Головна » Файли » Консультації музкерівника |
Кольорова музика
2013-02-13, 4:11 AM | |
![]() ![]() ![]() Людей мистецтва
завжди турбувала проблема синтезу музики і кольору. Є таке поняття, як синопсія
– це асоціація між зоровими і слуховими враженнями. Зв’язок між звуком і кольором був відомий ще
стародавнім народом Китаю, Індії. При співставленні мажору і мінору звичайно
виникає відчуття світлотіні: мажор – «світлий лад», мінор – «темний лад».
Існує ще таке
поняття – як кольоровий слух. Це загальна назва зорово-слухових асоціацій.
Посередньою ланкою у винекненні кольорово-музичних асоціацій є
емоційно-смислова оцінка темберів і тональностей. При цьому окремі тони і
тональності музичних творів асоціюються з певними кольорами. Кольоровий слух
залежить від індивідуально-психологічних особливостей музичного сприймання та
музичного виховання.
Музика – це
передусім мова відчуттів. Знайомлячи дитину з творами яскравого емоційного
забарвлення, її спонукають до співпереживання, роздуму про почуте, але діти
завжди чекають розповіді про зміст музики. Тому слід використовувати кольорові
наочні посібники.
Такі посібники
створюють у малюків необхідні зорові уявлення для кращого засвоєння навчального
матеріалу.
Наочність не лише
полегшує пізнавальну діяльність вихованців, а й організовує їх сприйняття,
активізує процесс запам’товування.
Кольоровіатрибути
використовуються в різних видах музичної діяльності.
Необхідно
порівнювати звуки в музиці з кольорами, а мелодію – з лініями в малюнках.
Кольори
допомагають і під час вивчення музичної грамоти:
Синій – До, Ре –
зелений,
Мі – салатовий,
не темний.
Фа – це сонця
жовтий зайчик.
Соль – оранжевий,
гарячий,
Ля – такий, як
мак, червоний,
Сі – рожевим
цвітом повний,
У музичній гамі
звуки
Як барвисті
мильні кульки.
Використання
кольорів у музичному вихованні стимулює творчий потенціал особистості.
Музично-кольорову творчість дитини слід розуміти не як мету, а як засіб
всебічного розвитку. Це дасть позитивні наслідки, які мають важливе значення
для індивідуального розвитку дітей.
Прочитай вірш і
знайди в ньому «веселкові» кольори.
Музична веселка палає над світом,
дарує проміння дорослим і дітям.
Чарівними барвами лагідних звуків
вона огортає бабусь і онуків.
Тепер ви дізнаєтесь, любії діти,
що музика вміє тужити й радіти,
мінитися може у сяйві яснім:
горіти червоно, як мак навесні,
світити оранжевим полум’ям сонця,
постукати жовтим листком у віконце,
в зелене вбрання одягнутися в квітні
і сніг розтопити в струмочки блакитні,
голубити хвилі у синьому морі,
вночі колихать фіолетові зорі...
Здійнявшись над світом, палатиме вічно
незгасна барвиста веселка музична.
Чому музику порівняно з барвистою веселкою?
Що може музика і якою вона бува
![]() | |
Переглядів: 2853 | Завантажень: 0 | Коментарі: 12 | |
Всього коментарів: 0 | |