Загартування та зміцнення здоров'я
Загартування – це система дій,
спрямованих на підвищення опірності організму, розвиток здатності швидко і без
шкоди для здоров'я пристосуватись до різноманітних умов життя.
При загартуванні потрібно керуватись такими принципами:
послідовність, систематичність, врахування індивідуальних особливостей, без
страху, негативних почуттів. В загартуванні дитячого організму використовуються
такі фактори: повітря, вода, сонячне тепло.
№ | Форма роботи | Особливості організації | Відповідальні |
1 | Повітряні ванни не вимагають спеціальних заходів, витрат часу |
- на прогулянці, натуральний одяг, тривалість до 30 хв. - в приміщенні до 10 хв., полегшений одяг, кутове провітрювання, за відсутності протягів - сон при доступі свіжого повітря |
Стар.мед.сестра, Вихователі |
2 | Сонячні ванни | Суворо дозуються, не цілий день на сонці, з дозволу медиків, з 9 до 12 годин ранку, після 16 ввечері, починати 3-4 хв. Доводячи до 15 хв одноразово, 40 хв протягом дня |
Стар.мед.сестра, Вихователі |
3 | Водні процедури найдійовіший засіб, організм у 30 разів інтенсивніше втрачає тепло, тренування систем |
- щоденно прохолодне вмивання, миття рук, шиї, t початкова 32°С, кожні 3 дні знижується на 1°С до t - обливання ніг після сну, t початкова 36°С до t 24 °С, розтирання рушником, водночас масаж шкіри |
Стар.мед.сестра, Вихователі |
4 | Ходьба босоніж | Запропонувати скинути взуття, походити по траві, м»якій землі, піску, гладеньким камінцям, профілактика плоскостопості, розвиток тактильних відчуттів |
Стар.мед.сестра, Вихователі |
5 | Ходіння «Доріжкою здоров'я» | Ходьба босоніж щоденно для профілактики плоскостопості, розвиток тактильних відчуттів з використанням природних наповнювачів (сіль, пісок, каштани, фасоль, горох, гречка) |
Стар.мед.сестра, Вихователі |
6 | Профілактика плоскостопості, викривлень хребта | Включати в рухові паузи, комплекси ранкової та гімнастики пробудження, щодня у добре провітреному приміщенні, з використанням додаткового обладнання) |
Стар.мед.сестра, Вихователі |
7 | Пальчикова гімнастика | Щодня, продовж дня, як фізкультхвилинка на заняттях, у вільний час як спеціальне заняття з використанням віршів, пісень, потішок, звуконаслідування |
Практичний психолог, Вихователі |
8 |
Дихальна гімнастикаВалеохвилинки | Впродовж дня на свіжому повітрі, у добре провітреному приміщенні, ігри-звуконаслідування для вентиляції легенів, розвитку грудного дихання, активізації головного мозку |
Практичний психолог, Вихователі |
9 | Психогімнастика | За планом психолога для зниження збудження, зняття напруження, у вільний час як спеціальне заняття |
Практичний психолог, Вихователі |
10 | Психологічне розвантаження розслаблення м'язів | За планом психолога для зниження збудження, зняття напруження, , діє заспокійливо на нервову систему, зняття втоми, оптимізації психічних процесів |
Практичний психолог, Вихователі |
11 | Кольоротерапія | Вплив на самопочуття, фізіологію – заспокійливо, активізує діяльність органів, систем залежно від кольору спектру |
Практичний психолог, Вихователі |
12 | Музикотерапия | Для заспокоєння нервової системи, як супровід режимних моментів,в артист-й діяльності, створення «Картин настрою» |
Практичний психолог, Муз.керівник |
13 | Оздоровчий біг | Щоденно під час ранкової гімнастики з дітьми старшого дошкільного віку, 3 – 4 хв. |
Стар.мед.сест., Вихователі |