Ви увійшли як Гість | Група "Гості"
Головна » Файли » Готуємось до школи

Підготовка дітей 5-го року життя до школи
2013-02-11, 3:41 AM


Підготовка до школи


дітей 5-го року життя



Проблема підготовки дитини дошкільного життя ніколи 

не виходила з рангу актуальних. Сьогодні її значимість

підсилюється ще й особливим розумінням ролі

дошкільного дитинства

у становленні особистості. Життя переконливо  

стверджує, що це той віковий період, який забезпечує

саме

загальний розвиток дитини, що є фундаментом для

надбання

надалі будь-яких спеціальних знань, умінь, навичок

і оволодіння різними видами діяльності.


Велика увага у роботі нашого дошкільного закладу приділяється наступності дошкільної та початкової освіти. Підвищуючи рівень мотиваційної готовності дітей до навчання в школі, вихователі знайомили дітей середніх та старших груп з правилами поведінки учнів, читали літературні твори про школу, проводили бесіди про школу, ходили на екскурсії до школи. Випускники нашого дитячого садка мають необхідну як загальну (фізичну, інтелектуальну, особистісно-вольову), так і спеціальну готовність (включаючи засвоєння предметних знань, умінь, навичок), що було виявлено за результатами пвдсумкових занять за різними сферами та лініями життєдіяльності Базової програми «Я у Світі», проведення тестувань на рівень готовності навчання в школі з шести років практичним психологом закладу Халімон О.Г., та перевіркою згідно річного плану роботи

У системі проводилася робота з питання наступності дошкільного закладу та ЗОШ №9. Вихователями відстежувалася результативність навчання випускників закладу та адаптація до умов школи.

Протягом навчального року були організовані екскурсії дітей, а саме: на свято першого дзвоника (вересень), у бібліотеку та майстерні школи (квітень). Проводилися зустрічі вчителів з вихователями, дітьми та батьками груп старшого дошкільного віку (6-го р.ж.). Вихователі відвідували уроки у 1-му класі, вчителі були присутні на заняттях та режимних моментах у групах старшого дошкільного віку. Організовувалися спільні свята та розваги. (Свято Трійці, спортивні розваги, свято до Дня Перемоги,День знань)

 Педагогами старшої групи Каленіченко С.І., Таванець С. В.,Стовпник Л.М., Заулічна О.В., Гуліцка С.Г. протягом 2011 - 2012 навчального року проведена активна робота по підготовці дітей до навчання в школі. Діти-випускники мають сформовані на достатньому рівні психічні процеси, добрі можливості в галузі розвитку пізнавальних процесів; достатній рівень працездатності, розумової активності. У дітей сформовані навички навчальної діяльності, вони уміють слухати та виконувати вказівки дорослого, контролювати себе, оцінювати свої відповіді та відповіді однолітків; на достатньому рівні розвинуте мислення. За результатами психолого-педагогічних досліджень, проведених наприкінці навчального року, діти 6-річного віку в основному готові до навчання в школі. В порівнянні з минулим роком окреслилась позитивна динаміка щодо готовності дітей до школи.

Рівень готовності

Травень 2010 н.р

Травень 2011 н.р.

Високий

30,00%

35,00%

Достатній

42,00%

48,00%

Середній

20,00%

12,00%

Низький

8,00%

5,00%

В старших групах створені належні умови для реалізації завдань по підготовці дітей до шкільного життя. Навчально-методична база груп оновлюється і поповнюється зідно сучасних вимог Базової програми. Заслуговує на увагу змістовність та наповнюваність мікрометодкабінетів різноманітним матеріалом для індивідуальних та групових форм роботи з дітьми, створення в групах спеціальних ігрових та навчальних осередків, оформлення яких спрямоване на вирішення комплексних завдань розвитку особистості дошкільника старшого віку.

Педагоги проводять цілеспрямовану та систематичну роботу по формуванню в дітей ситеми знань по підготовці до навчання в школі.


Вихователі приділяють велике значення процесу опануванню дітьми мовою, як засобом спілкування. З цією метою під час проведення занять вихователі використовують інтерактивні методи навчання і виховання дошкільників, що значною мірою допомагає зростанню мовленнєвих досягнень майбутніх першокласників.Важливу роль по підготовці дітей до навчання в школі.

Протягом року значну роботу з дітьми з вадами мовлення проводила вчитель–логопед Ярославська В.Г. Робота була систематичною, помітні зрушення у мові дітей , проведені консультації для педичне свято.

Значну увагу було приділено сучасним підходам до логіко-математичного розвитку дошкільників. Під час навчально-виховної роботи педагоги активізують пізнавальну діяльність дітей,розвивають логічне мислення, пробуджують інтерес до власних інтелектуальних можливостей, враховуючи вимоги Базової програми "Я у Світі”.

Практичним психологом був виготовленний стенд "Готуємось до школи”, де систематично висвітлюються цікаві матеріали для батьків і вихователів.


Проблема організації освіти дітей дошкільного віку які не відвідують навчальні заклади залишається однією із найважливіших. Так звані "неохоплені” суспільним вихованням категорії дошкільників істотно різняться між собою не лише способом життя в цілому, а й системою цінностей, звичками, поведінкою, колом інтересів. Сучасна система дошкільної освіти надає можливість підготувати дітей до школи в домашніх умовах батьківськими зусиллями. Незважаючи на бажання батьків самостійно підготувати дітей до шкільного життя,вони не взмозі зорієнтуватися у виборі необхідної інформації для подальшого вступу дитини до школи.

З цією метою на базі нашого дитячого садка функціонує опорного консультпункт „ Подолання бар'єрів на старті в Життя ”

Категорія: Готуємось до школи | Додав: StasKO
Переглядів: 4476 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: