Ви увійшли як Гість | Група "Гості"
Головна » Файли » Консультацїї для батьків

Гнучкі пальці
2013-01-20, 5:02 AM
Гнучкі пальці

Шановні батьки!
     Рух пальців і кистей рук дитини мають на її розвиток особливий вплив. Як ви пам'ятаєте, у немовлятка кисті завжди стиснуті в кулачки, і якщо дорослий вкладає свої вказівні пальці в його долоні, дитина їх міцно стискає (і часом так міцно, що малюка можна навіть трохи підійняти). Втім, ці маніпуляції відбуваються на рефлекторному рівні. Ті чи інші дії дитини ще не досягли високого контролю з боку мозку, що у подальшому дозволятиме свідомо виконувати певні рухи.
    Значення хапального рефлексу велике, і полягає воно у здатності дитини не випускати з рук тих чи тих предметів. З розвитком мозку цей рефлекс перетворюється в уміння хапати і відпускати. Чим частіше у дитини задіяний хапальний рефлекс, тим ефективніше відбувається емоційний та інтелектуальний розвиток малюка.
    Про вплив мануальних (ручних) дій на розвиток мозку було відомо ще в II столітті до нашої ери в Китаї. Фахівці стверджували, що ігри з участю рук і пальців (на зразок нашої «Сороки-ворони» тощо) сприяють гармонійному розвитку тіла і розуму, підтримують у належному стані мозкові системи.
Японський лікар Намікосі Токудзіро створив методику оздоровчого впливу на руки. Він стверджував, що палиці мають велику кількість рецепторів, які надсилають імпульси до центральної нервової системи людини. На кистях рук є чимало акупунктурних точок, масажуючи які можна впливати на внутрішні органи, що рефлекторно з ними поєднані.
    По насиченості акупунктурними зонами кисть не поступається вуху чи стопі. Східні медики встановили, що масаж великого пальця підвищує функціональну активність головного мозку, масаж вказівного пальця позитивно впливає на стан шлунку, середнього - на кишечник, безіменного — на печінку і нирки, мізинця — на серце.
    У Китаї поширені вправи долонь з кам'яними і металевими кульками. Популярність цих занять пояснюється їх оздоровчим і тонізуючим ефектом, що вони справляють на організм. Регулярні вправи з кульками поліпшують пам'ять, розумові здібності дитини, усувають її емоційну напругу, поліпшують діяльність серцево-судинної і травної систем, розвивають координацію рухів, силу і спритність, підтримують життєвий тонус.
    У Японії широко використовують вправи для долонь і пальців з грецькими горіхами. Чудовий оздоровчий і тонізуючий вплив на організм людини має перекочування між долонями шестигранного олівця.
    Талантом нашої народної педагогіки створені дитячі ігри, забавлянки «Ладусі, ладусі», «Сорока-ворона», «Куй, куй чобіток» та інші. їх значення досі недостатньо осмислено дорослими. Переважна більшість батьків вважають, що ці ігрові заняття лише розважають, а не, скажімо, розвивають, оздоровлюють. Насправді ж дослідження вітчизняних фізіологів підтверджують зв'язок розвитку рук із розвитком мозку. Праці В. М. Бехтерєва довели вплив маніпуляції рук на функції вищої нервової діяльності, розвитку мовлення. Прості рухи рук допомагають прибрати напругу не лише із самих рук, але й з губ, знімають розумову втому. Вони здатні поліпшити вимову багатьох звуків, а значить — розвивати мову дитини. Дослідження М. М. Кольцової довели, що кожен палець руки має доволі широке представництво в корі великих півкуль мозку. Розвиток тонких рухів пальців рук передує появі артикуляції складів. Завдяки розвитку пальців у мозку формується проекція «схеми людського тіла», а мовленнєві реакції перебувають в прямій залежності від тренованості пальців.
   Таке тренування слід розпочинати із самого раннього дитинства.
   Враховуючи оздоровчий вплив на організм кожного з пальців, допомагайте дитині координовано і спритно ними маніпулювати. Звертайте увагу на опанування дитиною простими, але в той же час життєво важливими вміннями — тримати чашку, ложку, олівці, вмиватися. Наприклад, якщо чотирирічний малюк не вміє доносити в пригорщі воду до лиця — це означає, що у нього відстає у розвитку дрібна мускулатура.
   Виявивши відставання у дитини, не засмучуйтесь. Розпочніть робити з нею пальчикову гімнастику.
   Вправи пальчикової гімнастики для розвитку мовлення дошкільнят виконуються, повільно, від трьох до п'яти разів спочатку однією, потім другою рукою, а на закінчення обома разом. Дорослі стежать за правильною поставою кисті руки дитини і точністю переходу від одного руху до іншого. Вказівки повинні бути спокійні, доброзичливі, чіткі.
  Кожну вправу можна проводити протягом кількох хвилин двічі-тричі на день. А зараз я вам покажу кілька простих пальчикових гімнастик для дітей.

Хрущ

Я малий веселий хрущ
Мене знає кожен кущ.
Маю я красиві вуса
І нічого не боюся.

  Стиснути кулачок. Вказівний палець і мізинець розвести в різні боки («вуса»). Ворушити «вусами».

Комарик

Комар, комар, комаруха,
Кусай, кусай поза вуха.
Комар, комар, комарай,
Біжи швидше, утікай!




  Стиснути кулачок. Вказівний палець висунути вперед (це «хоботок», яким «комарик» намагаються «вкусити» дитину). Мізинець і великий пальці, розслабивши ,опустити вниз (це - «лапки»)
  Також дрібну моторику рук розвивають:
різноманітні ігри з пальчиками, де необхідно виконувати ті чи інші рухи у відповідній послідовності;
ігри з дрібними предметами, які незручно брати у руки (тільки під контролем до рослих);
ігри, де потрібно щось брати або витягувати, стискати розтискати, виливати -наливати, насипати висипати, проштовхувати в отвори тощо;
малювання олівцем (фломастером, пензлем тощо);
застібання і розтікання блискавок, гудзиків, одягання і роздягання.
  Розвиваючи моторику рук, не забувайте про те, що у малюка дві руки. Намагайтесь усі руки дублювати: виконувати і правою, і лівою рукою. Розвиваючи праву руку, ми стимулюємо розвиток лівої півкулі мозку. І навпаки, розвиваючи ліву руку, ми стимулюємо розвиток правої півкулі.
  На сьогодні майже у 80% населення світу краще розвинена ліва півкуля мозку, вона відповідає за логічне мислення, аналіз, вивчення мов. А права півкуля відповідає за інтуїцію, творчість, фантазію, сприйняття мистецтва й музики.
  Вся наша система освіти спрямована на розвиток лівої півкулі вона орієнтована на вивчення мови, математики, аналізу, логіки. А мистецтву й музиці приділяється надто мало часу як другорядним дисциплінам. З таким підходом права півкуля, образно кажучи, атрофується через невикористання. Крім того, більшість людей з дитинства активніше користується правою руною, ігноруючи ліву, що теж створює перекіс у бік лівої півкулі. До речі, шульги зазвичай більш творчі люди, оскільки у них дуже добре розвина права півкуля, краще, ніж у праворуких однолітків.
  Терпіння і удачі вам у заняттях зі своїми дітьми.
Категорія: Консультацїї для батьків | Додав: StasKO
Переглядів: 3052 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: