Ви увійшли як Гість | Група "Гості"
Головна » Файли » Конспекти занять

Конспект заняття "Весняна казка"
2015-01-24, 6:54 PM

Освітні завдання. Формувати екологічну свідомість, підтримувати у дітей прагнення дотримуватись правил природокористування, розуміння того що природа потребує дбайливого ставлення з боку людини. Виховувати любов та бережне ставлення до рідної природи.

Викликати у вихованців захоплення від природи, жваво реагувати на весняні зміни в найближчому довкіллі.

Розширювати та збагачувати поняття дітей про хід і послідовність змін у природі, розуміти їх причини і наслідки. Знайомити вихованців з особливостями життя тварин та птахів у весняний період.

 Вчити дітей складати творчі розповіді за схемою на основі власного досвіду, добирати рими до слів. Формувати вміння сприймати зображення через уявні відчуття і передавати їх у зв'язному висловлюванні.

Розвивати навички різних видів мовлення (розповідного, пояснювального, діалогічного), поповнювати активний словник епітетами, порівняннями, образними висловами. Удосконалювати у дітей артикуляцію, чіткість і виразність мовлення.

Учити малят розуміти зміст тематичних образних порівнянь, епітетів, підтримувати цікавість до літературних та музичних творів,розвивати здатність бачити прекрасне, чарівне, дивовижне в природному довкіллі

Удосконалювати вміння малят творчо мислити, передавати в руховій діяльності об'єкти живої природи.

Попередня робота:                                                                                           

Читання оповідання  Г. Скребицького В. Чапліна «Хто як весну зустрічає».

Розглядання альбомів «Розповімо дітям «Про тварини України» «Про птахів України»

Обладнання: картки-схеми; малюнки із зображенням сонця, вогню, лампочки, дерев. кущів. квітів; скляний мольберт з розмальованим тлом; музика «Пори року»

Хід

Вихователь звертається до дітей:

Діти, сьогодні зранку я в групі знайшла ось таку книгу(показує книгу). Вона називається «4 сестриці- господині». Як ви гадаєте, хто ж ці сестриці господині»?
Про що говориться в цій книзі?(діти розглядають ілюстрації і висловлюють свої припущення)

Діти сідають на подушечки, вихователь читає оповідку:

Жили-були собі 4 пори року: Зима, Весна, Літо, Осінь. Жили завжди вони дружно у злагоді і мирі, та по-черзі панували на Землі: три місяці – Зима, три місяці – Весна, три місяці – Літо, три місяці – Осінь.

Але одного разу Зима вирішила. що вона головна на Землі: нахмурила брови, махнула засніженим рукавом і не захотіла поступатися Весні. Стурбувалися люди, засумували під сніговим простирадлом рослини, перестали співати птахи. Разом з ними захвилювалися Літо і Осінь.

Лише одна Весна була спокійна і впевнена:

Не турбуйтеся любі мої!- сказала вона. –У мене є диво, яке допоможе перемогти холод.
Діти, а далі я більше нічого не можу прочитати, тому що ,мабуть, сніжинка залетіла на сторінку і розтанула там, всі букви розмились.
Але ось в книзі є ще конверт, а там якісь малюнки, можливо, вони нам допоможуть дізнатися про диво. яке говориться в казці.

Вихователь виставляє малюнки, на яких зображені лампочка. вогонь , сонце.

Діти, та як ви вважаєте, що ж може бути тим дивом, яке допоможе Весні побороти зимовий холод?
Так, це сонце.(Діти розповідають, чому саме сонце, а не лампочка і вогонь може перемогти зимовий холод)

Д/вправа «Сонечко яке?»

У вихователя в руках іграшкове сонечко, до кого торкнеться воно, той і відповідає. Вихователь починає фразу, діти продовжують:

-Сонечко жовте, як…(кульбабка)

-Сонечко кругле, як…(м'ячик)

-Сонечко рум'яне, як…(колобок)

-Сонечко ласкаве, як…(мама, бабуся)

Діти, а як ви думаєте, що робить сонечко?Як же воно допомагає Весні? (Діти передаючи сонечко по колу називають слова-дії: сонечко світить, зігріває землю, розтоплює сніг, зазирає у віконечко…)
То ж давайте будемо продовжувати нашу весняну казку. Діти, які ж зміни відбуваються в природі з приходом весни? (діти називають)
Так , діти, але в природі все відбувається в певній послідовності і про це допоможуть дізнатися ось такі схеми-позначки.
Ой, вони всі перемішалися. Можливо ви мені допоможете поставити їх у правильній послідовності.

Діти виставляють схеми- позначки.

Тепер уявіть, що ми з вами письменники - «творці книги». Складемо красиву розповідь за цими схемами-позначками:

«Прилинула на крилах Весна- чарівниця.ю Пригріло тепле весняне сонечко. Всюди розсипало свої золоті промінчики. Потекли жваві веселі струмочки з-під снігу і розбудили землю від зимового сну. З'явилися перші весняні квіти: проліски, підсніжники, ряст, первоцвіти. На деревах і кущах з'явилися бруньки, повертаються з теплих країв птахи.»

Молодці, а тепер уявіть, що ми поети. Зараз пограємо в гру «Слово називай – риму добирай»

Д/гра «Слово називай – риму добирай»

Діти підбирають рими: весна-красна, ясна, запашна; сонечко – віконечко; бурульки – цокотульки, веселуни; квіточки – діточки, зіроньки; деревце – стебельце; пташка – комашка, ромашка; комашки – пташки, пастушки.

А зараз я вас запрошую на зелену галявину.

Вправа на релаксацію «Намалюй те, про що ми говорили».

Діти сідають по колу один за одним і на спині дитини, що сидить попереду, малюють весняні слова, називаючи, що малює:

Я малюю веселе сонечко.

Я малюю зелену травичку.

Я малюю дзвінкий струмочок.

Я малюю блакитну квіточку.

Я малюю рясний дощ.

Я малюю тендітний підсніжник.

Я малюю блакитне небо.

Діти, як ви думаєте. де живе Весна?
Так, у лісі. А ви б хотіли побувати у весняному лісі.
Але до лісу дуже далеко, потрібен транспорт. У нас його немає. Як же нам бути?(Пропозиції дітей)
Ось нам художник подарував картину, яка називається «Весна у лісі».

Давайте розглянемо її, подивимось, що робить Весна у лісі.

Вихователь відкриває картину, накриту тканиною:

Але що це? Де поділось зображення на ній? Здається, я здогадалась. Це, мабуть, останні витівки Зими. Це вона стерла все те, що намалював художник. Тож давайте ми з вами створимо самі картину «Весна в лісі».

Вихователь пропонує з малюнків, що лежать на столі викласти на скляному мольберті веселий пейзаж (основа за тонована у відповідні веселі кольори).

Діти підбирають зображення дерев, кущів, квітів відповідно до сезону і кліматичних умов зростання, викладають картину і коментують свій вибір(під музичний супровід П. У. Чайковського «Пори року» Весна)

Діти, що ж ми з вами створили?
Картину «Веселий пейзаж».
Що вам найбільше подобається?
А тепер заплющуйте очі, уявно доторкніться на картині до кори дерев, хвої, снігу, вербових котиків. Що ви відчуваєте?
Які вони?(кора дерев – шорстка, хвоя – колюча, сніг – холодний. мокрий, вербові котики - м'які та ніжні)
А тепер уявіть, що ви відчуваєте запах весни. Чим пахне весна?(прохолодним повітрям, запахом торішньої трави, листям)
А тепер уявіть. що ви одягли навушники. Послухайте , які звуки лунають весною?(Діти називають)
Як дзюрчить струмочок? (дз-з-з)
Як розкриваються бруньки? (пам)
Як шумить вітер? (ш-ш-ш)
Як скрекоче сорока? (скре- ке-ке)
А зараз уявіть. що у вас в руках біноклі. Подивіться в них. Можливо, за допомогою бінокля ви зможете розглядіти те, що не побачили «неозброєним оком»(Діти називають те. що побачили: комашку, жук-сонечко).
Діти, але мені здається. що на картині когось не вистачає. Хто живе в лісі?
Так, дикі тварини.
Але чомусь їх не видно.

