Головна » Файли » Консультації музкерівника |
Самостійна музична діяльність
2013-02-13, 4:23 AM | |
![]() ![]() ![]() Прилучення
дошкільнят до скарбниці вітчізняного та світового музичного мистецтва має різні
форми організації відповідної роботи. Це передусім, найдоступніша кожній дитині
самостійна музична діяльність і найбільш поширена у дитячому садку музика в
повсякденні. Передумовою гармонійного й різнобічного
музичного розвитку дітей, який має забезпечуватись у дошкільному закладі, є
гуманізація музично-педагогічного процесу: дитина з її особистісними та
індивідуальними особливостями – головний об’єкт уваги музичного керівника й
вихователя, а весь процес навчання та виховання будується на основі їхньої
співпраці. Й співтворчості з урахуванням вікових можливостей та зони
найближчого розвитку дітей, зацікавлень кожного вихованця, його музичних
успіхів, з повагою до будь-яких творчих проявів. Своєрідність дитячої
самостійної музичної діяльності зумовлена власною ініціативою дитини, її
бажанням звертатися до свого музичного та музично-рухового досвіду за різних
життєвих обставин. Тож вихователі та батьки мають підтримувати щонайменшу
активність малят, коли вони у вільний час пригадують знайомі співаночки,
музичні забави, ґаночки; використовують в ігрових ситуаціях іграшкові музичні
інструменти; звертаються до улюбленого музичного репертуара й варіюють його;
ініціюють гру в музичне заняття, оркестр, театр; влаштовують у групі
міні-концерти для ляльок і дітей; роблять перші творчі спроби – вигадують
музично-ігрові образи та танцювальні рухи, виспівують власне ім’я, імпровізують
мелодії та музикують на улюбленому дитячому інструменті, вдаються до
музично-пісенно-пластичного супроводу гри, казки тощо. Дорослий
спостерігає за дітьми й опосередковано впливає на них, створючи сприятливі
умови для самостійної діяльності. Потяг до музики
викликатиме в малих сама атмосфера повсякденного звертання до неї як до джерела
життєво необхідних приємних вражень. Емоційний досвід дитини збагачуватиметься
у повсякденні завдяки звучанню гарних мелодій, що їх виконують дорослі й діти, та
в запису, перегляду мультфільмів і телепередач; слуханню казок у музичному
супроводі, української народної музики та музики інших народів, музичних творів
з класичної вітчизняної й світової спадщини та сучасних, адресованих дітям.
Введення музики у щоденний побут дошкільнят потребує від вихователів, музичного
керівника, інструктора з фізичного виховання доброго естетичного смаку і
творчої вигадки, своєчасної підтримки дитячих пропозицій щодо добору музики і
застосування її у різних ситуаціях. Одне з головних
завдань вихователів – педагогічно доцільно використовувати музику в різних
видах дитячої діяльності, зокрема в ігровій, заохочуючи малят брати участь у
народних іграх, супроводжуваних піснею, розігрувати дитячі пісеньки, мирилки,
драматизувати казки; у художній – у малюванні, ліпленні народної іграшки,
витинанні; а також під час читання художніх творів, ознайомлення з природними
явищами, бесід з дітьми, на заняттях з розвитку мовлення, в ранковій та
ритмічній гімнастиці, в різних побутових ситуаціях, у час дозвілля в групі, на
прогулянці тощо. ![]() | |
Переглядів: 4208 | Завантажень: 0 | Коментарі: 1 | |
Всього коментарів: 0 | |