Ви увійшли як Гість | Група "Гості"
Головна » Файли » Конспекти занять

"КОЛИ САМ ВДОМА"
2015-05-12, 8:44 AM

Конспект заняття  в старшій групі  № 9

       На тему:«Якщо я залишився вдома один»

 

 

 

 

1. Завдання.

 

Навчити  дітей правилам поведінки у екстремальних ситуаціях, безпеки при експлуатації побутових предметів і контактів з незнайомими людьми; розвивати уяву, логічне мислення;  виховувати  дбайливо ставлення до свого здоров'я.

2. Методичні прийоми

1. Словесні (загадки, вірші, питання)

2. Наочні (картини, таблиці, сюжетні куточки)

3. Практичні (ігровий момент з м'ячем прихід казкового персонажа).

 

3. Обладнання

Набір дитячих ігор (інструменти, посуд, лікарня)

Гострі та колючі предмети (голки, ножиці, кнопка, шпилька, скріпка ....)

 

 

Хід освітньої діяльності.

 

Вихователь. – Діти , давайте поговоримо з вами про звичайних речах, які оточують нас вдома. Багато корисні та необхідні предмети при невмілому поводженні можуть заподіяти шкоду і навіть стати причиною біди.

 

Буратіно (вбігає і кричить)

- Допоможіть, допоможіть ! Ой, як боляче!

Вихователь. - Що трапилося?

Буратіно. - Я хотів дістати з верхньої полиці буфета банку варення.

Підсунув до буфета стілець, заліз на нього і захотів дотягнутися до верхньої полиці. Не вийшло, тоді я поставив на стілець табурет. Все це звалилося я впав і забився (плаче)  

 

Вихователь –  Діти  правильно вчинив Буратіно?

Діти. - Ні

Вихователь. - А чому?

Діти. - Тому, що це нетривке спорудження звалиться, і Буратіно впаде і вдаритися.

Вихователь. - Запам'ятайте! Перш ніж щось зробити, подумайте про те, до чого це може призвести. У кращому випадку ви звільнитеся забоями, як Буратіно, а можуть бути вивихи, переломи і навіть смерть.

Я думаю, нам слід влаштувати невелику уявну екскурсію по квартирі. Буратіно залишайся з нами, ми якраз сьогодні розмовляємо з дітьми про те, як треба вести себе вдома якщо ти залишився один. Тобі буде корисно.

Буратіно. - Добре

Вихователь. - Почнемо, з кухні. Що знаходиться на кухні? Тут варто, газова плита. Чи можна крутитися навколо плити, особливо якщо на ній вариться суп або кипить чайник?

Діти. - Звичайно ж, ні!

Вихователь. - Як ви думайте, чому?

Діти. - Можна обшпаритися, обпектися гарячою водою, парою.

Вихователь. - На кухні вікно. Як ви думаєте воно становить небезпеку?

 

Діти. - Якщо вікно відкрите, від газової конфорки може загорітися штора і почнеться пожежа, а якщо газовий пальник погас, то газом наповниться вся кімната і буде вибух.

Вихователь. - А чим ще небезпечно відкрите вікно?

Діти. - Не можна висовуватися з вікна, перегинатися через перила балкона.

Грати на балконі в рухливі ігри.

Вихователь. - Чим небезпечна ця ситуація на картинці?

Діти. - Не можна навалюватися на скло, бити по ньому долонею. Скло може розбитися і можна порізатися.

Вихователь. - Які ще небезпеки ми не назвали?

Діти. - Електроприлади.

Вихователь. - Які електроприлади ви бачите на картинці?

 

 

Діти. - Телевізор, праска, чайник, пральна машина, фен і ін.

Електричний струм біжить по дротах і змушує працювати всі ці прилади.

Вихователь. - Уявіть, що електричний струм перестав надходити у ваш будинок. І ви вже не можете подивитися телевізор, слухати музику. Електричний струм - наш помічник, але він може бути небезпечним. Як ви думаєте, хто на цих картинках чинить правильно?

Діти. - Не можна руками тягнути електричний дріт, включати прилад, акуратно виймаючи з розетки виделку. Ні в якому разі не підходити до вогненним приладам і не доторкатися до них.

Вихователь. - Молодці, правильно. Діти, який з електричних приладів, на зображенні залишився включеним?

Діти. - Магнітофон

Вихователь. - Правильно. Від не вимкнені приладів виникає пожежа. При пожежі можуть згоріти речі, квартира і навіть цілий будинок. Що робити?

Діти. - Сам не впорався з пожежею, це праця не для дітей.

 

Не гаючи час даремно

«101»-дзвоніть швиденько

Набирай вміло, щоб не все згоріло.

Та поклич меншій  дорослих

 

 Фізкультхвилинка

Вставайте всі у коло трохи пограємо. У мене в руці м'яч, я починаю, а ви продовжуєте:

Вихователь. - Де з вогнем безтурботні люди,

Там злетить в небі куля

Там завжди загрожувати нам буде

Зла....

 

 

Діти. - Пожежа

Вихователь. - Один два три чотири,

У кого пожежа у ...

Діти. - Квартирі

 

Вихователь. - Дим стовпом піднявся раптом

Хто не вимкнув в квартирі ....

Діти. - Праску

 

Вихователь. – Червоний  відблиск  пробігав

Хто з сірниками ....

Діти. - Грав

 

Вихователь. - Стіл і шафа згоріли разом,

Хто сушив білизну над ...

Діти. - Газом

 

Вихователь. - Полум'я стрибнуло у листву,

 

Хто у лісі  палив.

Діти. - Траву?

 

Вихователь. - Хто в вогонь кидав при цьому

Незнайомі ....

Діти. - Предмети?

 

Вихователь. - Пам'ятає кожен громадянин

Це номер ....

Діти. - «101»!

 

Вихователь. - Дим побачив - не ловити ти гав,

І пожежників скоріш ти ....

Діти. - Викликай?

 

Вихователь. - Молодці, все впоралися.

 

Заподіяти людині шкоди можуть самі звичайні інструменти і предмети, а які ви повинні здогадатися самі?

 

Загадки

Два кільця, два кінця, а посередині цвяшок (ножиці)

 

 

Хоч зубата та не вилка

 Дерево пиляє… ( пилка)

 

Він гвіздочки забиває,

Металевий «носик має».

Як почуєш: цок- цок,цок- цок,

Це працює…( молоток)

 

 Я блискуча, гостренька, маю вушко маленьке,
За собою несу довгу-довгу косу. (голка)

 

Хто всім нам хліб ділить? (ніж)

 

Молотком по ньому бах!
Забиваємо ми…(цвях)

 

Я голці  подружка,

Тільки немає у мене вушко. (Шпилька)

 

Ось залізна шахрайка

Папірці тримає дуже вправно

Міцно разом їх стискає,

Ніколи не втрачає. (Скріпка)

 

Кланяється, кланяється

Прийде додому-розтягнеться. (Сокира)

 

Вихователь. – вважаєте  ви ці предмети небезпечними? Як треба вести, якщо в руках знаходиться такий предмет?

Діти. - Чи не відволікати, що не штовхати іншого, якщо він ріже, шиє, прибиває цвях.

Вихователь. - Що може статися?

 

 Діти. - Можна порізатися, вколотися ....

Вихователь. – Діти , Як потрібно себе вести, коли ви вдома залишився одні. Що будете робити якщо до вас постукали у двері чужий?

 

І не відкриєш чужому двері,

Будь-яким словами його не вір.

Тобі він скаже: «Я від мами»

Вона забула взяти панаму.

Ти незнайомця пустиш в будинок,

А він до тебе прийде з рушницею.

Тебе він може налякати.

І шубу мамину забрати.

А ти б як вчинив?

Я б вчинив би так:

Вдома я один зостався

Хтось і двері відкрити намагався,

Я тоді набрав «102»

І міліцію позвав

Не мине і 5 хвилин

Як злодюжку заберуть.

 

Вихователь. - А тепер давайте кожен потренуємося на іграшковому телефоні.

Діти. - наберіть телефон: 101, 102,1 03

 

 

 

 

 

Назвати себе

Розповісти про те, що сталося.

Розповісти свою адресу

Вихователь. - Молодці, все впоралися!

Тепер ви знаєте друзі, що робити можна, що не можна.

Буратіно. - Я трохи дізнався і все запам'ятав.

А ось чи запам'ятали діти, давайте ми з вами пограємо в гру «можна-не можна».

 

 

Гра  «Можна Не можна»

 

Дзвонити при пожежі -101 грати з сірниками

Міліція 102 запалювати газ, прилади

Швидка допомога  103 брати ліки

Кликати на допомогу сусідів відкривати вікна, балкон

Бути слухняним, виконувати що не відкривати двері каже мама.

Вихователь. - І сподіваюся, що тепер ви зможете уникнути багатьох небезпек, які вам зустрічаються. Але краще, щоб вони вам взагалі не зустрічалися.

Категорія: Конспекти занять | Додав: StasKO
Переглядів: 14687 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: