Гурток для дітей 6-го року життя
«Країна фантазерів»
Керівник : вихователь Демченко Людмила Григорівна
Розвиток дрібної моторики у дітей дошкільного віку – це одна з актуальних проблем. Крім того механічний розвиток руки знаходиться у тісному взаємозв’язку з розвитком мовлення та мислення дитини.
Я поставила перед собою завдання познайомити дітей не тільки з різними техніками прикладного мистецтва, прищепити любов до створення колективних творчих робіт, навчити практичним навичкам, але найголовніше – це розвиток дрібної моторики.
Мета гуртка:
Навчити дітей нової техніки «малюванню» ниткою — ниткографії;
Розвивати індивідуальні та творчі здібності дітей;
Створити умови фізичного та психічного розвитку дитини з урахуванням її індивідуальних здібностей.
Завдання:
Розкрити значення нетрадиційних технік зображення, створюючи дитячі роботи та композиції;
Через заняття ниткографією підвищується рівень розвитку моторики, мислення, уваги, пам’яті, творчості;
При використанні нетрадиційних прийомів роботи з ниткою виховувати посидючість, охайність при виконанні, естетику, цікавість;
Вчити дітей самостійно аналізувати свою роботу.
Методи роботи:
В основі яких лежить спосіб організації занять:
В основі яких лежить рівень діяльності дітей:
В основі яких лежить форма організації діяльності дітей:
словесний;
наочний;
спостереження;
практичний
пояснювально-ілюстративний;
репродуктивний;
дослідницький
фронтальний;
індивідуально-фронтальний;
груповий;
індивідуальний
Одним із нетрадиційних засобів розвитку мови, творчості та вдосконалення пальчикової моторики дітей є ниткографія.
Ниткографія — це «малювання» за допомогою нитки. Малюнки, виконані ниткою, відрізняються м’якістю отриманих форм, здаються об’ємними та «живими» у порівнянні із звичайним зображенням. Робота з м’якою та пухнастою ниткою заспокоює дітей і розвиває у них цікавість до декоративно-прикладного мистецтва.
Проведення занять з використанням нетрадиційних технік
Сприяє зняттю дитячих страхів;
Розвиває впевненість у своїх силах;
Розвиває просторове мислення;
Вчить дітей вільно виражати свій задум;
Спонукає дітей до творчих пошуків;
Вчить працювати з різноманітним матеріалом;
Розвиває дрібну моторику рук;
Розвиває почуття композиції, ритму, колориту, почуття фактурності та об`ємності;
Розвиває творчі здібності, уяву та фантазію;
Такі заняття дають змогу дитині розкритися, знімають емоційне напруження, розвивають креативне мислення. Значну увагу приділяю використанню на заняттях художнього слова. Завдяки цьому я створюю у дітей емоційний настрій, викликаю бажання самостійно передавати образ у своїх роботах.
Гурток «Степ-аеробіка для малят»
Керівники :
Тарасенко В.О., Шапарець Л.І.
Склад учасників: вихователі, діти старших груп і батьки.
Вид за змістом: довгостроковий, фізкультурно - оздоровчій
Ресурси проекту:
- Інтерес дітей і батьків.
- Наявність необхідної літератури.
- Наявність необхідного обладнання
- Методичні розробки.
Мета:
- Збереження та зміцнення здоров’я дитини , профілактика простудних захворювань та корекція наявних відхилень у стані здоров’я дітей.
- Оптимізація зростання і розвитку опорно – рухового апарату (формування правильної постави, профілактика плоскостопості).
- Розвиток і функціональне вдосконалення органів дихання, кровообігу, серцево-судинної і нервової систем організму.
- Формування потреби в руховій активності, формування гармонійної особистості (вміння дружити, почуття поваги,доброти, самокритичності та ін..)
Завдання:
• формування правильної постави і зміцнення опорно -
рухового апарату;
• попередження плоскостопості - зміцнення м'язів стопи і гомілки;
• розвиток і зміцнення всіх м'язових груп;
• підвищення функціональних можливостей вегетативних органів,
зміцнення серцево-судинної і дихальної систем, оптимізація
травлення і теплорегуляції, поліпшення обмінних процесів і попередження застійних явищ;
• поліпшення координації рухів, сили, швидкості, витривалості;
• формування рухових умінь та навичок;
• підвищення інтересу до занять спортом.
Очікувані результати:
Формування стійкого інтересу до занять
фізкультурою;
Зростання фізичної підготовки дітей;
Зниження простудних захворювань;
Зростання діагностики дихальної системи;
Покращення показників гнучкості,силових та швидкісних якостей;
Підвищення індексу здоров’я.
ЕТАПИ РЕАЛІЗАЦІЇ ГУРТКА
1. Базовий етап (пошуково-дослідницький):
(вересень - жовтень )
Аналіз показників фізичного виховання дітей у старшій групі ДНЗ
Створення творчої ініціативної групи.
Підбір і систематизація матеріалу по обраній темі.
2. Основний етап (практичний):
(листопад)
Забезпечити матеріально-технічне оснащення.
Аналіз ефективності системи роботи з дітьми на степ-платформах.
3. Завершальний етап (результат):
(травень )
Створити групу з експертизи та оцінки результатів проекту.
Визначити проблеми і точки зростання за підсумками реалізації проекту.
Створення програми занять степ-аеробікою з дітьми дошкільного віку
Основні заходи :
Цикл занять з використанням степ аеробіки, ранкова гімнастика на степ платформах, робота гуртка степ аеробіки, виступи на святах, степ розвагах, консультації для батьків, розповсюдження буклетів «Степ аеробікою займаємось – здоров’я краще маємо», оформлення фотовиставки для батьків .
Гурток
( ЛЕГО – конструювання )
1 - Й КЛАС
Керівник гуртка: Воробйова В.М.
МЕТА:
СТВОРЕННЯ ПСИХОЛО-ПЕДАГОГІЧНИХ УМОВ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ І РОЗВИТКУ ЗДІБНОСТЕЙ ДІТЕЙ;
ОРГАНІЗАЦІЯ ПІЗНАВАЛЬНО - ТВОРЧОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ТА ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ;
3.СТВОРЕННЯ СИСТЕМ НАВЧАЛЬНО - ВИХОВНОЇ РОБОТИ З ДІТЬМИ;
4. ВИКОРИСТАННЯ НОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ В НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНІЙ РОБОТІ;
5. ФОРМУВАННЯ ТВОРЧОГО задуму
ЗАВДАННЯ:
формувати у дітей цілісну систему уявлень про навколишній світ (про світ людей, природи, речей); формувати елементарні
- навчати дошкільників основним прийомам та способам конструювання різних моделей з деталей конструктора LEGO Education;
- формувати загальні вміння — виконувати завдання відповідно до поставленої мети;
- доводити розпочату роботу до кінця, працювати поряд і разом з дорослим, з однолітками;
- планувати діяльність;
- аналізувати та оцінювати її результат;
- розвивати дрібну моторику, формувати зорову координацію рухів, правильну поставу;
- створювати умови для активного розвитку всіх психічних процесів, зокрема конструктивного мислення; репродуктивної та творчої уяви; образної, рухової та словесно-логічної пам’яті;
- збагачувати активний словник дошкільників та формувати навички зв’язного мовлення,вербального та невербального спілкування;
- формувати морально-етичні цінності; виховувати такі базові якості особистості, як самостійність, цілеспрямованість, наполегливість, креативність
ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ
1.Конструює рухомі механічні моделі за інструкціями до наборів.
2.Має сформовані навички конструювання з дрібних деталей LEGOSYSTEM.
3.Виявляє самостійність, ініціативу та творчість у конструюванні.
4.Має елементарні технічні уявлення.
5.Має чітке уявлення про транспорт, його види, їх особливості та призначення про будівництво, різні види будівель; про космос, космічний транспорт та космічні станції.
6.Має добре розвинену дрібну моторику.
Гурток для дітей п'ятого року життя з театралізованої діяльності
"Казкова мозаїка"
Керівник: Каленіченко Оксана Іванівна
Мета:
- Розвиток виконавських здібностей дітей, їх пізнавальної активності, творчої спрямованості особистості;
- Розкриття творчого потенціалу дітей, уміння «входити в образ» і «утримувати» його впродовж театральної діяльності, усвідомлення своєї ролі та її значення для вистави;
- Формування у дітей бажання до самовираження, пізнання себе, як творчої особистості, дотримування художнього смаку вихованців;
- Виховання цікавості дітей до театру, бажання приймати участь в театралізованих дійствах;
- Розвиток обдарованості;
- Створення умов для розвитку особистості творчої самореалізації кожної дитини;
- Завдання
- Створити умови для розвитку творчої активності дітей, що беруть у театральній діяльності;
- Удосконалювати артистичні навички дітей, а також їх виконавчі вміння;
- Навчити дітей елементам художньо – образних засобів виразності (інтонація, міміка, пантоміміка);
- Активізувати словник дітей, удосконалювати культуру мовлення, діалогічну мову;
- Формувати досвід соціальних навичок поведінки, створювати умови для розвитку творчої активності дітей;
- Познайомити дітей з різними видами театру;
Очікувані результати:
- Розкриття творчих здібностей дітей (інтонаційне обговорення, емоційний настрій, мімічну виразність, навички інтонації);
- Розвиток психологічних процесів (мислення, мова, пам'ять, уява, увага, пізнавальні процеси);
- Навчити дітей вмінню граційно, розкуто згідно з роллю рухатись на сцені;
- Розвивати у дітей вміння виявляти особистісну позицію у процесі перевтілення у сценічний образ, вболіваючи за кінцевий результат театралізованого дійства;
- Сформувати акторські здібності, вміння мімікою та мовою жестів передавати певний стан людини;
- Опанувати засоби емоційної виразності – міміка, жести, інтонація;
- Ознайомити дошкільників з різними видами театрів;
- Розвинути природні задатки та здібності дитини;
- Усвідомити поняття про театр як вираження життєвих ситуацій у акторській грі.
Гурток екологічного спрямування "Чарівний світ" .
Керівник : Стовпник Любов Миколаївна
МЕТА:
Формування елементарного природодоцільного світогляду дошкільника;
Розвиток у дитини активного гуманного ставлення до природи;
Виховання екологічної культури в сім’ї.
ЗАВДАННЯ:
Залучення дітей до екологічної культури;
Формування основ екологічного світорозуміння, сприяння формуванню, розширенню і поглибленню уявлень дошкільників про природу;
Розвиток у дітей знань пізнавальної діяльності;
Залучення дітей до екологічно орієнтованої діяльності: удосконалення природоохоронної діяльності;
Збагачення особистого досвіду дітей позитивною, гуманною взаємодією з природою, розширення екологічно-ціннісних контактів з рослинами, тваринами, об’єктами неживої природи.
ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ:
Аналізувати результати спостережень і робити висновки про деякі закономірності і зв’язки в природі;
Знати ознаки і характерні властивості компонентів природи;
Вміти встановлювати зв’язки між станом рослин та умовами навколишнього середовища;
Робити висновки про те, як людина може зберегти природу
Гурток морально - духовного спрямування
для дітей групи " Дослідники й чомусики"
" Зернинка істини й добра"
Керівник : Харченко С.В.
Мета і завдання:
Ознайомити дітей з морально-духовними поняттями:
людськими чеснотами їх значенням , розвивати вміння дітей розрізняти позитивні та негативні вчинки та відповідно реагувати на них. Сприяти формуванню у дошкільнят системи духовно-моральних цінностей позитивного ставлення до оточуючих, рідного краю, виховання любові до України, материнської мови, шанобливого ставлення та поваги до рідних людей.
Очікувані результати:
розуміння дітьми значення морально-духовних понять;
вироблення системи морально-духовних цінностей особистості;
складання трактатів поведінки та застосування їх у повсякденному житті.
Гурток образотворчого спрямування «Барви веселкові»
Керівник : Хорт С.В.
Мета гурткової роботи:
Формувати у дошкільника естетичне ставлення й художньо – творчі здібності. Вчити передавати свої відчуття за допомогою кольору,узгоджувати свої емоції від прекрасного,що оточує дитину, з роботою яку виконує.
Основні завдання гуртка:
- сприяти вихованню творчої особистості;- здійснювати всебічний розвиток дитини;
- розвивати асоціативно-образне мислення, творчі здібності;- ознайомити з художніми засобами та прийомами малювання,
елементами художньої грамоти;
- стимулювати інтерес і бажання займатися зображувальною діяльністю;
- розвивати творчу уяву, фантазію, вміння бачити незвичайне в плямах,
випадкових відбитках, створювати цікаві образи, композиції;
- виховувати бажання працювати колективно та вміння доводити розпочату
роботу до кінця, отримувати задоволення від своєї рогботи, милуватися
творами мистецтва.
Очікувані результати:
Оволодіння дітьми певними знаннями, вміннями, навичками у процесі малювання, виявлення та усвідомлення дитиною своїх здібностей, сформованість способів самоконтролю.
В силу індивідуальних особливостей, розвиток творчих здібностей не може бути однаковим у всіх дітей, тому на заняттях я даю можливість кожній дитині активно, самостійно проявити себе, відчути радість творчого творення. Всі теми, які входять в програму, змінюються за принципом поступового ускладнення матеріалу. В силу індивідуальних особливостей, розвиток творчих здібностей не може бути однаковим у всіх дітей, тому на заняттях я даю можливість кожній дитині активно, самостійно проявити себе, відчути радість творчого творення. Всі теми, які входять в програму, змінюються за принципом поступового ускладнення матеріалу.
Оцінка результативності програми проводиться два рази на рік (грудень, травень) рівня сформованості художньо - естетичного розвитку дітей.
Гурток « Гралочка –розвивалочка» з елементами ейдетики
Керівник : Халімон О.Г.
Завдання програми гуртка:
- розвивати пізнавальну активність дітей;
- здатність аналізувати, робити узагальнення;
- висувати припущення, обгрунтовувати власну думку;
- формулювати оцінні судження;
- навчати називати ознаки предметів, що використовуються дитиною в діяльності;
- порівнювати, виявляти схожість та відмінність;
- встановлювати прості зв’язки між явищами та предметами;
- виявляти причини та наслідки подій;
- розвивати символічну функцію мислення, вправляти в створенні систем знаків, планів, схем, розвивати схематичне мислення.
Мета програми:
- формування пізнавальної активності дошкільника.
Предмет: рівень розвитку пізнавальної активності дітей дошкільного віку.
Під час занять реалізується навчальна, розвивальна, пізнавальна, виховна та психологічна мета.
Навчальна мета - формування навичок та вміння працювати з інформацією, що дає
змогу:
- активізувати прагнення дітей ефективно і самостійно здобувати знання;
- швидко і точно використовувати розумово-творчі операції, зумовлені стійкістю уваги та розвиненою пам’яттю;
- поповнювати активний лексичний запас, швидко й оригінально оперувати невербальними та вербальними асоціаціями;
- закріплювати основні компоненти вміння самостійно, усвідомлено здобувати нові знання.
Розвивальна мета - активізація творчого потенціалу дитини завдяки гармонійній роботі лівої і правої півкуль головного мозку, що сприяє:
- творчому підходу дітей до будь-якого інформаційного матеріалу з використанням власних здібностей, що надає впевненості у собі та у своїх силах;
- формуванню вміння дошкільників сприймати інформацію не напружуючись, легко та охоче граючись.
Пізнавальна мета - розширення можливостей для кращого пізнання навколишнього світу і себе завдяки активній уяві, стійкій пам’яті й увазі. Це підвищує самооцінку дитини внаслідок результативності в навчанні, а також створює психологічний комфорт.
Виховна мета полягає у:
- формуванні особистих характеристик дошкільника, що ґрунтується на самопізнанні, вмінні використовувати свій власний потенціал;
- з повагою ставитись до творчої активності однолітків, розуміючи, що кожна дитина індивідуальна.
Психологічна мета реалізується завдяки:
- створенню ситуації успіху дошкільника у навчанні;
- розв’язанню особистих психологічних проблем, пов’язаних зі страхами та психологічними стресами.
Хореографічний гурток "Веселі краплинки"
Керівник : Клязника Ю.Б.
Головна мета занять з хореографії - це:
Пробудження у дітей прагнення до прекрасного та інтересу до музичної і танцювальної творчості;
Посилення емоційної чуйності та творчої активності;
Знайомство дітей з танцювальною культурою свого народу і народів інших країн;
Розвиток образного мислення та уяви.
Фізичний розвиток, профілактика проблем з поставою, проблемами опороно-рухливого апарату.
Завдання хореографічного гуртка:
• заохочення дитини до активної участі у мистецтві танцю;
• виявлення художнього хисту у кожного малюка;
• розвиток здібностей до виконавчої творчості;
формування потреби у спілкуванні з мистецтвом;
• виховання почуття краси танцювальної пластики.
Очікувані результати:
Навчити дошкільників різним видам танцювальних рухів.
Сформувати елементарні основи хореографічної культури.
Сформувати у дитини поняття про гарну поставу та її вплив на естетичний вигляд.