В ДНЗ №27 багато уваги приділяється розвитку творчого потенціалу в умовах дошкільного закладу:
- Створення умов для розвитку творчого потенціалу дітей
- Реалізація розвитку творчого потенціалу дітей
- Практичне застосування психолого-педагогічних знань під час роботи з обдарованими дітьми
- Рівень досягнень дітей в різних аспектах творчого прояву
- Спільна робота дитячого садка і сім’ї з питань розвитку творчих здібностей кожної дитини.
В групах дошкільного закладу створено належні умови щодо розвитку творчого потенціалу дітей. Запорукою успіху педагоги вбачають у широкому підході до рішення даної проблеми. А саме:
• Сприяють творчому процесу життя і діяльності дітей.
• Ставлять дітей у ситуації пізнавальної, художньої, моральної творчості.
• Проводять спеціальну роботу на заняттях, в іграх, тощо; націлену на розвиток творчості, яка органічно входить в життя дитини.
• Організовують цікаве змістовне життя дитини в дошкільному закладі, збагачують його цікавими враженнями, забезпечують емоційно-інтелектуальний досвід.
• Враховують індивідуальні особливості дитини (темперамент, характер, здібності психічних процесів, настрій, соматичний стан) при цілеспрямованому формуванні творчих здібностей.
• Забезпечують атмосферу творчості (довірливе спілкування, співпраця, співчуття, віра в сили дитини, підтримка при невдачах, радість від досягнення).
• Використовують методи і прийоми комплексно і системно, що виховує у дітей гнучкі й варіативні вміння та узагальнені навички.
• Інтегрують різні види дитячої діяльності, що дає змогу виявити різнобічні нахили та здібності дітей.
• Мотивують завдання, роблять пропозицію різних мотивів, що підводить дітей до прийняття завдання, поставленого дорослим.
• Надають дітям можливість проявити творчість, опираючись на власний досвід.
• Організовують в групі та приміщеннях дошкільного закладу розвивальне, доступне, варіативне, мобільне, трансформоване середовище.
Для реалізації завдань творчого розвитку облаштовано відповідні осередки: театралізованої, зображувальної, художньо-мовленнєвої, музичної, інтелектуальної та рухливої діяльності, що дає можливість дітям повноцінно розкрити свої здібності і проявити свої таланти.
Багато уваги приділяється розвитку інтелектуальних здібностей. З раннього віку вихователі вчать дітей розмірковувати, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, збагачують словниковий запас дітей, вчать дітей висловлювати власну думку, підводять їх до полілогу в комунікативно-соціальній сфері, використовують творчі завдання, які потребують розумових зусиль, підтримують креатині рішення, оригінальні ідеї. В кожній групі виготовлено та придбано різноманітний дидактично-розвивальний матеріал, який відповідає віковому етапу розвитку дитини і спрямований на вдосконалення інтелектуальної сфери. Віддавати дітям найкраще, найнеобхідніше, підтримувати обдарованих, зацікавлювати здібних, всебічно розвивати кожного – щоденне завдання педагога.
Як відомо тільки творчий педагог може виховати творчу особистість, і тому педагоги усіх вікових груп постійно поповнюють свої психолого-педагогічні знання щодо виховання творчої особистості, намагаючись проявити , в першу чергу, свої таланти та обдарування. Майже всі педагоги закладу прагнуть сприймати нове, розмірковувати над ним та вкладати у свій особистий «багаж»; мають власні ідеали, віру, переконання щодо становлення творчої особистості; дотримуються правила: розум розвивається не запам’ятовуванням, а розмірковуванням.