Ви увійшли як Гість | Група "Гості"
Головна » Статті » Методичні рекомендації і поради » Методичні рекомендації і поради

Особливості організації та проведення інтегрованого заняття

Особливості організації та проведення інтегрованого заняття

Пам’ятка для педагогів

Кожний вид роботи на занятті має бути спрямований на розкриття змісту ключового поняття (теми­образу, ключової ідеї).

Ураховуючи конкретність мислення та нестійкість уваги старших дошкільників, під час підготовки до інтегрованого заняття педагог має створити інтелектуальну карту (карту розумових дій). Вона є найзручнішим способом візуального оформлення матеріалу, оскільки дає змогу розкрити сутність ключового поняття, дивитися на нього крізь призму його міжсистемних зв’язків. Розроблена карта є структурною основою для моделювання і проведення заняття або серії занять, якщо тема — широка.

Навколо ключового поняття необхідно зібрати підтеми (змістові блоки), а кожну підтему — доповнити конкретними складовими. На цьому ж етапі треба визначити освітні напрями та обрати види роботи, засобами яких педагог розкриватиме дітям ключове поняття.

Структура інтегрованих занять потребує особливої чіткості, продуманого й логічного взаємозв’язку матеріалів з різних розділів програми на всіх етапах вивчення теми.

Кількість запропонованих матеріалів, освітніх напрямів та видів роботи з дітьми обирає педагог. Спосіб розкриття кожного змістового блоку залежить від цілей, поставлених педагогом.

На інтегрованому занятті неможливо відокремити одну галузь знань від іншої. Діяльність дітей має бути цілісною.

Кожен з методів (дидактична гра, вправа, бесіда, розглядання ілюстрацій, спостереження тощо) чи видів діяльності необхідно організовувати згідно з методикою їх проведення в межах відповідного освітнього напряму.

Інтегроване заняття є дещо тривалішим за традиційне. Проте, оскільки на такому занятті чергуються різні види діяльності, активність дітей має хвильовий характер, і час для них минає непомітно. Критерієм визначення тривалості заняття є працездатність вихованців та вихователів, їхня зацікавленість, захоплення процесом.

Інтегроване заняття — форма освітньої роботи, яка об’єднує блоки знань із різних галузей навколо однієї теми з метою інформаційного та емоційного збагачення сприймання, мислення, почуттів дітей, що дає змогу пізнавати певне явище з різних сторін, досягати цілісності знань (Наталя Гавриш)

Інтелектуальна карта — структурно­логічна схема змістовно­процесуальних аспектів вивчення певної теми, у якій у радіальній формі відбиваються зв’язки ключового поняття, яке розміщено в центрі, з іншими поняттями цієї теми. Разом вони складають нерозривну єдність (Наталя Гавриш)

Категорія: Методичні рекомендації і поради | Додав: StasKO (2018-02-16)
Переглядів: 73 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: