Ви увійшли як Гість | Група "Гості"
Головна » Файли » Конспекти занять

Корекційно - розвивальне заняття для дітей старшої групи « Подорож на Шкільні острови»
2015-01-15, 2:58 PM

Освітні завдання: Сприяти розвитку пізнавальної та емоційної сфери, комунікативних навичок і вмінь необхідних для подальшого навчання та адаптації в школі. Формувати навички навчання, спілкування та спільної діяльності. Збагачувати словниковий запас дітей. Розвивати увагу, здатність до концентрації уваги, вміння виділяти головне, логічно мислити. Закріпити назви геометричних фігур. Розвивати кмітливість, пам'ять, увагу, просторові уявлення. Продовжувати навчати прийомам саморозслаблення, використання здоров'язберігаючих технологій, розвивати дрібну моторику рук. Розвивати здатність аналізувати свою діяльність, адекватно оцінювати її.

Матеріал; проектор, диск зі слайд шоу «Подорож на Шкільні острови», корабель, цифри 1,2,3(прикріплені до стільчиків), указка ліхтарик, серії карток за темами; «Явища природи», «Шкільні приладдя», «Погода», мотузочка з кольоровими бантиками-позначками , гелева кулька, лист - запрошення, стільці з різнокольоровими накидками, кульки з наповнювачами для пальчикової гімнастики, подарунки для дітей (олівці, розмальовки, лінійки, ручки, , скринька для подарунків.

Хід.

-Діти до нас сьогодні завітали гості. Привітаймось малята.

Сьогодні до нашого садочка прилетіла ось така повітряна кулька. Погляньте , до неї прикріплено лист. Вам цікаво, що там може бути ? Давайте розгорнемо і прочитаємо (дістаємо лист).

"Любі діти . старшої групи № 7 ДНЗ №27

Я запрошую Вас Всіх відвідати «Шкільні острови»

Але шлях туди нелегкий,

На кожній зупинці вас чекає важке завдання.

Лише виконавши їх ви потрапите на «Шкільні острови», і отримаєте сюрприз. Ваша...."

- Діти, я не прочитаю від кого цей лист. Може, ви прочитаєте ?

- Можливо, наші гості допоможуть?

Ні, мабуть сюди потрапили краплини дощу і розмили літери.

Як ви думаєте, хто може чекати нас на «Шкільних островах»( відповіді дітей –учні, шкільне приладдя, директор, вчитель, і т.д. )

Як же нам дістатись на ці острови ? (відповіді дітей - на літаку, повітряній кулі, на потязі, на машині, на кораблі,).

Так, але в нас немає головного - маршруту.

Діти, а можливо, ця кулька така ж чарівна, як і відома всім лампа Алладіна.

Я знаю чарівні слова. Слухайте їх уважно, а потім повторимо:

Ти до кульки доторкнись,

Кругом себе повернись,

Кулько, шлях нам покажи.

Таємницю розкажи.

А тепер - тримаймо кульку, аби вона не втекла і повторимо разом ці слова.

На екрані з’являється слайд - карта

Тепер - інша справа . Давайте розглянемо маршрут на «Шкільні острови». Не просто до них добратись, адже шлях наш пролягає морем.

Психолог пропонує деяким дітям відповісти на запитання:

Як ти думаєш, звідки бере початок наш маршрут (від цифри 1)

Під яким номером наша кінцева зупинка ? (під номером 4)

Ви були уважні і пам'ятаєте куди нас запрошували ? Як називається наша кінцева зупинка ?

Перш ніж ми потрапимо на «Шкільні острови» ,ми побуваємо на острові Туманів в Затоці логіки, та на острові Бармалея

Шлях буде не легкий Ви готові до таких випробувань ? Тоді вирушаємо, так як острови знаходяться в океані, то корабель чекає на нас. Погляньте, в нашого корабля навіть сидіння незвичайні - різнокольорові

На екрані з'являється слайд - кольорова веселка.

Діти, оберіть собі місце такого кольору, який вам найбільше до вподоби.

Чому ви обрали саме цей колір ?

Фіолетовий - я люблю фіолетовий, бо мені хочеться щось вигадувати, придумувати, фантазувати.

Червоний - я люблю червоний , бо я хочу бути швидким, енергійним, робити все швидко.

Жовтий - я люблю жовтий, бо я хочу бути розумним, досягати своєї мети.

Зелений - я люблю зелений, мені хочеться, щоб всі були дружніми, добрими. Коли я дивлюсь на зелений колір, мені стає спокійно і радісно.

Синій - я люблю синій, я хочу все швидко запам'ятовувати.

Голубий - я обрала голубий. Він мене заспокоює. Коли на нього дивишся краще думається

Оранжевий - а мені подобається оранжевий. Мені стає радісно і весело. Хочеться щось робить, придумувати, гратись.

Рожевий - мені подобається рожевий. Це колір ніжності, любові, він нагадує мені квіти, весну, і одразу хочеться співати і танцювати .

Чудово, тепер ми знаємо, з яким настоєм ми вирушимо в дорогу.

Діти, ви знаєте, що дружба завжди перемагає, тому сьогодні ми з вами будемо працювати за девізом « Один за всіх і..(діти продовжують ) і всі за одного»

Отож вирушаємо, і попутного вітру всім нам! . Повний вперед!

На екрані з'являється слайд-під шум моря - зображення корабля на хвилях.

Щоб гарно все вдавалося, зарядимось позитивною енергією зробимо точковий масаж.

На екрані з'являється слайд - із зображенням обличчя та точок на ньому.

Ви знаєте цей масаж, тож приступимо . Гостей також запрошуємо взяти участь і помасажувати відповідні точки .

Знаходимо Т1. Робимо колові оберти .

Масажуємо Т 2 . Переходимо до точки під № З

Знаходимо Т 4. Масажуємо Т № 5

Натискаємо на точку № 6. Закінчуємо точкою № ? (7)

Молодці!

На екрані з'являється слайд-під шум моря - зображення корабля на хвилях

Погляньте , ми підпливаємо до берега (діти виходять з корабля, підходять до дошки, на екрані з’являється слайд - острів Туманів.

Діти, погляньте цей острів увесь покритий хмарами, туманом.

Як ви думаєте, як він називається ? (відповіді дітей – Захмарний, Хмарний, Туманний)

На цьому острові не так просто все розгледіти. Подивіться уважно і скажіть хто живе на цьому острові ?

На екрані з'являється слайд «Знайди хто заховався»

Користуючись лазерною вказівкою, діти знаходять силуети жителів острова.

Молодці, віднайшли всіх мешканців. Всі вони хочуть знати коли розвіється туман. На їхньому острові є метеорологічна станція (на екрані з'являється слайд «Передачі радіохвиль» з номерами 1,2,3 »), яка подає сигнал про погоду. Але котра з цих башт подає сигнал про погоду - вони не можуть почути ,в них зламався приймач.

Давайте допоможемо їм визначити, башта під яким номером - передає прогноз погоди.

Гра «Селектор»

Приймачем буде дитина, в одязі якої переважає синій колір. Троє дітей сідає на стільчики, спиною до «приймача», і одночасно починають в пів голосу безперервно повторювати слова. В кожного своя серія слів: 1 - «Шкільне приладдя», 2-«Погода», 3 - «Частина доби», «Пори року». Приймач має почути, під яким номером знаходиться потрібна йому хвиля .

Приймач, яку саме хвилю ти маєш почути (прогноз погоди)

Увага! 1,2,3 почали! (діти називають слова близько 7-10 секунд. Дається команда стоп. Під яким номером хвиля прогнозу погоди? Молодці.

На екрані з'являється слайд – заквітлий ).

Погляньте, острів зацвів, а це означає, що ми вірно виконали завдання, і можемо продовжити нашу подорож далі.

На екрані з'являється слайд-під шум моря - зображення корабля на хвилях .

Отже, ми продовжуємо шлях і сідаємо на свої місця.

А зараз ми допоможемо нашому мозку гарно працювати і виконаємо гімнастику для долоньок.

На екрані з'являється слайд - кольорові Кульки. Діти під музичний супровід виконують гімнастику для долоньок.

Розмістилась на долоньці (м'язи руки напружені)

Ніби гріється на сонці (перекласти у другу руку)

Кульку нашу пощипаємо (стискаємо кульку в руці почергово)

З нею весело пограємо (поперечні рухи долонями)

Кульку в руки ми візьмемо,

Гарненько її помнемо (стискаємо кульку 2-а руками ,перетинаючи всіма пальчиками)

Сходинки із неї зробим,

Пальчиком по ній походим

Підіймемось вгору зразу

Вниз опустимось одразу

На екрані з'являється слайд - Затока логіки

Діти, погляньте ми з вами дістались до затоки Логіки, на якій нам пропонують виконати жартівливі задачі.

Летіли шпак, грак, синичка і метелик. Скільки птахів всього летіло ?

У бабусі Дарини є онук Сашко, кіт Пушок, собака Дружок, та внучка Оля. Скільки онуків є у бабусі?

На екрані з'являється слайд із задачами.

А тепер мудра Сова пропонує нам дуже хитрі питання. Слухайте їх уважно і дайте правильну відповідь:

На екрані з'являються слайди до запитань

Скільки ріг у 2-х корів?

Скільки Хвостів у 3-х котів?

Скільки лапок в 4-ох мишок?

Скільки ший у 5-и журавлів?

На екрані з'являється слайд - затока , вкрита квітами.

Ну от ми і справились з усіма завданнями, а значить, можемо вирушати далі.

На екрані з'являється слайд-під шум моря - зображення корабля на хвилях

Наступний по курсу - острів Бармалея . Мабуть, він приготував для нас складні завдання . Давайте підготуємось і зробимо зарядку для наших очей :

Сідайте зручніше, і все по порядку.

Очі закрили. Ви бачите ніч.

Відкрили. Закрили.

Подивіться то вправо, то вліво

То вгору, то вниз.

Закрили. Відкрили.

Покліпали повіками.

Закрили. Відкрили.

Усе, відпочили.

Беремось за діло.

На екрані з'являється слайд - острів Бармалея

А ось і острів Бармалея. Сходимо. Бармалей підготував нам завдання на орієнтацію у просторі

На екрані з'являється слайд «Рибка пливи»

Рибка заблукала і хоче потрапити додому. Треба дати чіткі вказівки, які вкажуть напрямок руху та кількість камінців, які треба пропливти рибці.

(Діти по черзі, за бажанням вказують напрям руху для рибки. Якщо вказівка прозвучала правильно – рибка рухається в заданому напрямку. Якщо дитина помилилась в кількості камінців або в напрямку – рибка не рухається. Дитина може скористатись другою спробою або допомогою товариша)

Молодці, діти, ви допомогли рибці повернутись без пригод доому.

А тепер ми з вами трохи відпочинемо і пограємо в гру « Чарівна мотузочка»

На екрані з'являється слайд «Мотузочка»

Діти беруться за мотузочку, за кольорові позначки – стрічки (червона, синя, зелена) і йдучи по колу, повторюють слова:

Ми мотузочку візьмем

і по колу всі пройдем

Ти мотузочко крутись.

І фігура утворись

(Під слова «І фігура утворись», на екрані з'являється зображення фігури відповідного кольору – червоний квадрат, зелений трикутник, синій прямокутник.

Діти, які тримаються за запропонований колір, утворюють кути запропонованої геометричної фігури, решта дітей сторони.

Кожного разу, утворивши геометричну фігуру дітей запитують:

Діти, яку геометричну фігуру ми утворили?

На екрані з'являється слайд - Молодці , запускається салют.

Молодці, ми виконали всі завдання і тепер нам відкрито шлях до «Шкільних островів». Сідаємо в корабель . На екрані з'являється слайд-під шум моря - зображення корабля на хвилях .

Діти виконують пісню «Друг в біді не кине».

На екрані з'являється слайд –шоу до пісні «Дружба» (Барбарики) На останній куплет пісні діти одягають на ручки квіточки ромашки, піднімають руки та махають.

Ось ми і на Шкільних островах. Так прийнято, що в гості не ходять з пустими руками. Давайте покажемо наш подарунок для цього острова, виконаємо ритмічний танок. (Діти виконують танок

Давайте зійдемо, і побачимо, який сюрприз чекає нас на цьому острові ?

Заходить вчитель, який у вересні наступного року прийматиме дітей до 1 - го класу.

Доброго дня, діти. Я ваша майбутня вчителька - Ірина Миколаївна. Саме до мене ви прийдете на навчання до 1 - го класу. Хочу сказати, що шлях на Шкільні острови був нелегкий, але ви всі успішно з цим справились, а отже - ви розумні, кмітливі, наполегливі, і я з нетерпінням буду чекати на вас 1 - го вересня.

На згадку про нашу цікаву подорож я підготувала для вас подарунки, які допоможуть вам краще підготуватись до школи (Вчитель вручає дітям скриню з подарунками - шкільним приладдям )

На екрані з'являється фінальний слайд - казкове Сонечко, яке бажає всім успіху

На цьому наша подорож закінчилась

А чи хочете ви, щоб і інші дітки нашого міста здійснили таку чудову подорож ? То ж давайте відправимо нашу чудову кульку в подальшу подорож. Нехай вона принесе радість іншим діткам нашого міста.

Дітям пропонується одягтись і на вулиці запустити гелеву кульку з листом в небо.

Підготувала та провела

Психолог ДНЗ № 27

Халімон О. Г.

Категорія: Конспекти занять | Додав: StasKO
Переглядів: 1286 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: