Ви увійшли як Гість | Група "Гості"
Головна » Статті » Методичні рекомендації і поради » Методичні рекомендації і поради

Методичні рекомендації для педагогів щодо організації православного виховання

Методичні рекомендації для педагогів

щодо організації православного виховання

як одного з компонентів морально – духовного виховання в дитячому садку.

Завдання православного виховання дошкільнят:

1.Формувати уявлення про норми поведінки християнина засобами ігрової та практичної діяльності.

  1. Формувати сімейні цінності у дітей за участю батьків.
  2. Прищипити любов до традицій православної родини: недільне відвідування богослужінь, участь у Церковних Таїнствах, підготовка до православних свят у родині, сімейне читання молитов і Євангелія, розучування з дітьми молитов.

4. Ознайомити дітей з елементами православної культури (архітектурою, іконописом, святами).

5. Створити умови для духовного розвитку особистості дошкільника ( матеріальні, соціальні).

Принципи діяльності православного виховання дошкільнят

Базуються на принципах особистісно-орієнтованої освіти у християнських традиціях:

  1. Принцип христоцентричності:
  • у процесі занять педагог ставить житіє і образ Христа у приклад дітям для духовного наслідування;
  • відчуває сам і передає дітям відчуття присутності Божої завжди і у всьому;
  • стимулює і заохочує у дітей моральну роботу над собою ( бажання розрізняти добро та зло, робити добрі справи в ім’я Господа) з метою розкриття образу Божого в душі дитини;
  • Діти з емоційністю сприймають читання біблійних сюжетів про Христа, співпереживають Христу, Богородиці.
  1. Принцип любові:
  • слухаючи розповіді про земне життя Ісуса Христа, діти розуміють і можуть пояснити вираз «Бог є любов»;
  • ставлення педагогів до дітей, співробітників та батьків; дітей до однолітків, батьків та вихователів з любов’ю ( турбота про ближнього, співпереживання в радості і в горі);
  • виховання почуття любові у дітей до навколишньому світу, себе, ближнього.
  1. Принцип воцерковення.
  • Педагог організовує читання молитов у повсякденному житті ( до і після занять), екскурсії до храму;
  • На заняттях і в повсякденному житті педагог вчить благоговійно поводитися зі святинями;
  • спонукає батьків до сімейного відвідування храму у недільні та святкові дні.
  1. Принцип виявлення образу Божого в дитині:
  • на заняттях враховує антропометричні, антропологічні та психологічні особливості дошкільнят, їх емоційний стан;
  • потреби;
  • педагог присікає гріховні думки і дії в дитини, формуючи в дітей страх Божий;
  • створює умови для розкриття і розвитку дару Божого у кожній дитині на заняттях і в повсякденному житті;
  1. Принцип узгодженості педагогічного впливу Церкви, сім’ї та дошкільного закладу:
  • педагог встановлює тісну співпрацю з батьками вихованців і священиком;
  • актуалізує проблему сімейного виховання та необхідність консолідації зусиль Церкви, сім’ї та дитячого садка в процесі зустрічей з батьками;
  1. Принцип послуху:
  • педагог на заняттях за допомогою ігор та ігрових вправ формує у дітей послух як основу чеснот;
  • у розмовах, консультаціях з батьками педагог роз'яснює важливість формування послуху в дітей дошкільного віку і допомагає їм вибудувати правильні взаємовідносини з дітьми, враховуючи їхні вікові особливості;
  1. Принцип соціальної спрямованості:
  • у роботі з дітьми педагог враховує характерні особливості населеного пункту, види діяльності батьків вихованців і знайомить дітей із виробництвом. При цьому звертає увагу на користь, яку дає дане виробництво для всіх людей , проводить аналогію виробництва з християнськими принципами життя;

- своїм прикладом, прикладом батьків формує у дітей повагу до праці дорослих , виховує працьовитість, послух , використовуючи ігри та вправи.

8. Принцип культуровідповідності:

- свою роботу з дітьми будує на основі церковного календаря;

  • на заняттях знайомить дітей з культурою і православними традиціями, виховуючи побожне ставлення до святинь;
  • допомагає батькам формувати і відображати сімейні християнські традиції;
  • створює культурне середовище в групі, сприяє душевному та духовному розвитку особистості дитини.

9.Принцип індивідуального підходу:

  • на заняттях та в повсякденному житті, враховуючи індивідуальні особливості кожної дитини, пропонує диференційовані завдання для виконання;

- у розмові з батьками радиться щодо вибору педагогічних методів впливів на дитину.

Категорія: Методичні рекомендації і поради | Додав: StasKO (2014-12-27)
Переглядів: 415 | Рейтинг: 5.0/2
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: