Ви увійшли як Гість | Група "Гості"

 

БАТЬКАМ ПРО РЕЖИМ ДНЯ

 

 

Поки ваш малюк ще дошкільник, він не замислюється над тим, коли потрібно відпочивати, коли займатися, читати, а коли гуляти. Він постійно перебуває під доглядом дорослих, і вони самі організовують увесь день дитини.Але пройде рік, і йому потрібно буде багато чого вирішувати самому, у нього з'являться нові нелегкі обов'язки: уроки в школі, домашні завдання, заняття в кружках, суспільні доручення, адже треба ще почитати, допомогти мамі, погуляти.Організувати весь день дитини допоможе режим!Привчати дітей до нього потрібно якомога раніше, щоб до моменту вступу в школу вони вже свідомо виконували розпорядок дня. І ще одна важлива умова: дитина повина уміти визначати й міняти темп своїх дій. Адже з найпершого дня навчання в школі йому доведеться трудитися в одному, загальному для всього класу темпі, щоб встигнути виконати завдання у відведений для нього час. Ще в дитячому садку дітей навчають орієнтуватися в часі. Ваше завдання — пояснити їм, що займатися, відпочивати, гуляти й спати потрібно в певний час, тоді його буде вистачати на все. Дотримання режиму дня виробить у дитини почуття відповідальності, дисциплінованості — ті самі якості, які дуже потрібні школяру.

Якщо ваша дитина відвідує дитячий садок — а там дотримуються режиму дня — то й вихідні дні не повинні відрізнятися від звичних.Дитина обов'язково повина вставати в той самий час, бажано годин у сім або половині восьмого. Звикнувши вставати пізніше, їй важко буде прокидатися в необхіний час, коли піде в школу. Особливу увагу на це слід звернути тим батькам, діти яких не відвідують дитячий садок.Лягати спати дитина повина не пізніше половини дев'ятого. Тривалість нічного сну — не менше 11,5-12 годин. Цього часу досить для повного відновлення працездатності й функціонального стану нервової системи. Якщо не дотримуватись цього правила, дитина не відпочине за ніч і на уроках буде неуважною і млявою .Звикнувши лягати спати й вставати в той самий час, діти швидко засинають і легко прокидаються.Необхідний і денний сон ( півтори-дві години). Адже діти стомлюються не тільки від занять, але й від шуму, від спільних ігор. Позбавлення дитини денного сну може викликати в неї різні розлади нервової системи.У режим дня дитини повинна обов'язково входити ранкова гімнастика! Вона зміцнює здоров'я, знімає сонливість, дає заряд бадьорості! Перший раз обов'язково займайтеся разом з дитиною, покажіть йому 5-7 вправ, введіть в комплекс ранкової гімнастики ігрові моменти. Періодично, щоб вправи не набридали, потрібно вносити в них нові елементи. Пройде час, і дитина буде самостійно займатися ранковою зарядкою, але ви обов'язково контролюйте чіткість і порядок виконання вправ.

Гуляйте в будь-яку погоду не менше 4 годин!Не можна скорочувати час прогулянки через зайнятість дорослих, поганої погоди. Адже свіже повітря для дитини — це зміцнення здоров'я, загартовування організму, поліпшення діяльності органів дихання й серцево-судинної системи. Перебування на повітрі повинно бути активним: це й рухливі ігри, фізичні вправи, і посильною разом з дорослими працею.Якщо діти подовгу сидять біля телевізора, вони, природно, менше рухаються, недостатньо гуляють. І як наслідок — погіршення сну й апетиту, плаксивість, дратівливість й інші порушення стану здоров'я. Телевізійні передачі — звичайно, тільки дитячі — дозволяється дивитися не частіше 2-3 раз на тиждень, а тривалість їх не повинна перевищувати 30 хвилин.Завжди незмінним у режимі дня повинно бути час сніданку, обіду, полуденка, вечері. Тільки у випадку режиму харчування відбувається необхідна підготовка діяльності шлунково-кишкового тракту до перетравлювання їжі, засвоєнню поживних речовин. Тоді дитина буде їсти з більшим задоволенням і апетитом!Якщо дошкільник звикне до виконання режиму дня, згодом це стане його внутрішньою потребою. Режим —- запорука здоров'я!

