Головна » Статті » Методичні рекомендації і поради » Методичні рекомендації і поради |
Особливості організації та проведення інтегрованого заняття Пам’ятка для педагогів Кожний вид роботи на занятті має бути спрямований на розкриття змісту ключового поняття (темиобразу, ключової ідеї). Ураховуючи конкретність мислення та нестійкість уваги старших дошкільників, під час підготовки до інтегрованого заняття педагог має створити інтелектуальну карту (карту розумових дій). Вона є найзручнішим способом візуального оформлення матеріалу, оскільки дає змогу розкрити сутність ключового поняття, дивитися на нього крізь призму його міжсистемних зв’язків. Розроблена карта є структурною основою для моделювання і проведення заняття або серії занять, якщо тема — широка. Навколо ключового поняття необхідно зібрати підтеми (змістові блоки), а кожну підтему — доповнити конкретними складовими. На цьому ж етапі треба визначити освітні напрями та обрати види роботи, засобами яких педагог розкриватиме дітям ключове поняття. Структура інтегрованих занять потребує особливої чіткості, продуманого й логічного взаємозв’язку матеріалів з різних розділів програми на всіх етапах вивчення теми. Кількість запропонованих матеріалів, освітніх напрямів та видів роботи з дітьми обирає педагог. Спосіб розкриття кожного змістового блоку залежить від цілей, поставлених педагогом. На інтегрованому занятті неможливо відокремити одну галузь знань від іншої. Діяльність дітей має бути цілісною. Кожен з методів (дидактична гра, вправа, бесіда, розглядання ілюстрацій, спостереження тощо) чи видів діяльності необхідно організовувати згідно з методикою їх проведення в межах відповідного освітнього напряму. Інтегроване заняття є дещо тривалішим за традиційне. Проте, оскільки на такому занятті чергуються різні види діяльності, активність дітей має хвильовий характер, і час для них минає непомітно. Критерієм визначення тривалості заняття є працездатність вихованців та вихователів, їхня зацікавленість, захоплення процесом. Інтегроване заняття — форма освітньої роботи, яка об’єднує блоки знань із різних галузей навколо однієї теми з метою інформаційного та емоційного збагачення сприймання, мислення, почуттів дітей, що дає змогу пізнавати певне явище з різних сторін, досягати цілісності знань (Наталя Гавриш) Інтелектуальна карта — структурнологічна схема змістовнопроцесуальних аспектів вивчення певної теми, у якій у радіальній формі відбиваються зв’язки ключового поняття, яке розміщено в центрі, з іншими поняттями цієї теми. Разом вони складають нерозривну єдність (Наталя Гавриш) | |
Переглядів: 674 | |
Всього коментарів: 0 | |