Головна » Файли » Конспекти занять |
2015-02-02, 4:44 PM | |
Конспект інтегрованого мовленнєвого заняття в середній групі Тема ; "Подорож до країни казок" Розвиток мовленнєвої компетентності дітей під час нетрадиційної роботи з казкою. Мета: Продовжувати розвивати мовленнєву компетентність дітей під час нетрадиційної роботи з казкою. Закріплювати знання про казки, вміння впізнавати їх за описом, схемою - піктограмою та певними речами, які зустрічаються у казках. Вчити дітей впізнавати і називати казкового героя за допомоги «маски - емоції» та характеризувати емоційний стан конкретного героя. Формувати вміння відповідати повними реченнями на запитання вихователя, слухати один одного і доповнювати відповіді товаришів. Збагатити словниковий запас дітей прислів’ями про дружбу і добро. Розвивати зв’язне мовлення, пам'ять, мислення, зосередженість, увагу, творчі здібності. Користуючись набутими знаннями розігрувати сюжет знайомої казки передавати емоційно та інтонаційно виразно її зміст, характер персонажів, зображувати образ витончено користуватися мімікою та пантомімікою, вміло і вчасно підігрувати партнерові, творчо втілюватися в образ. Виховувати інтерес до нових казок та інших художніх творів , викликати позитивні емоції та створювати радісний настрій у дітей.
Матеріал та обладнання: Декорації для казкової країни, магнітофон з записом, диск з музикою, клубочок, конверт з листом від Лісовичка, конверт з диском, будиночок, хатка крижана, Річка, пеньки, скринька, золотий ключик, червона шапочка, колосок, банка з варенням, повітряна кулька, арка, ширма, магнітна дошка, маски тварин, костюми тварин, костюм для чаклунки, стіл, книжка, медалі, схема – піктограма до казки, ілюстрація до казки «Лисиця і журавель», гра «Впізнай героя», маски емоції, фонендоскоп Хід: Звучить музика. До залу заходить фея Казок. Ф.Діти, а ви любите казки?Я приготувала для вас дуже цікаву казку. Ви хочите дізнатись ,що це за казка?А потрапити до неї нам допоможуть чарівні квіточки.Виберіть собі,будь ласка,кожний по квіточці,яка вам найбільше сподрбалась.Бережіть іі,щоб потім вона допомогла нам повернутися назад.Всі вибрали?А зараз покладіть на квітку праву долоньку,закрийте очі і подумайте про те ,в яку казку ви б хотіли потрапит. Ф : Діти,ми потрапили до країни казок. Погляньте, як тут гарно! Починаємо конкурс. Ось і перше завдання. У сундучку зібрані різні речі, які належать казковим героям з різних казок. Нам треба назвати чиї це речі і, які риси характеру у цього казкового героя? Ф:Молодці! Помандруємо з чарівним клубочком далі. Ти котись,котись клубочок. По переду у лісочок,покажи малятам нашим, в яку казочку потрапив? (Потрапляємо на галявину де на пеньочку сидить колобок) Друге завдання. Ф:Дітки,чи впізнали ви цього казкового героя? З якої він казки? Діти:Так впізнали,це колобок. Він з казочки «Колобок» ф:Який він? ф:Дітки наші люблять дуже цю казочку. Дитина: Колобок рум’яний бік, Він від баби й діда втік. До лісочка докотився - Тут із дітьми подружився. Вас запрошує до казкиФ Тож пограйтеся зі мною, будь ласка. Ф: Який же ти колобочку гарний,веселий,та рум’яний. А наші дітки про тебе казочку знають,але ж ніби тебе лисичка з’їла. Ми всі радіємо,що насправді ти живий та здоровий. Може ти розповіси, як тобі вдалося втекти від хитрої Лисички? Колобок: Всі знають,що лисичка хитра,та я вирішив її перехитрити. В:цікаво,цікаво, як тобі це вдалося? Колобок: А я заспівав їй зовсім іншу пісеньку Ось послухайте, яку. Я кругленький колобок — Покотився у лісок З борошна мене місили, Сіллю,перцем притрусили! Тож тепер ось який – І солоний і гіркий. Лисичка послухала це уважно поглянула на мене та й побігла до лісу. Ф: Який же ти кмітливий та розумний, колобочку, ось як тобі вдалося перехитрити хитру лисичку. А зараз дітки нехай скажуть,що вони могли зробити,аби врятуватися від лисички! Діти: 1)міг би повиснути на дереві, як яблуко 2)Міг заховатися в середині великої ялинки 3)Міг обмазатися медом,покачатися в соснових голках і став би схожий на їжачка. 4)Міг заховатися в дупло білки 5)Міг одягти шапку – невидимку. 6)Міг би взяти повітряну кульку і полетіти. ф: Молодці малята ви такі вигадливі. Придумали чимало цікавого,щоб допомогти колобку врятуватися від хитрої Лисички. Колобок Відпочинемо дітвора Вам погратися пора Часу, дітлахи, не гаймо Гру веселу починаймо Ф: Колобок запрошує до веселої гри «Ой у лісі по стежинці» Ой у лісі по стежинці Колобочок покотився По дорозі наш рум’янець Різних звірів зустрів (діти стоять колом , по колу бігає колобок) Ф. : а кого , кого колобок зустрів? Діти відповідають один за одним : Я зайчик по побігайчик, Діти всі разом : З’їмо тебе колобочку! (А колобок, раз і втік з кола) пов 2 рази. В. : Діти, не будемо гаяти часу, запрошуємо Колобочка в подорож і помандруємо далі, промовляючи чарівні слова: Ти котись,котись клубочок. По переду у лісочок,покажи малятам нашим, в яку казочку потрапив? (йдуть по доріжці зупиняються біля дерева де сидить Сорока і тримає лист) Ф. Ой, малята подивіться, яка гарна пташка сидить на дереві. Всі її впізнали? Діти: Так це ж сорока. Ф.Сорока білобока постійно приносить новини. І сьогодні у її дзьобику теж якийсь конверт. (беру конверт у руки розглядаю) . Це лист від Лісовичка. Що ж він пише послухайте. - Одного разу у лісі сталося лихо. Налетів сильний вітер – ураган і так лютував, що деякі герої переплутали свої казки. Допоможіть малята розплутати їх.
Дидактична гра «Розплутай казку». Бігла мишка, хвостиком зачепила, колобок впав і розбився. Ф. - Що невірного в цій казочці? Що мало розбитися?Як називається казочка? («Курочка Ряба»). - Схопив ведмідь півника і поніс його. А півнику кричить : Мій котику , мій братику, несе мене ведмідь за темні ліси, за високі гори. Ф. – Діти, а ви знаєте цю казочку? Чи Ведмідь вкрав півника? (відповіді дітей) - Як називається ця казочка? - Стала Мурка кликати на допомогу їжачка: «Ходи їжачок не лежи, мишку витягти допоможи». Ф. - Кого кликала Мурка? Що треба було допомогти витягти? Як називається казочка? ф. - Молодці малята допомогли Лісовичку розплутати казочки. Скажемо Сороці – білобокі до побачення І помандруємо далі. Ф. – Ой, погляньте, що це за дошка? Діти читають : «Дошка об’яв!» ф. –Я так розумію це наступне завдання, яке приготувала нам «Мудра казка». Так на цій дошці написані об’яви. А ми повинні по тексту цих об’яв здогадатися хто їх написав. «Пропоную послуги вихователя, гувернантки, навчу невихованих хлопчиків читати, рахувати, а також хорошим манерам. Діти вписують м а л ь в і н а
«Досвідчений столяр з матеріалу замовника виготовить вам дитину, притому хлопчика». (Тато Карло) «Навчу вас ходити в гості зранку» . (Віні – Пух).
Ф: - Молодці, діти і з цим завданням казки ви справились. Можна вирушати далі. Ти котись,котись клубочок. По переду у лісочок,покажи малятам нашим, як у казочку потрапить? (з’являється чаклунка Гингема). Г. – Хто тут шумить і турбує мене, могучу чаклунку Гингему? ф.- Вибачте будь ласка , ми не хотіли Вас турбувати! Ми просто подорожували! Г. – Я вас не запрошувала сюди! Ви порушили мій спокій! За це я зараз перетворю вас у малих гидких мишей і ви назавжди залишитесь у моєму царстві! Ф. – Ні, ні. Ми цього не хочемо! Ні шановна чаклунка, нам не можна залишатися, нас чекатимуть дома! Г. – Ну добре, тоді я проведу для вас випробування. Якщо ви справитесь, тоді я вас відпущу. А якщо ні тоді залишитесь. - Ви готові? Послухайте і відгадайте загадку: «Працювала я у хаті. Танцювала у палаті. Є така у мене звичка Десь губити черевички» (Попелюшка). Г. – Так вірно! А назвіть яка була пора року коли зустрілися Лисиця і Журавель? (Весна, або літо, так як журавлі прилітають весною, а відлітають на початку осені). Г. – А тепер погляньте на схему, як ви вважаєте до якої казки вона належить? («Червона шапочка»). - Ми потрапили до казки «Червона шапочка» . Погляньте , на цих ілюстраціях зображені маски гномів. Вони однакові чи різні? Чим вони відрізняються? (виразом обличчя). Дидактична гра : «Впізнай казкового героя». Мама - передає хвилювання про бабусю. 2.Червона Шапочка – радіє, що йде до бабусі. Г. - Молодці і з цим випробуванням ви справились. Добре, відпускаю. До побачення. ф. - Можна вирушати далі. Ти котись,котись клубочок. По переду у лісочок,покажи малятам нашим, як у казочку потрапить? (діти проходять далі чують плач. Під ялинкою сидить зайчик і плаче). ф. – Добрий день, Зайчику! Чого це ти плачеш? Зайчик: - Кажуть всі, що я лякливий Шороху боюся. А на справді я хотів би Знайти собі друзів! Ф. – не плач, Зайчику, не хвилюйся ми будемо твоїми друзями і запрошуємо тебе до таночка «Дружби». (танцюють танок) Ф. – Дітки тебе Зайчику, так люблять, що знають багато казочок про тебе. Діти по черзі називають: «колобок», «Рукавичка», «Пан Коцький», «Заєць Хвалько», «Теремок», «Заєць і їжачок», « Зайчикова хатка» Ф. – І зараз ми з дітками давай не тільки розкажемо, а й покажемо казочку , яка називається «Зайчикова хатка» . (Діти вдягають маски. Драматизація казки). Оселились біля річки Раптом вовк іде до нього А зайча пішло вночі На шматочки роздеру, Ф. – Діти, як ви вважаєте чому вчать нас казки? Які прислів’я та приказки ви знаєте про добро та дружбу? * Від добра ніхто не тікає. * Безвірного другу велика туга. * Дружба – найбільший скарб. *Людина без друзів, що дерево без коріння. *Нових друзів май, старих не забувай. Ф: А зараз нам час повертатися.Покладіть ліву долоньку на квітку,закрийте очі і подумайте про нашу групу. Ф: Шановні дітки!. Дуже добре, що ви взяли участь у конкурсі «Знатоки – казок». Всі добре справились з завданням. А ось вам і нагорода медалі - «Найкращі знатоки казок!» від самої «Феі» і нова цікава книга. Підготувала та провела Харченко С.В. | |
Переглядів: 9654 | Завантажень: 0 | |
Всього коментарів: 0 | |