Головна » Файли » Конспекти занять |
2015-05-12, 8:44 AM | |
Конспект заняття в старшій групі № 9 На тему:«Якщо я залишився вдома один»
1. Завдання.
Навчити дітей правилам поведінки у екстремальних ситуаціях, безпеки при експлуатації побутових предметів і контактів з незнайомими людьми; розвивати уяву, логічне мислення; виховувати дбайливо ставлення до свого здоров'я. 2. Методичні прийоми 1. Словесні (загадки, вірші, питання) 2. Наочні (картини, таблиці, сюжетні куточки) 3. Практичні (ігровий момент з м'ячем прихід казкового персонажа).
3. Обладнання Набір дитячих ігор (інструменти, посуд, лікарня) Гострі та колючі предмети (голки, ножиці, кнопка, шпилька, скріпка ....)
Хід освітньої діяльності.
Вихователь. – Діти , давайте поговоримо з вами про звичайних речах, які оточують нас вдома. Багато корисні та необхідні предмети при невмілому поводженні можуть заподіяти шкоду і навіть стати причиною біди.
Буратіно (вбігає і кричить) - Допоможіть, допоможіть ! Ой, як боляче! Вихователь. - Що трапилося? Буратіно. - Я хотів дістати з верхньої полиці буфета банку варення. Підсунув до буфета стілець, заліз на нього і захотів дотягнутися до верхньої полиці. Не вийшло, тоді я поставив на стілець табурет. Все це звалилося я впав і забився (плаче)
Вихователь – Діти правильно вчинив Буратіно? Діти. - Ні Вихователь. - А чому? Діти. - Тому, що це нетривке спорудження звалиться, і Буратіно впаде і вдаритися. Вихователь. - Запам'ятайте! Перш ніж щось зробити, подумайте про те, до чого це може призвести. У кращому випадку ви звільнитеся забоями, як Буратіно, а можуть бути вивихи, переломи і навіть смерть. Я думаю, нам слід влаштувати невелику уявну екскурсію по квартирі. Буратіно залишайся з нами, ми якраз сьогодні розмовляємо з дітьми про те, як треба вести себе вдома якщо ти залишився один. Тобі буде корисно. Буратіно. - Добре Вихователь. - Почнемо, з кухні. Що знаходиться на кухні? Тут варто, газова плита. Чи можна крутитися навколо плити, особливо якщо на ній вариться суп або кипить чайник? Діти. - Звичайно ж, ні! Вихователь. - Як ви думайте, чому? Діти. - Можна обшпаритися, обпектися гарячою водою, парою. Вихователь. - На кухні вікно. Як ви думаєте воно становить небезпеку?
Діти. - Якщо вікно відкрите, від газової конфорки може загорітися штора і почнеться пожежа, а якщо газовий пальник погас, то газом наповниться вся кімната і буде вибух. Вихователь. - А чим ще небезпечно відкрите вікно? Діти. - Не можна висовуватися з вікна, перегинатися через перила балкона. Грати на балконі в рухливі ігри. Вихователь. - Чим небезпечна ця ситуація на картинці? Діти. - Не можна навалюватися на скло, бити по ньому долонею. Скло може розбитися і можна порізатися. Вихователь. - Які ще небезпеки ми не назвали? Діти. - Електроприлади. Вихователь. - Які електроприлади ви бачите на картинці?
Діти. - Телевізор, праска, чайник, пральна машина, фен і ін. Електричний струм біжить по дротах і змушує працювати всі ці прилади. Вихователь. - Уявіть, що електричний струм перестав надходити у ваш будинок. І ви вже не можете подивитися телевізор, слухати музику. Електричний струм - наш помічник, але він може бути небезпечним. Як ви думаєте, хто на цих картинках чинить правильно? Діти. - Не можна руками тягнути електричний дріт, включати прилад, акуратно виймаючи з розетки виделку. Ні в якому разі не підходити до вогненним приладам і не доторкатися до них. Вихователь. - Молодці, правильно. Діти, який з електричних приладів, на зображенні залишився включеним? Діти. - Магнітофон Вихователь. - Правильно. Від не вимкнені приладів виникає пожежа. При пожежі можуть згоріти речі, квартира і навіть цілий будинок. Що робити? Діти. - Сам не впорався з пожежею, це праця не для дітей.
Не гаючи час даремно «101»-дзвоніть швиденько Набирай вміло, щоб не все згоріло. Та поклич меншій дорослих
Фізкультхвилинка Вставайте всі у коло трохи пограємо. У мене в руці м'яч, я починаю, а ви продовжуєте: Вихователь. - Де з вогнем безтурботні люди, Там злетить в небі куля Там завжди загрожувати нам буде Зла....
Діти. - Пожежа Вихователь. - Один два три чотири, У кого пожежа у ... Діти. - Квартирі
Вихователь. - Дим стовпом піднявся раптом Хто не вимкнув в квартирі .... Діти. - Праску
Вихователь. – Червоний відблиск пробігав Хто з сірниками .... Діти. - Грав
Вихователь. - Стіл і шафа згоріли разом, Хто сушив білизну над ... Діти. - Газом
Вихователь. - Полум'я стрибнуло у листву,
Хто у лісі палив. Діти. - Траву?
Вихователь. - Хто в вогонь кидав при цьому Незнайомі .... Діти. - Предмети?
Вихователь. - Пам'ятає кожен громадянин Це номер .... Діти. - «101»!
Вихователь. - Дим побачив - не ловити ти гав, І пожежників скоріш ти .... Діти. - Викликай?
Вихователь. - Молодці, все впоралися.
Заподіяти людині шкоди можуть самі звичайні інструменти і предмети, а які ви повинні здогадатися самі?
Загадки Два кільця, два кінця, а посередині цвяшок (ножиці)
Хоч зубата та не вилка Дерево пиляє… ( пилка)
Він гвіздочки забиває, Металевий «носик має». Як почуєш: цок- цок,цок- цок, Це працює…( молоток)
Я блискуча, гостренька, маю вушко маленьке,
Хто всім нам хліб ділить? (ніж)
Молотком по ньому бах!
Я голці подружка, Тільки немає у мене вушко. (Шпилька)
Ось залізна шахрайка Папірці тримає дуже вправно Міцно разом їх стискає, Ніколи не втрачає. (Скріпка)
Кланяється, кланяється Прийде додому-розтягнеться. (Сокира)
Вихователь. – вважаєте ви ці предмети небезпечними? Як треба вести, якщо в руках знаходиться такий предмет? Діти. - Чи не відволікати, що не штовхати іншого, якщо він ріже, шиє, прибиває цвях. Вихователь. - Що може статися?
Діти. - Можна порізатися, вколотися .... Вихователь. – Діти , Як потрібно себе вести, коли ви вдома залишився одні. Що будете робити якщо до вас постукали у двері чужий?
І не відкриєш чужому двері, Будь-яким словами його не вір. Тобі він скаже: «Я від мами» Вона забула взяти панаму. Ти незнайомця пустиш в будинок, А він до тебе прийде з рушницею. Тебе він може налякати. І шубу мамину забрати. А ти б як вчинив? Я б вчинив би так: Вдома я один зостався Хтось і двері відкрити намагався, Я тоді набрав «102» І міліцію позвав Не мине і 5 хвилин Як злодюжку заберуть.
Вихователь. - А тепер давайте кожен потренуємося на іграшковому телефоні. Діти. - наберіть телефон: 101, 102,1 03
Назвати себе Розповісти про те, що сталося. Розповісти свою адресу Вихователь. - Молодці, все впоралися! Тепер ви знаєте друзі, що робити можна, що не можна. Буратіно. - Я трохи дізнався і все запам'ятав. А ось чи запам'ятали діти, давайте ми з вами пограємо в гру «можна-не можна».
Гра «Можна Не можна»
Дзвонити при пожежі -101 грати з сірниками Міліція 102 запалювати газ, прилади Швидка допомога 103 брати ліки Кликати на допомогу сусідів відкривати вікна, балкон Бути слухняним, виконувати що не відкривати двері каже мама. Вихователь. - І сподіваюся, що тепер ви зможете уникнути багатьох небезпек, які вам зустрічаються. Але краще, щоб вони вам взагалі не зустрічалися. | |
Переглядів: 14687 | Завантажень: 0 | |
Всього коментарів: 0 | |