Головна » Статті » Методичні рекомендації і поради » Методичні рекомендації і поради |
Розвивальне середовище дошкільного навчального закладу Розвивальне предметне середовище групової кімнати Групова кімната займає питому частку загальної площі всього простору предметного розвивального середовища дошкільного навчального закладу. У ній для діяльності дітей, враховуючи їхній пік, особливості розвитку, потреби та інтереси, облаштовують різні осе редки (куточки, центри, зони). Пропонуємо використовувати термін «осередки» (від «осередок — місце зосередження чого-небудь). Розвивальне предметне середовище має бути в «міру мобільним, відносно постійним, незмінним і в той же час мінливим і змінним» для успішного становлення особистості, оскільки в ньому відбуватиметься підпорядкування розвитку певним психічним закономірностям і етапам . Основні правила облаштування осередків • Площу групи (у приміщенні, на майданчику) доцільно спланувати так, щоб передбачити в ній місце для постійних і змінних осередків, у яких діти могли б самостійно чи невеликими групами займатись певними видами діяльності за власним бажанням; • у різних осередках зберігаються матеріали (іграшки, ігри, атрибути, предмети-замінники), посібники, обладнання для спеціальних занять. Вони мають відповідати таким критеріям: безпечність, багатофункціональність, забезпечувати можливості для дослідженим носити елементи новизни, розміщуватися в різних місцях та ін. Для цього слід передбачити відповідні умови — полички, невисокі шафи (відкриті й закриті), столики, пересувні стінки, куби, модулі, ширми, килимки, ящики тощо, до яких у дитини буде вільний доступ; • вихователь має подбати про те, щоб діти орієнтувалися на приміщення групи, знали, які матеріали є в кожному осередку, чим можна зайнятися, додержували правил поведінки; • дієвим буде застосування індивідуального підходу, коли наповнення одного осередку може бути легко використане в іншому, що сприятиме розвитку самостійної пізнавальної активності дітей та забезпечуватиме оптимальний руховий режим; доцільно створювати тематичне оформлення й наповнення матеріалами та іграшками в межах осередків так, щоб воно підказувало дітям вид діяльності та способи дій (наприклад, в ігровому — сюжет гри та спосіб його реалізації); Перелік основних осередків, їх орієнтовне наповнення та вплив на розвиток дітей Ігровий (у ньому виділяють такі сектори: сюжетно-рольових ігор, театралізованих, настільних дидактичних ігор). Орієнтовне наповнення. Набори різних видів іграшок, килим для ігор; набори обладнання, нескладні декорації, елементи вбрання чи костюмів для ігор-драматизацій, інсценівок; настільні дидактичні ігри, лото, доміно, мозаїка. Вплив на розвиток дітей. Заохочується дитяча ініціатива розігрувати те, що малюки бачать у своєму житті. Відбувається розвиток дій з предметами. Дошкільники вчаться відтворювати зміст літературних творів та проявляють творчість у театралізованих іграх. Здійснюються завдання сенсорного виховання та інтелектуального розвитку. Діти вчаться порівнювати, з’єднувати, розкладати предмети за певними класифікаційними ознаками. Бібліотечний {Книги і мови). Орієнтовне наповнення. Полички з книжками, столик, стільці чи крісла. Вплив на розвиток дітей. Розвивається мовлення, мислення, пам’ять дітей. У ході читання і розглядання ілюстрацій виховується співчуття до дійової особи. Художній (Образотворчої діяльності). Орієнтовне наповнення — матеріал для образотворчої діяльності, створення колажів і різних видів праці, столики-мольберти. Вплив на розвиток дітей — розвиток тактильних відчуттів, гнучкості кисті рук і пальців. Виховує в дітей уяву, допитливість, емоційне світосприйняття. Розвиває чутливість, ініціативність і творчість, а також інтелектуальні здібності. Сприяє експериментуванню з матеріалами (добору кольорів, текстури), активізує розвиток мислення через пошук розгорнутих рішень. Діти вчаться робити відкриття та випробовують власні ідеї, долучаючись до різних мистецьких студій, отримують інформацію про культуру, історію та суспільство. Будівельний ( Осередок ігор з кубиками і блоками). Орієнтовне наповнення. Будівельний матеріал великого (порожнисті кубики, циліндри, коробки, довгі дошки, колодки, півкола, трикутники), середнього й малого розмірів; допоміжні матеріали (транспорт, гумові й пластмасові фігурки людей і тварин, ляльки), різні конструктори (дерев’яні, пластмасові, металеві). Вплив на розвиток дітей. Діти вивчають багатство оточуючої дійсності, будуючи з кубиків та іншого будівельного матеріалу, що сири ні виникненню конструктивної гри. У них розвивається мислення і вміння зосереджувати увагу, формується вміння планувати власну діяльність, досягати конкретного результату. Це сприяє активній пошуковій діяльності, розвитку пізнавальних інтересів, творчості. Природознавчий (Наукової діяльності). Орієнтовне наповнення. Кімнатні рослини, об’єкти тваринною світу, атласи та карти, гербарії, лупа, мікроскоп, природній матеріал. Вплив на розвиток дітей. Формування допитливості у дітей, розвиток спостережливості, бажання систематично доглядати за рої линами та мешканцями осередку, стимулювання дитячого експериментування. Мови, письма, математики (Маніпулятивних ігор). Орієнтовне наповнення. Лічильний матеріал, кубики з цифрами, буквами, абетки, різні види ігор. Вплив на розвиток дітей. Розвиток інтелектуальних здібностей дітей, формування вмінь виконувати мислительні операції: зіставляти і порівнювати, рахувати й розкладати, з’єднувати і відрізни і н предмети за категоріями. Сприяє активізації інтелектуальних здібностей дітей. Етнографічний (Народознавчий). Орієнтовне наповнення. Національна символіка, різноманітні атрибути для відтворення обрядів і свят. Вплив на розвиток дітей. Формування національних почуттів, патріотизму, любові до рідного краю. Музичний. Орієнтовне наповнення. Різні види дитячих музичних інструментів, програвач, магнітофон, DWD-плеєр, касети, диски, карооке з музичними записами та записами літературних творів. Вплив на розвиток дітей. Розвиток позитивних емоцій, бажання відтворювати і створювати власні мелодії, інтонувати музичні теми. Стимулює розвиток понять через зміну гучності або висоти тону музики. Спортивний (Рухової активності). Орієнтовне наповнення. Каталочки, візочки, іграшки для катання дітей, великогабаритні машини, коляски, керма, обручі, прапорці, вертушки, м’ячі, кульки і лотки, ребриста дошка, возик без дна, куби, скакалки, шнури, різнокольорові кеглі, надувні іграшки, переносна драбинка-гірка, атрибути для рухливих ігор. Вплив на розвиток дітей. Задовольняється рухова активність дітей, що супроводжується позитивними емоціями, радістю і задоволенням. Забезпечується своєчасний і повноцінний фізичний розвиток дітей, стимулюється здоровий спосіб життя. Відпочинку ( Усамітнення). Орієнтовне наповнення. Дитячий диванчик чи лежачок, 1-2 м’які іграшки, добірки ілюстрацій, книжки. Вплив на розвиток дітей. Забезпечення релаксації, психологічного комфорту, створення умов для відпочинку дитини, стимулювання її фантазування, розвиток уяви, позитивних емоцій. Ігор з піском і водою (може бути в груповій кімнаті, на майданчику — в пісочниці, басейні). Орієнтовне наповнення. Стіл-ванна, образні іграшки для обігрування сюжетів. Вплив на розвиток дітей. Розвиваються уявлення дітей, дрібна моторика пальців рук. Діти творять, думають і спілкуються між собою. Вправляються в розвитку рухів, виконуючи різні дії. Комп ’ютерний. Орієнтовне наповнення. Периферійний комп’ютерний пристрій, який полегшує управління комп’ютерною грою, спеціальні дитячі комп’ютерні меблі. Вплив на розвиток дітей. Розвиток інтелектуальних здібностей дітей, формування вміння здійснювати розумові операції, вправляння в активізації дрібної моторики руки. Чергування (з другого півріччя середньої групи). Орієнтовне наповнення. Матеріали і обладнання відповідно до спрямування: чергування на заняттях; чергування у їдальні; чергування в природничому осередку; дошка чергових. Вплив на розвиток дітей. Формує почуття відповідальності за доручену справу, дисциплінованість і вміння розподіляти час. У ДНЗ можуть використовуватися інваріатні осередки, залежно від віку дітей і можливостей площі групової кімнати. Розвивальне предметне середовище груп дітей раннього віку має специфічні особливості, оскільки в цьому віці відбувається активне пізнання дитиною оточуючої дійсності, її пристосування до навколишнього Облаштування осередків (в т.ч. секторів) пропонується здійснювати згідно з Типовим переліком обов’язкового обладнання, навчально-наочних посібників та іграшок дошкільного навчального закладу (наказ Міністерства освіти і науки України від 11 вересня 2002 р. № 509) та методичними рекомендаціями «Підбір і використання іграшок для дітей дошкільного віку в дошкільних навчальних закладах» (лист Міністерства освіти і науки України від 18 липня 2008 р. № 1/9—470), враховуючи сучасні тенденції розвитку дошкільної освіти. Зміст пропонованої наповнюваності осередків середовища групової кімнати для різних груп дошкільного віку Друга молодша група «Малята» Ігровий. Осередок сюжетно-рольових ігор. Сім’я — ляльки, шафа і сезонний одяг та взуття для ляльок, віч пелюшки для сповивання ляльок, кухня-стінка, посуд та кухонні обладнання (каструлі, сковорідки, чайники, чашки, тарілки, ложки, виделки, ножі, ополоники), ванни, меблі (стіл, 4 стільці, 2 ліжка, ко лиска, трюмо, диван, 2 крісла), постільна білизна (матраци, простирадла, подушки, ковдри, покривала), предмети побуту (холодильник, плита, телевізор, телефон, умивальник, праска, дошка для прасування, тази, прищіпки, віник, рушники, серветки тощо), коляски — 2 шт. Дитячий садок — ляльки, одяг для ляльок, піаніно, м’які іграшки. Лікарня — білі халати, шапочки, лікарська сумка з набором інструментів (стетоскоп, щипці, шпатель, шприці, термометр, пінцети), бинти, вата, «медикаменти», рецепти, кушетка тощо. Магазин — прилавок, каси, вітрини, господарські сумки, ваги, гирі, чеки, гаманці, гроші, халати, ковпаки, муляжі продуктів (овочі, фрукти, хлібобулочні вироби, кондитерські та ін. товари), пакувальні матеріали. Перукарня — дзеркало, стіл, стільці, сушка, ножиці, гребінці, пульверизатор, пелерини, шампуні, бігуді. Будівельники — спецодяг, кельма, пилка, совки, молоток, рубанок, шпатель, відра, фарби, щітки, банки, будматеріал, будтехніка, ящик для інструментів. Транспорт — зображення видів транспорту, форма ДАІ (накидки), кашкет та жезл регулювальника, кермо, дорожні знаки, світлофор, бензозаправка, талони, квитки, аптечка, дорожнє полотно. Моряки — безкозирки, комірці, бінокль або підзорна труба, рятувальні круги, якір, штурвал тощо. А також: великі ігрові модулі, ляльки, прототипні іграшки-персонажі відомих казок, мультфільмів, дитячих телевізійних передач, дитячі меблі, предмети побуту, іграшки-транспорт: легкові, вантажні машини, підйомний кран, екскаватор, трактор тощо. Осередок театралізованих ігор — ширма, елементи декорацій (до 5 казок, серед яких можуть бути: «Колобок», «Рукавичка», «Ріпка», «Зайчикова хатка», «Три ведмеді», «Коза-дереза», «Півник та двоє мишенят», «Івасик Телесик»), різні види театрів (настільний: іграшки, картинки — 3 шт., рукавички — 2 шт., пальчиковий, фланелеграф з різними фігурками тощо); для ігор-драматизацій (наголовники, елементи костюмів). Бібліотечний (Книги і мови) — полички з книжками (2-3 книги в кількох екземплярах), книжки-малятка (2 шт.), альбоми або папки з ілюстраціями художніх творів, картинки із зображенням казкових персонажів (до 5-6 програмових творів та ін.) столик, стільці чи крісла. Етнографічний (Народознавчий) — лялька в національному одязі, національна символіка, український віночок; добірка фото світлин із теми «Моя родина»; макети української хати, двору; зразки національного посуду, іграшок; різноманітні атрибути для відтворення національних обрядів і свят. Музичний — різні види музичних іграшок, дитячих музичних інструментів (фортепіано, гітари, балалайки, свищики, брязкальця, дзвіночки), магнітофон, програвач або CD-програвач, касети, платівки, аудіодиски, карооке з музичними записами та записами літературних творів, ілюстрації до музичних творів, елементи казкових костюмів.
Середня група «Чомусики» 1.Ігровий Осередок сюжетно-рольових ігор. Сім’я — ляльки, шафа і сезонний одяг та взуття для ляльок, в т.ч. пелюшки для сповивання ляльок, кухня-стінка, посуд (каструлі, сковорідки, чайники, чашки, тарілки, ложки, виделки, ножі, ополоники), ванни, меблі (стіл, 4 стільці, 2 ліжка, колиска, трюмо, диван, 2 крісла), постільна білизна (матраци, простирадла, подушки, ковдри, покривала), предмети побуту (холодильник, плита, телевізор, телефон, умивальник, праска, дошка для прасування, тази, прищіпки, віник, рушники, серветки тощо), коляски — шт. Дитячий садок — ляльки, одяг для ляльок, піаніно, м’які іграшки. Лікарня (аптека) — білі халати, шапочки, тапчан, ваги, ростомір, ширма, лікарська сумка з набором інструментів (стетоскоп, щипці, шпатель, шприці, термометр, пінцети), бинти, вата, «медикаменти», рецепти, карточки, кушетка, лікарські рослини, таблиця для перевірки зору тощо. Магазин — прилавок, каси, калькулятор, вітрини, господарські сумки, ваги, гирі, чеки, гаманці, гроші, халати, ковпаки, муляжі продуктів (гастрономія, овочі, фрукти, хлібобулочні вироби, кондитерські та ін. товари), посуд, іграшки, меблі, пакувальні матеріали. Перукарня — дзеркало, стіл, стільці, сушка, ножиці, гребінці, пульверизатор, пелерини, шампуні, бігуді. Будівельники — спецодяг (фартухи, каски), кельми, пилка, совки, молотки, рубанок, шпатель, відра, фарби, щітки, банки, труби, крани, шпалери, рами, будівельний матеріал, будтехніка (машини, крани), ляльки, ящик для інструментів, прапорці тощо. Дорожній рух — зображення видів транспорту, форма ДАІ (накидки), кашкет та жезл регулювальника, кермо, дорожні знаки, світлофор, бензозаправна, талони, квитки, аптечка, дорожнє полотно, макет перехрестя, іграшкові машини тощо. Моряки — безкозирки, кашкет капітана, комірці, бінокль або підзорна труба, рятувальні круги, якір, штурвал, швабри, відра, рупор, свисток, компас, карти, сітка, рація, великий будівельний матеріал, сигнальні прапорці тощо. Пілоти — форма, навушники, шоломи, планшет, чохли на стільці, штурвал, пульт управління, карти, літаки іграшкові. Ферма (бабусине подвір’я) — макет ферми, муляжі свійських тварин та їхніх дитинчат, відра, бідони, транспорт (трактор, вантажна машина), ляльки, будівельний матеріал. Зоопарк — муляжі диких тварин та їхніх дитинчат, будівельний матеріал. А також: великі ігрові модулі, предмети-замінники (палички, гудзики, природній матеріал тощо), ляльки, дитячі меблі, предмети побуту, іграшки-транспорт тощо. Осередок театралізованих ігор — ширма, елементи декорацій (до 7 казок, серед яких можуть бути: «Колобок», «Рукавичка», «Ріпка», «Зайчикова хатка», «Три ведмеді», «Коза-дереза», «Півник та двоє мишенят», «Івасик Телесик»), різні види театрів (настільний: іграшки, картинки — 4 шт., рукавички — 2 шт., пальчиковий — З шт., фланелеграф з різними фігурками тощо, тіньовий — 3 шт.); екран та лампа для тіньового театру; атрибутика для ігор-драматизацій (наголовники, театральні костюми). Бібліотечний (Книги і мови) — полички з книжками (5-6 книг у кількох екземплярах), книжки-малятка (4 шт.), альбоми або папки з ілюстраціями художніх творів; портрети Т. Г. Шевченка, Лесі Українки; картинки із зображенням казкових персонажів (до 10 програмових творів різних авторів та ін.); столик, стільці чи крісла, формуляри, книжкова «лікарня»; ілюстрації із зображенням одягу, взуття, меблів, іграшок, транспорту, рослин, тварин (диких і домашніх), сюжетні картинки. дошки, колодки, півкола, трикутники) — 1 компл., настільний будівельний матеріал — 2 компл., набір кубиків і цеглинок — 3 компл., тематичний будівельний матеріал — 1 компл.; різні конструктори: великогабаритний універсальний — 1 компл., настільний універсальний пазовий — 2 компл., гвинтовий — 1 компл., тематичний конструктор з різними способами з’єднання; збірно-розбірні іграшки — 6 шт.; малюнки й схеми будов, фотографії, допоміжні матеріали (дрібні іграшки, транспорт, гумові й пластмасові фігурки людей і тварин, ляльки, предмети-замінники); конструктвр ЛЕГО тощо. Природознавчий (Наукової діяльності) — кімнатні рослини (колеус, бальзамін, традесканція, плющ, клівія, герань, фікус, аспідистра, китайська троянда), обладнання для догляду за рослинами (фартушки, серветки, щітки для зняття пилу і миття листя, лійки, совок для землі, стеки для розпушування землі); об’єкти тваринного світу: рибки (цикліди, бички, золоті рибки), тварини (хом’як, криса, морська свинка), птахи (папуга, канарейка) та обладнання для догляду за ними (акваріум, тераріум, клітка, корм, сачки, щітки, серветки тощо), календар природи (картинки із зображенням пори року: рання, пізня, кишенька для зміни картинок: зображення умовних позначок погоди (ясно, хмарно, вітер, дощ), сезонні малюнки дітей; сезонні об’єкти (овочі, фрукти, гриби, квіти) або їх муляжі; обладнання для експериментування з водою, камінням, піском, повітрям та живими об’єктами — рослинами (різноманітні ємності, лупа ручна, фільтр, предмети з різними властивостями: тонуть, пливуть, розчиняються тощо), предметні картинки: кімнатні рослини; рослини луки, лісу, водойми; птахи, комахи, овочі, ягоди, фрукти, гриби тощо. Етнографічний (Народознавчий) — лялька в національному одязі, державна національна символіка (Державні герб, прапор, гімн України), український віночок; добірка фото і дитячих малюнків до теми «Моя родина», папки ілюстрацій «Рідний край», «Моє міст (село)»; альбом «Моя Батьківщина»; макети української хати, двору; зразки національного посуду, іграшок, одягу, творів художньої літератури; різноманітні атрибути для відтворення національних обри дів і свят. Музичний — різні види музичних іграшок, дитячих музичних інструментів (фортепіано, гітари, балалайки, свищики, брязкальця, дзвіночки), магнітофон, платівки, касети, компакт-диски, програвач або CD-програвач, карооке з музичними записами та записами літературних творів, ілюстрації до музичних творів, елементи казкових костюмів.
Старша група «Фантазери-мрійники»
Ігровий. Осередок сюжетно-рольових ігор. Сім’я — облаштування кімнат: кухня, пральня, спальня, ванна, вітальня, їдальня; ляльки, м’які іграшки, шафа і сезонний одяг та взуття для ляльок в т. ч. пелюшки для пеленання ляльок, кухня- стінка, посуд (каструлі, сковорідки, чайники, чашки, тарілки, ложки, виделки, ножі, ополоники), ванни, меблі (стіл, 4 стільці, 2 ліжка, колиска, трюмо, диван, 2 крісла), постільна білизна (матраци, простирадла, подушки, ковдри, покривала), предмети побуту (холодильник, плита, телевізор, телефон, пилосос, мікрохвильова піч, міксер, кавоварка, пральна машина, умивальник, праска, дошка для прасування, тази, прищипки, віник, рушники, серветки тощо), коляски — 2шт. Дитячий садок — ляльки, одяг для ляльок, піаніно, м’які іграшки. Лікарня (аптека) — вивіски-написи, білі халати, шапочки, тапчан, ваги, ростомір, ширма, лікарська сумка з набором інструментів (стетоскоп, щипці, шпатель, шприці, термометр, пінцети), бинти, вата, «медикаменти», рецепти, карточки, кушетка, лікарські рослини, таблиця для перевірки зору, каса, чеки, гроші, вітрина тощо. Магазин (доцільно організувати відділи: продуктів, іграшок, книг, побутової хімії тощо) — прилавок, каси, калькулятор, вітрини, господарські сумки, ваги, гирі, чеки, гаманці, гроші, халати, ковпаки, спецодяг, муляжі продуктів (гастрономія, овочі, фрукти, хлібобулочні вироби, кондитерські та ін. товари), посуд, іграшки, меблі, пакувальні матеріали. Пошта — вітрина, сумка поштаря, газети, журнали, листівки, бланки, конверти, марки, посилки, бандеролі, поштовий штемпель, телефон, ваги, гроші, шпагат, каса, сургуч, пластилін, поштова скринька тощо. Перукарня — дзеркало, халат перукаря, стіл, стільці, сушка, рукомийник, ножиці, гребінці, пульверизатор, пелерини, шампуні, бігуді, журнали модних зачісок, фен, плойка, перуки, стрічки, резинки, шпильки, ляльки з довгим волоссям! Ательє — швейні машини, виставки тканин і готових виробів, журнали мод, книга замовлень, лекала, викройки, сантиметр, крейда, ножиці, голки, нитки, наперсток,праска, дошка для прасування, манекени, одяг, квитанції замовника, аксесуари: ґудзики, кнопки, гачки тощо. Будівельники — спецодяг (фартухи, каски), кельми, пилка, совки, молотки, викрутки, лещата, гайковий ключ, рубанок, шпатель, відра, фарби, щітки, банки, труби, крани, шпалери, рами, дріт, ізоляційна стрічка, будівельний матеріал, будтехніка (машини: самоскиди, екскаватор, грейдер, крани та ін.), ляльки, ящик для інструментів, ящик для розчину, прапорці, будівельний матеріал великий та дрібний, схеми, зображення або фотографії будівель тощо. Дорожній рух — зображення видів транспорту, форма ДАІ (накидки), кашкет та жезл регулювальника, кермо, дорожні знаки, світлофор, права водія, штрафні квитанції, гаражі, бензозаправка, станція технічного обслуговування, автостоянка, міст, зупинка, вокзал, естакада, талони, квитки, аптечка, дорожнє полотно, макет перехрестя, різні види іграшкових машин, макет міста з дорогами тощо. Залізниця — кашкет залізничника, семафор, сумка провідника, каса, квитки, іграшки: потяг, колія тощо. Моряки — безкозирки, кашкет капітана, комірці, картузи, бінокль або підзорна труба, перископ, рятувальні круги, якір, штурвал, швабри, відра, рупор, свисток, компас, карти, сітка, рація, великий будівельний матеріал, сигнальні прапорці тощо. Пілоти — форма, навушники, шоломи, планшет, чохли на стільці, штурвал, пульт управління, карти, літаки іграшкові. Ферма та пташник (фермерське господарство або бабусине подвір’я) — макети ферми та пташника, муляжі свійських тварин та їхніх дитинчат, сільськогосподарський інвентар (відра, бідони, граблі, лопати), сільськогосподарський транспорт (трактор, вантажна машина, сівалка, комбайн), сіно, зерно, робочий одяг (халати, косинки), сумка ветлікаря, ляльки, будівельний матеріал. Зоопарк — муляжі диких тварин та їхніх дитинчат, каса, квитки, будівельний матеріал. Бібліотека — дитячі книжки по 2-3 шт.: українські народні казки, оповідання, вірші, загадки, український фольклор (приказки, забавлянки, пісеньки та ін.), каталог, формуляри, портрети дитячих письменників, ілюстрації до творів, виставка книжок тощо. Театр — елементи костюмів, дзеркало, гребінець, праска, дошка для прасування, афіші, квитки, каса, гроші, ширма. Школа — дошка, парти, портфелі, шкільне приладдя (ручки, пензлі, олівці, книги, зошити, крейда та ін.), глобус, географічна карта, ляльки в шкільному вбранні тощо. А також: великі ігрові модулі, предмети-замінники (палички, ґудзики, природній матеріал тощо), ляльки, дитячі меблі, предмети побуту, іграшки-транспорт: вантажні, легкові, кран, пожежна, швидка допомога, бетонозмішувач, молоковоз, бензовоз, автобус, тролейбус, потяг, літак, вертоліт, теплохід, мотоцикл, трактор тощо.
Осередок театралізованих ігор — театральна ширма, елементи декорацій до різних казок (до 8-10 казок, серед яких можуть бути: «Колобок», «Рукавичка», «Ріпка», «Зайчикова хатка», «Три ведмеді», «Коза-дереза», «Півник та двоє мишенят», «Івасик Телесик»), різні види театрів (настільний: іграшки або площинний, картинки — 5 шт., рукавички — 1 шт., пальчиковий — 3 шт., фланелеграф з різними фігурками тощо, тіньовий — 5 шт., театр ляльок бі-ба-бо — 1 шт.); екран та лампа для тіньового театру; атрибутика для ігор-драматизацій (наголовники, театральні костюми), іграшки-макети. Осередок дидактичних ігор у настільно-друкованому варіанті — ігри на логічне мислення, з грамоти, математичного, економічного, природничого змісту, маршрутні ігри, шахово-шашкові ігри, спортивно-моторні ігри, вікторини, ігри-атракціони, абетки на кубиках; пневматичні, електронні, технічні ігри (типу «Автоперегони», «Велотрек»), мікромоторні настільні ігри (хокей, футбол, бірюльки, блошки, більбоке) та ін. Бібліотечний (Книги і мови) — полички з книжками (12- 16 книг — програмових творів різних жанрів у кількох екземплярах), книжки-саморобки (4 шт.), альбоми або папки з ілюстраціями художніх творів; портрети дитячих письменників та поетів; картинки із зображенням казкових персонажів (до 10 програмових творів різних авторів та ін.); столик, стільці чи крісла, формуляри, книжкова «лікарня»; ілюстрації із зображенням одягу, взуття, меблів, іграшок, транспорту, рослин, тварин (диких і домашніх), сюжетні картинки, листівки, альбоми з дитячими малюнками за прочитаними творами. зразки українських народних іграшок, кераміки, дерев’яних іграшок, плетіння, вишивки, ткацтва тощо, іграшки-моделі; зразки робіт для малювання, ліплення, аплікації; зразки виробів ручної та художньої праці: пап’є-маше, флоромозаїка, плетіння, вишивка, художні та машинні шви, корінопластика, фітодизайн, вироби з дерева, дитячі роботи; репродукції картин художників. Будівельний — поліфункціональні модулі, великий будівельний матеріал (порожнисті кубики, циліндри, коробки, довгі дошки, колодки, півкола, трикутники) — 1 компл., настільний будівельний матеріал — 3 компл., набір кубиків і цеглинок — 3 компл., тематичний будівельний матеріал — 1 компл.; різні види конструкторів: великогабаритний універсальний — 1 компл., настільний універсальний пазовий — 3 компл., гвинтовий — 3 компл., тематичний конструктор з різними способами з’єднання — 4 шт.; збірно-розбірні іграшки — 10 шт.; малюнки й схеми будівель, фотографії, допоміжні матеріали (дрібні іграшки, транспорт, гумові й пластмасові фігурки людей і тварин, ляльки, предмети-замінники); конструктор ЛЕГО, тематичні набори «Аеропорт», «Залізниця», «Річковий порт» тощо. Природознавчий (Наукової діяльності) — кімнатні рослини (колеус, бальзамін, конус, традесканція (різні види), плющ, клівія, герань, фікус, аспідистра, китайська троянда, позапрограмові квіти), обладнання для догляду за рослинами (фартушки, серветки, щітки для зняття пилу і миття листя, лійки, совок для землі, стеки для розпушування землі, горщики для індивідуальних посадок тощо); об’єкти тваринного світу: рибки (цикліди, бички, золоті рибки та живородящі — гупії), тварини (хом’як, криса, морська свинка), птахи (папуга, канарейка) та обладнання для догляду за ними (акваріум, тераріум, клітка, корм, сачки, щітки, трубка для збирання бруду з дна акваріума, губки, серветки тощо), календар природи (картинки із зображенням пори року: рання, пізня, кишенька для зміни картинок: зображення умовних позначок погоди (ясно, хмарно, вітер, дощ, туман, іній), сезонні малюнки дітей, альбом для спостережень; сезонні об’єкти (овочі, фрукти, гриби, квіти) або їх муляжі; обладнання для експериментування з водою, камінням, піском, повітрям та живими об’єктами — рослинами (різноманітні ємності, лупа ручна, магніт, фільтр, предмети з різними властивостями: тонуть, пливуть, розчиняються тощо), предметні картинки: кімнатні рослини; рослини луків, лісу, водойм; птахи, комахи, овочі, ягоди, фрукти, гриби тощо.
Мови, письма, математики — різні види ігор: лото, доміно, абетки, кубики з буквами, дошки Зайцева, квадрат Воскобовича, лабіринти, ребуси, перфокарти, ігри на розвиток логічного мислення: лабіринти, головоломки, ребуси, кросворди; набір цифр від 1 до 10, програмові геометричні фігури (плоскі та об’ємні), смужки двополосні для порівняння множин і рахунку, дзиги, калейдоскопи, планшети, кольорова крейда, дрібний роздавальний матеріал тощо. Спортивний (Рухової активності) — різноманітне обладнання та спортивний інвентар: драбинка-стрем’янка або драбинка- гірка, ребриста дошка, дошка зі слідами, масажна доріжка, гімнастична лава, м’яка колода, дуга для підлізання, куби, різні мішені, мішечки з піском, гімнастичні мати, ліана, килимки індивідуальні, кошики з різного розміру м’ячами, обручі, гімнастична палиця, вертушки, кульки і лотки; ходулі, гойдалка, серсо, кільцекид, іграшки, атрибути (бубон, брязкальця, прапорці, хусточки, стрічки, шнури) для рухливих ігор: «Автомобілі», «Зайчики», «Птахи І кіт», «Горобчики і авто», «Жабки», «Сонечко і дощик», «У ведмедя у бору», «Діти і вовк», «Каченята» та ін.; атрибути для спортивних ігор (бадмінтон, баскетбол, футбол, кеглі, городки, хокей, крокет тощо). Відпочинку (Усамітнення) — дитячий диванчик, 2 дитячі крісла, 1 -2 м’які іграшки, подушечки для кожної дитини, книжки з яскравими картинками, добірки ілюстрацій. Ігор з піском і водою — стіл-ванна, пісочні набори, відерця, пасочки, лопатки, лійки, ситечка, совочки, образні іграшки для обігрування сюжетів (рибки, черепашки, жабки тощо), набори для дослідів з природним матеріалом та різноманітні гідроспоруди (млин, шлюзи, фонтанчики).
| |
Переглядів: 1446 | |
Всього коментарів: 0 | |