Ви увійшли як Гість | Група "Гості"

Сюжетно — рольова гра

« Туристична подорож до Африки »

( старша логопедична група )

Підготувала та провела

  вчитель — логопед ДНЗ № 27

     Ярославська В.Г.

     Мета : Дати дітям уявлення про туристичне агенство, як сферу послуг для населення. Закріпити та поглибити уявлення про особливості роботи турагенств, ознайомити дітей з назвами нових професій. Удосконалювати та закріплювати уміння дітей висловлювати власну думку, самостійно складати речення, уміти доповнити чужу думку. Закріпити знання дітей про екзотичних тварин, назви їх малят, закріплювати уміння дітей підбирати прийменники до іменників, використовувати в самостійній мові дієслова, закріпити уміння дітей визначати звуки у словах , вміти підбирати слова на певний звук. Збагачувати словник дитини іменниками, прикметниками, дієсловами, активізувати їх уживання. Закріпити уміння дітей будувати діалог, розвивати звязне монологічне мовлення. Розвивати дрібну моторику рук, сприяти розвитку уваги, памяті, логічного мислення, інтонаційної виразності мовлення. Використовувати вправи на розвиток дихання, голосу та артикуляції. Закріпити уміння дітей узгоджувати рухи з мовним матеріалом під музичний супровід.

Матеріал та обладнання: глобус, стенд з країнами, ноутбук, квитки на літак з буквами, картки з літнім та зимовим одягом, одяг стюардеси, африканські звірі, картки з буквами для ролей, атрибутика для кафе, олівці, мобільний телефон.

Хід:

          Захід  проводиться в музичному залі. Одна частина залу оформлена як туристичне агенство, інша – як  африканські джунглі( пальми, африканські тварини) та затишне кафе в африканському стилі.

       Під спокійну музику діти заходять до залу та займають місця на стільчиках.

        Проводиться вступна бесіда про пору року , яку всі чекають , люблять  як дорослі так і діти - ЛІТО. Діти розповідають де хто відпочивав влітку.  Логопед показує фото , на яких зображена далека , сонячна країна Єгипет, супроводжуючи фото короткими розповідями, пояснює  про роботу туристичних агенств та пропонує за допомогою чарівної палички відвідати одне із них.

       Дітям пропонується заплющити очі та уявно перенестись до туристичного агенства. Піднімається завіса, до уваги дітей представлена  частина залу, оформлена як турагенство:стенд з фото різних країн, глобус, ноутбук, журнали «Навколо світу».

       Дітей зустрічає працівник турагенства. Туроператор показує на ноутбуці різні куточки світу та розповідає про них. Пропонує  дітям путівку на 1 день до завжди сонячноі  Африки, віддає дітям квитки на літак. На кожному квитку написана перша буква імені дитини .

   Гра « Збери речі». 

        Діти відбирають тільки ті картки, на яких зображений літній одяг, теплі речі залишають, пояснюють чому.

  Звучить магнітофонний запис - сповіщає про початок посадки на літак за маршрутом Прилуки - Кенія. На борту літака дітей зустрічає стюардеса, яка вітає їх  та пояснює , як необхідно поводити себе під час польоту. Діти віддають квитки стюардесі та займають місця відповідно до до букви на квитку . Бесіда в літаку . Діти пригадують: яка пора року зараз в Україні?називають прикметники до слова осінь, що восени люди збирають у лісі-( гриби) як люди заготовляють на зиму гриби?.

         Звучить магнітофонний запис — повідомлення про вдале приземлення літака. Звучить африканська музика.

         Біля літака туристів зустрічає гід, який  проводить екскурсію- розповідає про Африку, про різноманітний рослинний та тваринний світ. Діти розповідають  про екзотичних тварин, екскурсовод доповнює їхні відповіді. Гід повідомляє , що його чекають інші туристи, та бажає дітям веселого відпочинку.

     Сюрпризний момент — за кущем сховався звір . За схемою діти відгадують назву тварини .

Гра «Відгадай слово»

      Діти роблять звуковий аналіз слова ЛЕВ

Гра-вправа «Назви дитинча»

      Логопед пропонує дітям назвати малят тих звірів, яких вони сьогодні побачили.

Вправа «Підбери слово»

      Дітям пропонується підібрати слова-означення відповідно до назви кожної тварини

    Гра на увагу та розвиток памяті  «Відгадай тварину».

      Логопед називає перший звук у назві тварини, діти відгадують все слово.

       Логопед пропонує  відпочити в  затишному кафе. Для цього дітям слід розподілити між собою ролі за допомогою карток. Діти-відпочиваючі займають місця за столиками  та роблять свої замовлення дітям-офіціантам.

Під час відпочинку логопед проводить підсумкову бесіду, акцентуючи увагу дітей на  назвах нових професій, про які вони сьогодні дізналися (туроператор, стюардеса, гід, екскурсовод, аніматор, офіціант). Логопед знайомить дітей з новим словом — аніматор, та пояснює його значення. Біля кафе з'являється аніматор, та пропонує дітям пограти в гру з олівцями ( пальчикова гімнастика) та потанцювати під веселу африканську музику.

 Пальчикова гімнастика:

Олівець катать я буду

Так ось я вогонь здобуду .

Олівець ось так тримаю

Та вперед назад катаю .

Я долоньку обведу

В світ чарівний попаду .

Міцно олівець тримаю

                                                                     Вгору вниз по нім стрибаю.

Танець «Африка».

      Під час танцю , як заведено в африканських племенах , діти вигукують голосні звуки ( о, а … ).

      Діти фотографуються на пам'ять.

      Дзвонить мобільний телефон — туроператор нагадує, що вже час повертатися додому.Діти повертаються до літака, займають свої місця, але літак чомусь не заводиться. Логопед пропонує дітям тихенько вимовити чистомовку про літак. Змін не відбувається, тоді діти вимовляють чистомовку голосно,щоб літак почув: 

  Так-так-так- нас чекає літак

  Ми-ми-ми- нас до хмарки підніми

   Жи-жи-жи- всю красу нам покажи,

   Ас-ас-ас- поверни додому нас.

    Щоб  дорога додому була веселішою, діти виконують пісню «Хмаринка».

Повернувшись додому діти діляться своїми враженнями .

Бажаємо всім всього найкращого.

До нових зустрічей !