 

ПАМ'ЯТКА ДЛЯ БАТЬКІВ

щодо запобігання захворюваності на грип та інші ГРВЗ

1.Під час високого ризику захворювання на ГРВЗ не відвідуйте місця, де можливе велике скупчення людей.

2.За можливості зведіть до мінімуму поїздки у громадському транспорті (автобуси, тро­лейбуси, метро тощо).

3.Остерігайтеся близького контакту з людьми, які мають симптоми грипу або інших ГРВЗ.

4.Часто мийте руки з милом. Якщо немає такої можливості, використовуйте спеціальні алкогольвмісні засоби для оброблення та знезараження рук.

5.Не торкайтесь слизових оболонок очей, носа, рота немитими руками.

6.При чханні та кашлі прикривайте рот одноразовою хустинкою. Забезпечте дитину таки­ми хустинками.

7.Часто провітрюйте приміщення вдома та на роботі.

8.Уникайте поцілунків, обійм, рукостискань тощо.

9Не допускайте переохолодження або перегрівання організму.

10.Змащуйте слизові оболонки носа оксоліновою маззю.

11.Проводьте щоденне вологе прибирання кімнат

12.Організовуйте собі та дитині повноцінне, вітаманізоване харчування з достатньою кількістю природних джерел вітаміну С (свіжі овочі та фрукти) та фітонцидів (часник, цибуля, імбир тощо).

13При погіршенні самопочуття залишайтеся вдома, не займайтеся самолікуванням — ви­кличте лікаря для обстеження та призначення ефективного лікування.

14При появі ускладнень захворювання на грип у вас чи вашої дитини не зволікайте. Орга­нізуйте госпіталізацію з метою отримання кваліфікованої допомоги медиків.

 

 

 

 

 

ФІЗИЧНЕ ВИХОВАННЯ В СІМ’Ї (КОНСУЛЬТАЦІЯ ДЛя БАТЬКІВ)

Кожна дитина відчуває природну потребу в активному русі. І дуже важливо, коли в сім’ї зуміють зробити фізкультуру не просто обов’язковим, а й улюбленим режимним моментом малюка. Зрозуміло, що фізкультура в ранньому і дошкільному віці повинна асоціюватися в дитини з веселою грою. Тому потрібно визначити, які саме фізичні вправи дитина виконує із найбільшим задоволенням, і зробити виконання цих вправ основними на перших етапах занять. Потім доцільно вводити нові фізкультурні рухи, але в жодному разі не можна змушувати дитину їх виконувати.

У фізичному вихованні дітей в сім’ї можуть бути використані різні форми занять фізичними вправами – від простих ( ранкова гімнастика) до складних ( тренування в окремому виді спорту). Можна рекомендувати такі форми занять фізичними вправами для дітей у сім’ї:

- ранкова гімнастика;

- ранкова спеціалізована гімнастика;

- фізкультхвилинка;

- заняття із загальної фізичної підготовки;

- самостійні тренувальні заняття;

- участь у змаганнях;

- прогулянки ( лижні, велосипедні, пішки);

- процедури для загартування;

- туризм;

- рухливі і спортивні ігри. Щоденно приділяючи дитині хоча б декілька хвилин для занять фізкультурою, перш за все потрібно дотримуватись принципу систематичності, щоб дитина поступово звикала до занять Тривалість домашнього заняття можна бути різною – залежно від віку дитини, від вільного часу батьків, від пори року, від частини доби, а також від того, чим займається дитина до і після заняття. Під час ранкової гімнастики найкраще використовувати легкі і знайомі вправи. Тривалість ранкових занять – не більше 10 хвилин. Протягом дня дитина повинна до сну і після нього побувати на свіжому повітрі, де можна провести 20-хвилинне фізкультурне заняття, виконавши до нього вправи для великих м’язових груп. Після вечері займатися із дітьми фізичним вихованням не рекомендується!!! Як зацікавити дитину заняттями фізичною культурою1? Добре, якщо дитина сама потребує рухів та із задоволенням виконує нові завдання. Ви повинні підбадьорити дитину, продемонструвати, яка вона міцна, спритна і сильна. Збудити інтерес у дитини до занять також і демонстрація її вмінь перед іншими членами сім’ї або однолітками. Так поступово у дитини розвинеться впевненість у своїх силах та бажання вчитись далі, засвоювати нові, більш складні ігри і рухи. Якщо у дитини немає бажання займатись, проаналізуйте причини негативного ставлення до занять, щоб в подальшому створювати більш сприятливі умови. Шановні батьки! Якщо Ви систематично будете займатись зі своїм малюком фізкультурою, то це буде доброю зопарукою того, що син чи дочка зростатимуть зростатимуть здоровими, сильними, матимуть правильну поставу, красиво ходитимуть.

Січень 2018р.

Зима - це не привід просиджувати в теплій задушливій кімнаті цілодобово в очікуванні весни, цей час веселих ігор, забав та розваг для всієї родини.
Дуже цікаве таке нове для нас зимове спорядження, як санки-ватрушки, санки-льодянки, на них можна кататися людям різного віку, потрібно лише ознайомитися попередньо з правилами використання таких санок і знайти відповідну гірку. Малята дуже люблять кататися на санчатах з гірки, і не тільки. Щоб малюк не замерз, вчіть його самого підійматися з санками в гору, попросіть покатати в них іграшку по рівній доріжці, влаштуйте змагання серед дітей, чиї санки прийдуть до призначеного фінішу першим, а іграшка при цьому не впаде в сніг. Якщо на вулиці досить тепло 0 ... +2 градусів, і сніг добре ліпиться, то саме час для скульптурної та архітектурної творчості. З малюками можна виліпити цілу родину сніговиків, звіринець з різних персонажів (ведмідь, черепаха, заєць і т.д.). З дітьми старшого дошкільного віку ліпіть снігову фортецю, а потім влаштуйте сніговий бій. Обов'язково розподіліть ролі: хто стріляє з гармати, хто подає снаряди, хто ліпить їх. Можна ліпити і будувати снігові торти, піраміди, паски. Якщо ви візьмете з собою акварельні або харчові фарби, то можна буде потім розфарбувати снігові
скульптури Ще одна весела розвага для малюків - це сліди на гладкій сніжній рівнині. Покажіть малюкові як робити сліди, спробуйте створити таким чином якийсь образ або малюнок на снігу, наприклад ялинку, квітка і т.д. Розкажіть і покажіть, як виглядають сліди різних тварин і птахів, шукайте і вгадуйте, хто ж пробігав по паркових стежинках до вас. Покажіть дитині, як потрібно впасти на сніг, щоб виник відбиток людини. Падаючи в різних позах, створюйте образи ангелів, казкових героїв та інше. Розкажіть дитині про те, що взимку потрібно підгодовувати птахів і звірів, зробіть разом саморобні годівниці для них, причепіть потім їх на вулиці і регулярно приносьте туди корм. Це буде і забавляти, і розвивати в дитині такі якості, як любов до природи, турботу про інших. Отже, зима - це час для активних видів спорту. Якщо у вас є санки, лижі, ковзани і ключки, то питань, чим зайняти дитину старшого дошкільного та шкільного віку не виникне. Якщо батьки покажуть приклад, вийдуть разом з дітьми на вулицю, влаштують санні змагання, то прогулянка буде ще веселішою і пізнавальнішою.

Інструктор з фізичного виховання:

Тарасенко Валентина Олексіївна