Лунає телефонний дзвінок:

Малята, звірі повідомляють нам , що у них з приходом весни з'явилось дуже багато клопотів, тому їх не можна побачити, але звірята прислали загадки про себе. Якщо ви відгадаєте, про кого йде мова, вони неодмінно з'являться на екрані.

Загадка про зайця:

Взимку білий він, як сніг,

Влітку сірий з вух до ніг.

Не помітять хижаки:

Ні лисиці, ні вовки.

На екрані з'являється зайчик.

Хто це?
Так, це заєць, значить ви вірно відгадали загадку.

Д/гра «Довідкове бюро»

Дитина розповідає про зміни, які сталися в житті зайця з приходом весни: «Взимку заєць був білий пухнастий. Але навесні почав линяти, по-літньому одягатись. Зимова шерсть линяє, а замість білої виростає інша – сіра,гладенька, щоб легше було від ворогів ховатися. У зайчихи народилися маленькі зайчата, вона годує їх молоком, а як підростуть – будуть гризти траву, молоді пагінці дерев, кущів.»

Загадка про білочку:

По деревах спритно скаче,

Шишки лускає добряче.

За умови правильної відповіді на екрані з'являється білка.

Розповідь дитини: «Білочка живе на деревах. Харчується насінням шишок,жолудями, горіхами,бруньками дерев. Шубка була у білки червоняста, але на зиму стала сіра. Навесні у білки з'являються білченята, вони голі і сліпі. Незабаром вони підростуть і будуть собі здобувати їжу.»

Загадка про їжака:

Взимку спав у купі хмизу,

Навесні він звідти виліз,

Колючки свої почистив

І побіг шукати їсти.

За умови правильної відповіді на екрані з'являється їжак.

Розповідь дитини: «Взимку їжак під купою хмизу цілу зиму нічого не їв, дуже схуд і зголоднів. Харчується мишами, комахами. Навесні у їжака з'являються малята.»

Ну що ж, діти, ви, мабуть, зрозуміли, що ліс – це царство Природи, але ми його гості, і ми повинні, завжди перебуваючи в лісі, пам'ятати про це і іншим нагадати. Тож давайте розтавимо в лісі екологічні знаки, щоб ніхто не зміг нашкодити цьому царству.( Діти розвішують екологічні знаки пояснюючи, що кожен з них означає.)

У грамзапису лунає курликання журавлів.

Голоси яких птахів ви чуєте?
Так, це журавлики повертаються до нас із теплих країв?
Як іще називають журавлів?(віщунами, провісниками весни,через приємний голос, що вони подають після повернення з вирію)
Уявіть собі, що ви повертаєтеся на батьківщину із теплих країв.

Під звуки мелодії «журавлі» летять до рідної землі. Як музика стихне «журавлики» завмирають і стоять нерухомо. Але щоб потрапити на батьківщину необхідно дати інтерв'ю журналісту(вихователю).

Запитання до «журавликів»:

Як називають птахів, які відлітають у теплі краї?
Де ви провели зиму?
Чому не залишилися зимувати у нас?
Де ви живете?
Чим ви харчуєтесь?
Які ще пташки зимували разом з вами?
Чому не відлітали сороки, синички, дятли?
Яку користь приносять пташки?
Як люди готуються до зустрічі птахів?
Діти, чому за Зимою приходить Весна? (сонце навесні піднімається все вище над землею, воно віддає більше тепла і допомагає перебороти зимовий холод)
А який настрій принесла вам весняна пора? (веселий, бадьорий, радісний, піднесений)
А коли такий настрій, що хочеться робити? (веселитися, сміятися радіти, співати)

Діти співають пісню «Веснянка».

Підготувала та провела:

Стовпник Л. М.

Категорія: Конспекти занять | Додав: StasKO
Переглядів: 7746 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 2.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: