Головна » Файли » Конспекти занять |
2015-01-24, 6:54 PM | |
Освітні завдання. Формувати екологічну свідомість, підтримувати у дітей прагнення дотримуватись правил природокористування, розуміння того що природа потребує дбайливого ставлення з боку людини. Виховувати любов та бережне ставлення до рідної природи. Викликати у вихованців захоплення від природи, жваво реагувати на весняні зміни в найближчому довкіллі. Розширювати та збагачувати поняття дітей про хід і послідовність змін у природі, розуміти їх причини і наслідки. Знайомити вихованців з особливостями життя тварин та птахів у весняний період. Вчити дітей складати творчі розповіді за схемою на основі власного досвіду, добирати рими до слів. Формувати вміння сприймати зображення через уявні відчуття і передавати їх у зв'язному висловлюванні. Розвивати навички різних видів мовлення (розповідного, пояснювального, діалогічного), поповнювати активний словник епітетами, порівняннями, образними висловами. Удосконалювати у дітей артикуляцію, чіткість і виразність мовлення. Учити малят розуміти зміст тематичних образних порівнянь, епітетів, підтримувати цікавість до літературних та музичних творів,розвивати здатність бачити прекрасне, чарівне, дивовижне в природному довкіллі Удосконалювати вміння малят творчо мислити, передавати в руховій діяльності об'єкти живої природи. Попередня робота: Читання оповідання Г. Скребицького В. Чапліна «Хто як весну зустрічає». Розглядання альбомів «Розповімо дітям «Про тварини України» «Про птахів України» Обладнання: картки-схеми; малюнки із зображенням сонця, вогню, лампочки, дерев. кущів. квітів; скляний мольберт з розмальованим тлом; музика «Пори року» Хід Вихователь звертається до дітей: Діти, сьогодні зранку я в групі знайшла ось таку книгу(показує книгу). Вона називається «4 сестриці- господині». Як ви гадаєте, хто ж ці сестриці господині»? Діти сідають на подушечки, вихователь читає оповідку: Жили-були собі 4 пори року: Зима, Весна, Літо, Осінь. Жили завжди вони дружно у злагоді і мирі, та по-черзі панували на Землі: три місяці – Зима, три місяці – Весна, три місяці – Літо, три місяці – Осінь. Але одного разу Зима вирішила. що вона головна на Землі: нахмурила брови, махнула засніженим рукавом і не захотіла поступатися Весні. Стурбувалися люди, засумували під сніговим простирадлом рослини, перестали співати птахи. Разом з ними захвилювалися Літо і Осінь. Лише одна Весна була спокійна і впевнена: Не турбуйтеся любі мої!- сказала вона. –У мене є диво, яке допоможе перемогти холод. Вихователь виставляє малюнки, на яких зображені лампочка. вогонь , сонце. Діти, та як ви вважаєте, що ж може бути тим дивом, яке допоможе Весні побороти зимовий холод? Д/вправа «Сонечко яке?» У вихователя в руках іграшкове сонечко, до кого торкнеться воно, той і відповідає. Вихователь починає фразу, діти продовжують: -Сонечко жовте, як…(кульбабка) -Сонечко кругле, як…(м'ячик) -Сонечко рум'яне, як…(колобок) -Сонечко ласкаве, як…(мама, бабуся) Діти, а як ви думаєте, що робить сонечко?Як же воно допомагає Весні? (Діти передаючи сонечко по колу називають слова-дії: сонечко світить, зігріває землю, розтоплює сніг, зазирає у віконечко…) Діти виставляють схеми- позначки. Тепер уявіть, що ми з вами письменники - «творці книги». Складемо красиву розповідь за цими схемами-позначками: «Прилинула на крилах Весна- чарівниця.ю Пригріло тепле весняне сонечко. Всюди розсипало свої золоті промінчики. Потекли жваві веселі струмочки з-під снігу і розбудили землю від зимового сну. З'явилися перші весняні квіти: проліски, підсніжники, ряст, первоцвіти. На деревах і кущах з'явилися бруньки, повертаються з теплих країв птахи.» Молодці, а тепер уявіть, що ми поети. Зараз пограємо в гру «Слово називай – риму добирай» Д/гра «Слово називай – риму добирай» Діти підбирають рими: весна-красна, ясна, запашна; сонечко – віконечко; бурульки – цокотульки, веселуни; квіточки – діточки, зіроньки; деревце – стебельце; пташка – комашка, ромашка; комашки – пташки, пастушки. А зараз я вас запрошую на зелену галявину. Вправа на релаксацію «Намалюй те, про що ми говорили». Діти сідають по колу один за одним і на спині дитини, що сидить попереду, малюють весняні слова, називаючи, що малює: Я малюю веселе сонечко. Я малюю зелену травичку. Я малюю дзвінкий струмочок. Я малюю блакитну квіточку. Я малюю рясний дощ. Я малюю тендітний підсніжник. Я малюю блакитне небо. Діти, як ви думаєте. де живе Весна? Давайте розглянемо її, подивимось, що робить Весна у лісі. Вихователь відкриває картину, накриту тканиною: Але що це? Де поділось зображення на ній? Здається, я здогадалась. Це, мабуть, останні витівки Зими. Це вона стерла все те, що намалював художник. Тож давайте ми з вами створимо самі картину «Весна в лісі». Вихователь пропонує з малюнків, що лежать на столі викласти на скляному мольберті веселий пейзаж (основа за тонована у відповідні веселі кольори). Діти підбирають зображення дерев, кущів, квітів відповідно до сезону і кліматичних умов зростання, викладають картину і коментують свій вибір(під музичний супровід П. У. Чайковського «Пори року» Весна) Діти, що ж ми з вами створили? Лунає телефонний дзвінок: Малята, звірі повідомляють нам , що у них з приходом весни з'явилось дуже багато клопотів, тому їх не можна побачити, але звірята прислали загадки про себе. Якщо ви відгадаєте, про кого йде мова, вони неодмінно з'являться на екрані. Загадка про зайця: Взимку білий він, як сніг, Влітку сірий з вух до ніг. Не помітять хижаки: Ні лисиці, ні вовки. На екрані з'являється зайчик. Хто це? Д/гра «Довідкове бюро» Дитина розповідає про зміни, які сталися в житті зайця з приходом весни: «Взимку заєць був білий пухнастий. Але навесні почав линяти, по-літньому одягатись. Зимова шерсть линяє, а замість білої виростає інша – сіра,гладенька, щоб легше було від ворогів ховатися. У зайчихи народилися маленькі зайчата, вона годує їх молоком, а як підростуть – будуть гризти траву, молоді пагінці дерев, кущів.» Загадка про білочку: По деревах спритно скаче, Шишки лускає добряче. За умови правильної відповіді на екрані з'являється білка. Розповідь дитини: «Білочка живе на деревах. Харчується насінням шишок,жолудями, горіхами,бруньками дерев. Шубка була у білки червоняста, але на зиму стала сіра. Навесні у білки з'являються білченята, вони голі і сліпі. Незабаром вони підростуть і будуть собі здобувати їжу.» Загадка про їжака: Взимку спав у купі хмизу, Навесні він звідти виліз, Колючки свої почистив І побіг шукати їсти. За умови правильної відповіді на екрані з'являється їжак. Розповідь дитини: «Взимку їжак під купою хмизу цілу зиму нічого не їв, дуже схуд і зголоднів. Харчується мишами, комахами. Навесні у їжака з'являються малята.» Ну що ж, діти, ви, мабуть, зрозуміли, що ліс – це царство Природи, але ми його гості, і ми повинні, завжди перебуваючи в лісі, пам'ятати про це і іншим нагадати. Тож давайте розтавимо в лісі екологічні знаки, щоб ніхто не зміг нашкодити цьому царству.( Діти розвішують екологічні знаки пояснюючи, що кожен з них означає.) У грамзапису лунає курликання журавлів. Голоси яких птахів ви чуєте? Під звуки мелодії «журавлі» летять до рідної землі. Як музика стихне «журавлики» завмирають і стоять нерухомо. Але щоб потрапити на батьківщину необхідно дати інтерв'ю журналісту(вихователю). Запитання до «журавликів»: Як називають птахів, які відлітають у теплі краї? Діти співають пісню «Веснянка». Підготувала та провела: Стовпник Л. М. | |
Переглядів: 31392 | Завантажень: 0 | Коментарі: 15 | |
Всього коментарів: 1 | ||
| ||