Ви увійшли як Гість | Група "Гості"
Головна » Файли » Конспекти занять

"В гостях у лісовичка"
2017-12-15, 4:52 PM

Тема: В гостях у Лісовичка

Освітні завдання:

розвивати артикуляційну моторику, фонематичний слух, мовленнєве дихання розвивати звукову культуру мовлення: вміння ділити слова на склади, закріплювати вміння виділяти перший і останній звук у слові, підбирати прикметники до іменників, розвивати зв’язне мовлення, дрібну моторику рук, закріпляти навички самоконтролю за мовленням, розвивати зорово–просторову координацію, уяву, увагу, мислення, пам’ять

виховувати доброзичливе ставлення один до одного, почуття колективізму, вміння вислуховувати один одного.

Обладнання:

Картинки Дідусь – лісовичок, королева Осінь

Осіннє листячко

Люстерка

Плакат «Прикмети осені»

Перфокарти

Королева Осінь

Олівці

М’яч

салфетки

Логопед:

До нас завітав Лісовичок з проханням зняти чари з зачарованої Королеви та дізнатися її ім’я

Ми допоможемо йому?

Тоді вирушаймо в казкову подорож

Логопед:

Для того, щоб виконати всі завдання Лісовичка, потрібно зробити гімнастику для губ та язичка. Слухайте казку та повторюйте разом зі мною.

Артикуляційна гімнастика

Відкриваємо ротик-будиночок

В цьому домі господар Язичок

Він зручно на підлогу ліг.
Широко відкривати рот.

В цьому домі дві стіни.
Можуть стіни в будинок втягнутися,
А потім, як куля, роздутися.
Надувати і втягувати щоки.

Стеля вгорі та всередині.
Це – піднебіння. Подивись:.
Можна його торкатися,
Постукати і там залишитися.
Широко відкривати рот. Язиком постукати по піднебінню

Вхід в будинок замикають двері.
Двері бувають різні.
Двері- це наші зуби. Обережно, вони.
Закриваються надійно.
Широко посміхнутися . Показати верхні й нижні зуби.

Двері-губи гнучкі.
Можуть стати усмішкою.
Можуть в трубочку зібратися,
Після знову посміхатися.
Розтягнути губи в посмішку – трубочку

Логопед:

Ви такі молодці!

Але що я чую? (музика)

Послухайте, як звучить музика. Які слова можна підібрати до неї? Музика така саме, як і погода у нас за вікном. (сумна)

– Діти, а давайте пригадаємо, яка зараз пора року?

– А якою буває осінь? (рання, пізня, різнобарвна)

– Яке небо восени? (Хмуре, темне)

– Що роблять тварини? (готуються к зимі)

– Восени на полях, в садах і городах йде збирання врожаю. Люди збирають урожай овочів і фруктів.

– А для чого люди збирають урожай овочів і фруктів? (Роблять запаси на зиму.)

(Плакат «Прикмети осені»)

– на вулиці холодно, люди вдягають теплий одяг, часто йдуть дощі, птиці відлітають у теплі краї, дують холодні вітри, листя становляться жовтими, різнобарвними, починається листопад.

Музика «вітру»

Дихальна вправа «Листопад»

Давайте і ми подуємо на наші листочки, але вправу будемо виконувати разом з руками: вдих – кулачки зжали, видох – руки з силою струсити вниз.

Молодці, у вас так здорово виходить, що вітерець приніс нам чарівний м’яч

Гра з м’ячем «Докажи слівце»

Листя восени (яке?) –

Дощ (який?) –

Пташки восени (що?) –

Врожай восени (що?) –

Логопед:

Діти, старичок-лісовичок приготував для вас загадки

Маленька, червоненька,
Із хвостиком тоненьким.
На городі мене рвуть
І до столу подають.
(Редиска)

Сидить Марушка в семи кожушках,

Хто її роздягає, той сльози проливає

(цибуля)

Довгий, зелений, добрий і солоний,

Добрий й сирий,

Хто він такий?

(огірок)

Некрасива, шишкувата,

як прийде на стіл вона,

скажуть весело хлоп’ята:

– ну й розсипчаста, смачна!

(картопля)

Хто хустиночку свою

Влітку покриває?

І по двадцять хустин

На голівці має?

(капуста)

Гра «Розділи слова на склади»

Відповіді на загадки з оплесками складів. Скільки складів і цьому слові?

Пальчикова гімнастика «Капуста»

Руками імітуємо відповідні рухи:

-Ми капусту шаткували!

(двічі) – прямими, напруженими долонями імітуємо рухи сокири: уверх-униз.

– Солі в неї ми поклали!

(двічі) – пальці зібрані “щіпкою”, “солимо капусту”.

– Ми капусту м’яли, дерли!

(двічі) – енергійно стискаємо пальці в кулачки, то одночасно на двох руках, то по черзі.

– Смачну моркву туди терли!

(двічі) – пальці однієї руки зжаті в кулак і здійснюють ритмічні рухи уверх-униз по долоні другої руки. Після цього міняємо руки.

Логопед:

Відпочили? Вирушаймо далі в подорож.

Робота з перфокартою «Овочі». (дітям меншого віку – розфарбувати листочки)

Потрібно замалювати віконце поруч з тими картинками, в назвах яких є звук[С], якщо правильно виконати завдання, на листі з’явиться зображення букви С.

Коли ми вимовляємо звук [С], язичок у нас внизу , губи в повітрячко холодне.

Звукова доріжка

Листопад, листопад,

Осипається наш сад,

Листя жовті летять,

Під ногами шелестять

Можливо і пальчиками «прокрокувати», можливо і іграшкою

Логопед:

Восени в полях і городах збирають овочі і фрукти, давайте і ми Лісовичку допоможемо впоратися з врожаєм.

Гра «Корзинки овочів та фруктів»

Наповнити корзинки врожаєм. Осінь – це щедра пора року .Згодні?

Молодці! Так славно попрацювали.

Так давайте Лісовичку розповімо про яку пору року ми сьогодні розмовляли?

Вправа «так – чи не так»

Послухай речення та скажи, так чи не так

Восени можна купатися в річці?

Восени все розпускається та розквітає?

Восени йдуть холодні дощі?

Осінь – це чудова пора року?

Логопед:

Так, і нашу королеву звуть – Осінь.

– Як ви думаєте, ми впоралися з проханням дідуся – лісовичка?

– Дідок-лісовичок вдячний вам за допомогу і передає вам ось ці подаруночки.

Категорія: Конспекти занять | Додав: StasKO
Переглядів: 1450 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: