Ви увійшли як Гість | Група "Гості"
Головна » Статті » Методичні рекомендації і поради » Методичні рекомендації і поради

Методичні рекомендації по організації роботи з батьками обдарованих дітей

Методичні рекомендації по організації роботи з батьками обдарованих дітей

1. Просвітницька, консультативна робота з прийняття дорослими обдарованості дитини, особливостей її поведінки, світорозуміння, інтересів і схильностей. Вже тільки розуміння дорослими особливостей школяра часто дозволять уникнути низки проблем. Наприклад, поведінкова дезадаптація обдарованої дитини у формі невгамовності, непосидючості, розгальмування — наслідок інтелектуального, пізнавального або якогось іншого «недовантаження». Даючи дитині достатньо матеріалу для перероблення, педагог знімає цю проблему.

2. Консультативна, методична робота спрямована на створення умов розвитку для певної дитини, задовольняючи її інтереси освітнього середовища, на організацію соціального життя обдарованої дитини та уявлень про світ, що лежать за межами її власних пізнавальних чи інших інтересів.

Напрями роботи психолога з батьками:

• виявляти, усвідомлювати, обговорювати з батьками небажані моменти в поведінці дітей;

• підводити батьків до розуміння причин подібних поведінкових проявів (стимулювати пошук причин в особливостях власної батьківської поведінки);

• ініціювати роботу батьків і вихователів у напрямі усвідомлення власних цінностей, пріоритетів і того, що вони хотіли б передати дітям;

• пояснювати батькам: орієнтуючи дітей на результат, порівнюючи їх з іншими і фіксуючи увагу на досягненнях, вони погіршують ситуацію;

• звертати увагу батьків на необхідність заохочувати досягнення в тих сферах особистісного розвитку, у яких діти не виявляють великих успіхів, і в такий спосіб стимулювати цей розвиток;

• прагнути до того, щоб батьки і педагоги усвідомили, що особистість цілісна, що усвідомлення дитиною своєї унікальності, а також унікальності будь-якої іншої людини допоможе їй «перемагати так, щоб інші теж перемагали». І так позбутися невротичних тенденцій;

• демонструвати кожній дитині, що її люблять і цінять незалежно від наявності здібностей, просто тому, що вона є;

• цінувати, заохочувати в дітях терпіння, доброту, щедрість, надійність, відповідальність, почуття гумору тощо;

• роз’яснювати, що кожна людина освоює різні речі по-своєму і не завжди швидко, тому необхідно бути терпимим до будь-якої людини.

Педагогам і батькам у роботі з обдарованими дітьми рекомендується:

• проявляти серйозне ставлення до запитань і висловлень дитини;

• надавати можливість демонструвати свої досягнення;

• організувати дитині місце для занять;

• демонструвати дитині, що її люблять такою, як вона є, а не за досягнуті успіхи;

• надавати допомогу в поліпшенні результатів її роботи;

• вчити дитину мислити самостійно;

• регулярно читати дитині цікаву пізнавальну літературу;

• спонукати дитину до фантазування, придумування історій;

• уважно ставитися до особистих потреб дитини;

• знаходити час для того, щоб побути з дитиною наодинці;

• не карати дитину за ненавмисно зроблені помилки;

• підтримувати пізнавальні експерименти дитини з навколишнім середовищем;

• спонукати дитину до того, щоб знаходити проблеми й вирішувати їх;

• допомагати в її особистісному розвитку;

• розвивати в дитини позитивне сприйняття своїх здібностей;

• довіряти дитині;

• стимулювати самостійність дитини.

 

ОСОБЛИВОСТІ ВИХОВАННЯ ТА НАВЧАННЯ ОБДАРОВАНИХ ДІТЕЙ У СІМ’Ї

Поради батькам, які люблять своїх дітей (За Н. Є. Чепцовою)

• Зверніть увагу на себе, на свій світ (внутрішній і зовнішній) і місце дитини в ньому.

• Готуйте себе до «батьківства». Дитина має бути бажаною і любимою задовго до народження.

• Дайте можливість дитині бути собою.

• Виражайте свою любов одне до одного (до своїх близьких, світу) і до дітей.

• Учіться зберігати й охороняти любов.

• Цінуйте будь-які досягнення дитини.

• Будьте терплячі й оптимістичні.

• Не виховуйте, не відчуваючи любові.

• Будьте в згоді з собою.

• Переконуйте без примусу.

• Уникайте сварок.

• Створюйте ситуації, у яких дитина діє сама.

• Не створюйте негативних програм (знайте свої страхи).

• Пам’ятайте, що думки матеріалізуються.

• Любов — це турбота про інших.

• Переживайте прекрасне.

• Запорука успіху — чистота помислів, почуттів, думок і дій (єдність етичного й естетичного).

• Не будьте настирливими і грубими.

• Проблеми дитини — це проблеми батьків, і змінювати треба спочатку себе дорослим.

• Себе змінювати легко і радісно, якщо знаєш, як це ро­бити.

• Якщо не хочеш себе змінювати, з’являться нові про­блеми.

• Усвідомлюйте, для чого той чи інший метод.

• Батьки — тільки руки, що випускають дитину у світ.

• Враховуйте біологічні ритми свої і дітей.

• Любіть свою дитину.

• Поважайте її.

• Будьте толерантними.

• Почуйте те, що вам не сказала дитина.

• Здійснюйте прогулянки у найкрасивіші місця.

• Дитина — краще майбутнє. Завмирайте від замилування перед нею.

• Дитина краща і чистіша, ніж дорослий.

• Будь-яка людина — неповторне багатство.

• Дитина вчиться всьому гарному від вас, і поганому — теж.

• Усе, що ви дали дитині, повернеться вам.

• Досліджуйте, вивчайте, відкривайте дитину.

• Приймайте дитину такою, як вона є.

• Хто, якщо не ви? Коли, якщо не зараз?

• Довіряйте своїй дитині.

• Цікавтеся її життям.

• Надихайте на підкорення вершин.

• Ставте цілі великі й маленькі.

• Будь-які проблеми дитини — це її життя.

• Дозволяйте дитині самій приймати рішення.

• Цінуйте те, що маєте.

• Відчувайте задоволення від свого невдоволення.

• Не бійтеся проявляти свою любов і словами, і ласкою.

• Кожен має право на свої почуття і думки та спосіб їх прояву.

• Учіться у своєї дитини.

• Любов — вихід у новий вимір, розширення свідомості.

• У любові є якась таємниця.

• У любові інша мова — вірші, малюнки, мовчання (говорити мовчанням).

• Не залякуйте дитину.

• Розмовляйте з підлітком, як тільки в цьому виникає необхідність. Підліткам важко чекати.

• Говоріть просто, правдиво, не приховуйте ніякої інформації.

• Полюби ближнього свого, як самого себе.

• Людина — витвір мистецтва.

• Любов завади індивідуальна, не схожа на любов інших.

• Необхідно вміти керувати собою.

• Головне — культура спілкування, повага до людини, відсутність прояву насильства.

• Людина може відповісти на всі запитання сама.

Перешкоди для обдарованих дітей з боку оточення (За Ф. Верненом)

• Погане харчування і хвороби;

• брак емоційного досвіду в дошкільні роки й інтелектуального — в шкільні;

• обмежування незалежності і конструктивних ігор;

• сімейне неблагополуччя і брак оптимістичних планів на майбутнє;

• недоліки навчання, загалом мовні труднощі і непривабливість дорослих ролей у підлітковому віці.

Також слід згадати значення якісного аналізу структури здібностей. Генетично більше обдарована дитина і її менш обдарований брат-близнюк по-різному реагують на звук, світло й інші стимули, що діють на обох. При цьому по-різному обдаровані діти розвивають різні способи взаємодії з інформацією, що надходить. Звідси в них виникає різна практика в розвитку успадкованих рис і тенденцій.

Категорія: Методичні рекомендації і поради | Додав: StasKO (2014-12-27)
Переглядів: 1442 | Рейтинг: 5.0/3
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: