Ви увійшли як Гість | Група "Гості"
Головна » Файли » Консультації музкерівника

Кольорова музика
2013-02-13, 4:11 AM
                                         Кольорова музика
 
     Людей мистецтва завжди турбувала проблема синтезу музики і кольору. Є таке поняття, як синопсія – це асоціація між зоровими і слуховими враженнями. Звязок між звуком і кольором був відомий ще стародавнім народом Китаю, Індії. При співставленні мажору і мінору звичайно виникає відчуття світлотіні: мажор – «світлий лад», мінор – «темний лад».
Існує ще таке поняття – як кольоровий слух. Це загальна назва зорово-слухових асоціацій. Посередньою ланкою у винекненні кольорово-музичних асоціацій є емоційно-смислова оцінка темберів і тональностей. При цьому окремі тони і тональності музичних творів асоціюються з певними кольорами. Кольоровий слух залежить від індивідуально-психологічних особливостей музичного сприймання та музичного виховання.
Музика – це передусім мова відчуттів. Знайомлячи дитину з творами яскравого емоційного забарвлення, її спонукають до співпереживання, роздуму про почуте, але діти завжди чекають розповіді про зміст музики. Тому слід використовувати кольорові наочні посібники.
   Такі посібники створюють у малюків необхідні зорові уявлення для кращого засвоєння навчального матеріалу.
  Наочність не лише полегшує пізнавальну діяльність вихованців, а й організовує їх сприйняття, активізує процесс запам’товування.
  Кольоровіатрибути використовуються в різних видах музичної діяльності.
  Необхідно порівнювати звуки в музиці з кольорами, а мелодію – з лініями в малюнках.
Кольори допомагають і під час вивчення музичної грамоти:
Синій – До, Ре – зелений,
Мі – салатовий, не темний.
Фа – це сонця жовтий зайчик.
Соль – оранжевий, гарячий,
Ля – такий, як мак, червоний,
Сі – рожевим цвітом повний,
У музичній гамі звуки
Як барвисті мильні кульки.
 Використання кольорів у музичному вихованні стимулює творчий потенціал особистості. Музично-кольорову творчість дитини слід розуміти не як мету, а як засіб всебічного розвитку.   Це дасть позитивні наслідки, які мають важливе значення для індивідуального розвитку дітей.
 
 
Прочитай вірш і знайди в ньому «веселкові» кольори.
 
Музична веселка палає над світом,
дарує проміння дорослим і дітям.
Чарівними барвами лагідних звуків
вона огортає бабусь і онуків.
Тепер ви дізнаєтесь, любії діти,
що музика вміє тужити й радіти,
мінитися може у сяйві яснім:
горіти червоно, як мак навесні,
світити оранжевим полумям сонця,
постукати жовтим листком у віконце,
в зелене вбрання одягнутися в квітні
і сніг розтопити в струмочки блакитні,
голубити хвилі у синьому морі,
вночі колихать фіолетові зорі...
Здійнявшись над світом, палатиме вічно
незгасна барвиста веселка музична.
 
Чому музику порівняно з барвистою веселкою?
Що може музика і якою вона бува
Категорія: Консультації музкерівника | Додав: StasKO
Переглядів: 2900 | Завантажень: 0 | Коментарі: 12 | Рейтинг: 1.5/2
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: