Головна » Файли » Конспекти занять |
2015-01-24, 6:31 PM | |
Фізичний розвиток: залучати малюків до спільної ігрової рухової діяльності, зокрема водіння хороводу, розвивати координацію рухів. Соціально – моральний розвиток: виховувати чуйність та дбайливе ставлення до природи в цілому, бажання спілкуватися з природою та відчувати себе її частинкою. Емоційно – ціннісний розвиток: сприяти формуванню у дітей емоційних еталонів взаємодії з компонентами природи, милуватися вітами берізки. Пізнавальний розвиток: закріплювати та розширювати знання дітей про дерево березу, її лікувальними унікальними можливостями, згадати вірші, прислів’я, прикмети про це дерево. Мовленнєвий розвиток: активізувати словник дітей такими мовними одиницями, як береза білокора, тендітна, струнка. Художньо – естетичний розвиток:розвивати вміння бачити красу природи, її неповторність , привабливість. Креативний розвиток: розвивати спостережливість, заохочувати потяг вихованців до невідомого та цікавого в природі, розвивати образну уяву, здатність творчо перевтілюватися в задуманий персонаж. Хід заняття: Діти, у нас сьогодні незвичне заняття, до нас прийшли гості. Давайте привітаємось. Доброго ранку! Вони запитують, чому ми проводимо заняття на вулиці? Адже на вулиці холодно. А ми відповімо: Наш девіз «На природу в будь – яку погоду!» Малята, подивіться навколо. Ви нічого не бачите незвичного ? Метод припущення (Лелека з листом) Що це ? (конверт) А як ви гадаєте, що тут?(лист, вітальна листівка, запрошення, гроші і т. д.) Подивимось кому він адресований? (фото групи) Можна відкрити та подивитися що в конверті? Так, бо лист для нас. Виймаю листочок паперовий форми березового листочка. Що це?(листочок) З якого дерева цей листочок? З берізки. Малята, тут на іншому боці щось написано. Зараз я прочитаю: «Я – берізка, запрошую вас до себе в гості» Малята, приймемо запрошення берізки? Ну то вирушаємо в дорогу. «Вийшло сонечко весняне Шле нам звістку з висока На майданчику в садочку Нас берізонька чека» Діти, давайте послухаємо весну, але слухати треба тільки звуки природи. Які звуки природи ви почули? Дихальна гімнастика Діти, давайте подихаємо весняним повітрям. Малята, підніміть руки вгору і вдихніть повні груди повітря. Опустіть руки та видихніть. Скажіть, хто як думає чим пахне весняне повітря? (теплом, дощем, сирою землею, травою, квітами). Діти разом з педагогом йдуть до берези. Педагог, а потім і діти вітаються з берізкою. - Берізка хоче, щоб ви підійшли до неї і доторкнулися рукою. (Вона хоче поділитися з вами своєю енергією, додати вам якомога більше сил. - Малята, що відчули? Додалось в нас сили? - А тепер простягніть руки вгору вздовж стовбура і попросіть у берізки стрункі ніжки: - «Берізко, берізко, дай нам стрункі ніжки». - Погляньте на віти берези. Що вони вам нагадують? Так, кіски. Щоб ваше волосся було таким гарним і довгим, треба полоскати його відваром із листя берізки. Станемо близенько біля стовбура берізки та подивимося на блакитне небо крізь її гілки. Які почуття виникли у вас? З чим можна порівняти таку картинку? (з мереживом). Діти, давайте ще помилуємось небом крізь березові віти. Давайте подаруємо берізці компліменти. Я почну, а ви продовжуйте. День добрий, подружко-берізко, ти золотокоса красуня.
Ростуть над ставом дві берізки, Високі, гарні і стрункі. Вітрець розчісує їм кіски, І сонце світить залюбки. Ще, берізко, послухай які віршики знають про тебе діти.
Берізонько, берізонько, Ти мавка лісова, Зелені твої кіски вітрисько розвіва . Стоїш ти при дорозі у травах і кущах, І білі свої ноги все миєш на дощах.
І коли весна на дворі — Оживуть берізки всі, Стануть гарні, білокорі, Наче вмиті у росі.
Білі ніжки у берізки, чобітки юхтові, і сережки золотисті в кучерях шовкових, А на грудях вишиванка — мережана, біла. Усміхнулася берізка, як дівчина, мило,
Не дивуйтеся ні трішки, Що в берізок молодих Ціле літо чисті ніжки, Білі- білі, наче сніг. Це тому, що в хороводі, Коли ми спимо усі, По траві берізки ходять Миють ноги у росі.
Ще, берізко, малята знають про тебе різні прислів’я та приказки:
Стоїть, запишалась, як берізка в гаї Розпустила свої кісоньки, як берізка вітоньки. Та прикмети знають: Якщо спочатку листям вкривається береза — чекай сухого літа, а коли клен — дощового. Зазеленів березовий гай — пересаджуй дерева. 3 берези тече багато соку — літо буде дощове.
Хоровод навколо берізки А у нас берізоньки зростають, Всю малечу радо зустрічають. Люлі-люлі, зростають, Люлі-люлі, зустрічають.
Підем, підем ми погуляєм, Стрічечки їм в кіски повплітаєм. Люлі-люлі, погуляєм, Люлі-люлі, повплітаєм. Метод емпатії Малята, давайте закриємо всі очі і уявимо себе берізками. А в мене є чарівна паличка. До кого паличка торкнеться, той на берізку обернеться:
- Чим вона відрізняється від кори інших дерев? Кольором. У корі берези є особлива речовина , яка і забезпечує білий колір. А через ці темні риски і смужки береза дихає: в спеку вони відкриваються і пропускають повітря до коренів дерева. Стовбур берези в жару прохолодний. Береза - саме шановане дерево. Про неї кажуть: дерево - "піонер". Піонер - означає перший. Ось і береза завжди першою зростає на пожарищах, вирубуваннях, покинутих полях. (показ малюнку) Ще береза дерево-нянька. Вона захищає інші дерева від вітру і спеки. Дивіться, скільки дерев біля беріз, їм тут добре і затишно. (показ малюнку) Оскільки береза любить світло, не боїться вітру і морозу, вона першою проростає на відкритих просторах.
Експеримент Педагог пропонує дітям провести невеликий експеримент. Насипає їм в долоньки насіння берези(крилатки), пропонує дути. Звертає увагу дітей на те, що насіння дуже легке і навіть слабкий вітер відносить їх далеко.
З'являється Лісовичок Лісовичок. Здрастуйте, діти! У гості до нас завітали. Чув, чув, як ви про березу добре говорили, славили нашу красуню-березу, та віршики чув. А ось я таку загадку загадаю, яку ви, напевно, ніколи не чули. Стоїть дерево, цвітом зелено, В цьому дереві чотири бажання: Перше – хворим на здоров’я, Друге – від темряви світло, Третє – посуд для всього, Четверте – людям колодязь. - А відповідь на загадку дуже проста: (лісовичок показує що в корзинках) «хворим на здоров’я» - Паритись у лазні з березовим віником, готувати ліки з березових бруньок (березовий віник, лікарські препарати, дьогтярове мило) «від темряви світло» - печі топили березовими дровами . Раніше не було електрики, хати освітлювали скіпками з берези (кошик з березовими скіпками) «посуд для всього» - з березової кори люди плели кошики, з дощок робили діжки, ложки, миски, різноманітний посуд.(дерев’яний посуд) «людям колодязь» - Втамувати спрагу смачним березовим соком (березовий сік) Лісовичок пропонує дітям скуштувати щедрий дар берізки — березовий сік.
Таночок з Лісовичком Порадували, порадували! Бачу, що навчилися ви відати природу, не чужі ви їй, а близькі, почуваєте себе її частиною, умієте її спостерігати, розуміти, у неї вчитися, умієте в ній і з нею грати. А вчення це дає поживу не лише для розуму, але і для душі. Діти, попрощаємось з нашою новою подружкою та гостями, а на прощання я пропоную намалювати для берізки різні малюнки фарбою на снігу.
«Ти рости наша берізонько, рости Буйним листом всім на радість шелести Сонце лагідним теплом хай зігріває Діти знов до тебе в гості завітають». Підготувала вихователь ДНЗ №27 Ільченко Н.В. | |
Переглядів: 10633 | Завантажень: 0 | |
Всього коментарів: 0 | |