Головна » Файли » Конспекти занять |
2015-01-22, 3:28 PM | |
Заняття з розвитку мовлення для дітей старшої групи «Чарівна квітка» Освітні завдання:: Розвивати вміння дослухатись до звуковимови, приділяти увагу інтонаційній виразності висловлювань, граматичній правильності мовлення, спілкування в діалозі, добирати рими за допомогою кубиків рим, удосконалювати вміння користуватися порівняннями та лексичним багатством української мови. Розвивати творчу ініціативу, самостійність, гнучкість, оригінальність, творчу уяву. Розвивати в дітей мовленнєві взаємодії, спілкування за допомогою лінгвістичної та комунікабельної обізнаності, пам’ять, мислення. Виховувати культуру пізнавальної, ігрової, практичної діяльності, спілкування та слухання. Хід заняття. Перед тим як почати наше заняття, давайте привітаємось, станемо в коло, візьмемось за руки. Відчуйте тепло ваших рук. Узлись ми всі за руки, Веселіше стало нам, Бо у групі сі ми друзі, Посмішки даруєм вам!
Вихователь: Доброго ранку! Доброго дня! Говорите ви, говорю і вам я Сьогодні ми зробимо ще один крок В країну відому, в країну чудову Що так нас чекає й збагачує мову. Стук у двері, заходить хлопчик. Привіт усім! Це я – ваш Артем! 1 дитина: Українська мова – знає цілий світ – Як трава шовкова, мов калини цвіт, Не соромся, доню, нею говорить Від Карпат до Дону мова ця дзвенить. 2 дитина: Не соромся, сину, мовонька твоя – Як під небом синім пісня солов’я. Українська мова то великий дар, Мовою твоєю говорив Кобзар. (О.Лупій)
Почувши такі гарні слова про нашу українську мову, навіть сонечко посміхнулося, а в групі з’явилася якась незвичайна квітка. Ой, яка незвичайна, мабуть чарівна. А давайте вдихнемо її аромат. А давайте дмухнемо, як весняний вітерець. А давайте погудемо, бджілоньки над квітами. (дз) Що ж це за квітка? Чому вона з’явилась? Хочете дізнатись? Тож вам необхідно бути уважними, активними, творчими. А працювати будемо під гаслом: Не просто слухати, а чути, Не просто дивитися, а бачити. Не просто відповідати, а міркувати – Дружно й плідно працювати. Діти, а що можна зробити з квіточок? (віночок,букет) А давайте й ми сплетемо для нашої квіточки віночок. Але віночок незвичайний. Плести ми його будемо із слів. Я назву слово ви прислухаєтесь яким звуком воно закінчилось і говорите слово яке починається таким звуком. (вінок – квітка – аромат – троянда - …) Сказавши вірно слово ви берете товариша під руку – плетемо віночок. Ой, який гарний віночок у вас вийшов, а наша квіточка відкрила одну пелюстку, це означає, що ви молодці! А тепер сядемо за стільці. Ще ми з вами говорили, що з квітів роблять букети. Ось у нас галявина квітів. Кожен з вас підходить до неї і вибирає квіточку, говорить скільки складів має назва кожної квіточки. Ставимо квіти у відповідний ряд. Якщо 2 склади в другий ряд, 3 склади в третій ряд і так далі. А що нам може допомогти ділити слова на склади? (підбородок і рука) - Який перший склад у цьому слові? - Назви перший звук слова? - А чи вірно ти поставив квіточку? Молодці, який гарний букетик ми отримали. А наша квіточка відкрила ще одну пелюсточку. А ви б хотіли стати квітами? Ось у мене є чарівна гілочка. Закрийте очі і уявіть якою б квіткою ви хотіли б стати. А я підійду і торкну кожного з вас чарівною гілочкою. (звучить музика) Відкриваємо очі. Ой, скільки чудових квітів переді мною. А що це за квіточка? Трояндо, а що це за квіточка поряд з тобою? А що це за дві квіточки? Поспілкуйтесь між собою. А тепер закриваємо очі я торкаюсь вас чарівною гілочкою і ви знову станете дітьми. А наша квіточка відкрила ще одну пелюсточку. А зараз встанемо перепочинемо. Ми розповімо віршик «А я у гай ходила», але не просто розповімо, а й покажемо його рухами. А я у гай ходила, По квітку ось яку, А там дерева люлі І все отак зозулі: Ку-ку, ку-ку. Я зайчика зустріла Дрімав він на горбку Була б його спіймала Зозуля налякала. Ку-ку, ку-ку. Діти, а хто пише такі чудові вірші? (поети) А хто написав цей вірш? (Павло Тичина) А ви хотіли відчути себе поетами? Для цього у мене є чарівні кубики-рими. Давайте підійдемо до них. Працювати будемо парами. Один бере кубик з малюнком, а інший хтось відшукує пару, але так , щоб слова римувалися. (сонечко – віконечко, травичка – полуничка, грибок – пеньок, річка – стрічка, ромашка – комашка ..) А тепер кожна пара дітей складе речення використовуючи в ньому свої слова-рими. Діти, а погляньте наша чарівна квіточка розкрила всі свої пелюсточки. І чомусь вона схожа на нашу українську мову така ж чарівна і різнобарвна. Діти, а що необхідно квітам, щоб вони були здорові і красиві? (сонечко, вода) Сонечко сяє нам і квіточці у віконечко. А ось напоїмо нашу квіточку незвичними краплинами роси. Кладучи цю краплинку роси на квіточку кожен з вас говоритиме яка українська мова (мелодійна, барвінкова, тепла, лагідна, ніжна, рідна, солов’на) Артеме, то ти зрозумів чому необхідно любити і пишатися своєю українською мовою. Підготувала та провела: Ткаченко І. М. | |
Переглядів: 28372 | Завантажень: 0 | |
Всього коментарів: 0 | |