Ви увійшли як Гість | Група "Гості"
Головна » Статті » Методичні рекомендації і поради » Консультації

Ігрова діяльність в день здоров’я

Ігрова діяльність в день здоров’я

       Щомісяця у кожній віковій групі організовують День здоров’я.

     Його мета - охопити усіх дітей групи різними формами фізичного виховання протягом дня, активізувати оздоровчу роботу на свіжому повітрі. Зміст роботи визначається можливостями вихователя та бажанням дітей. 

     Гра є потребою кожної здорової дитини, вона дарує малюкам радість і втіху, розвиває здатність усвідомлювати свої дії та вчинки. Саме рухлива гра має багато переваг для всебічного розвитку дитини. 

Які ж особливості вбачає педагог?

     Емоційна насиченість надає рухливим іграм привабливості, мобілізує зусилля дитини, дарує їй радість і задоволення. Емоційне піднесення зростає завдяки наявності в іграх елементів несподіванки, адже коробка телевізора перетворюється на справжню фортецю, звичайна картонка – на дивовижну калюжу, одноразовий стаканчик враз стає котиком або сачком, яким можна упіймати метелика, зірочку, сніжинку, кульку, а яєчко «кіндер-сюрпризу» перетворюється на золоту рибку. 

Характер рухливої діяльності у багатьох іграх забезпечує роботу великих м’язів. Спробуйте пройти або пробігти в «черевичках – скороходах», виготовлених із пінопласту. Нанизати неслухняні ковпачки, пройти по лабіринту із пластмасових пляшок, по балансувати на довгому картонному рулоні.

      Можливість проявів особистої ініціативи дітей. Одні використовують коробку від телевізора як схованку, інші як комп’ютер, а решта випробують себе як спортивного коментатора або артиста... Адже рухлива гра несе й навчальне навантаження. 

       Різноманітність рухів. Збивати «математичні городки» можна сидячі, лежачі, стоячі на колінах, навпочіпки. З різної відстані, при цьому вивчаючи порядкову і зворотну лічбу, бо кожна біта має свою цифру. 

     Наявність передумов для розвитку низки психологічних якостей – колективізму, дисциплінованості, сміливості, винахідливості – сприяє моральному становленню дитячої особистості. Такі рухливі ігри. Стимулюють розумовий розвиток дитини, регулюють й поглиблюють уявлення дітей про довкілля, розвивають увагу, пам’ять 

     Вранці - гра середньої рухливості (під час прийому дітей),ранкова гімнастика, заняття з фізичної культури. 

     Під час прогулянок - рухливі ігри та вправи спортивного характеру. У цей день забезпечується максимальне перебування дітей на свіжому повітрі 

 (інші заняття, крім фізкультурного, в цей час не проводяться).

      Під час прогулянки - різноманітні змагання, ігри та вправи спортивного характеру, естафети ( старші групи), розваги-атракціони, виконання фізичних вправ з основних рухів (біг, стрибки, метання, лазіння, вправи на рівновагу та орієнтування в просторі).

    Організуючи дні здоров’я, враховують кліматичні особливості регіону, сезонні зміни, можливості використання природних факторів ( ліс, парк, луки, береги водойми та інш.). Наприклад, взимку до програми Дня здоров’я включають рухливі ігри, змагання по катанню на санчатах, лижах, ковзанах. Молодші діти беруть участь у катанні на санках з гірки, ходьбі по снігових валах, ліпленні снігової баби та інш. 

    Старші – в катанні на лижах з гірки, іграх в хокей з шайбою (м’ячем), катанні на ковзанах, тощо. Для цього зазделегідь готують снігові гірки, ковзанки, фізмайданчик. 

    У весняно-літній період можливості для більш насиченого проведення Днів здоров’я значно збільшуються. Діти можуть брати участь у різноманітних іграх, змагатись у виконанні фізичних вправ (хто далі кине м’яч, стрибне в довжину та інш.), катанні на велосипеді, самокаті тощо. 

     Бажано ширше використовувати веселі атракціони, ігри-естафети, розваги. Так, молодшим дошкільникам пропонують влучити м”ячем в обруч (кошик), прокотити м’яч, збити булаву. Старші діти змагаються у веденні м’яча поштовхом руки або ногою між булавами (кубиками), поставленими на землю на відстані 1.5м, бігу на швидкість парами (тримаючись за руки), трійками. 

    Настрій дітей, їх рухова активність будуть тим вищими, чим ретельніше буде підготовка вихователя , чим продуманішими будуть фізкультурні заходи, ігри, змагання кожного Дня здоров’я. 

      Значне місце у системі фізичного виховання займає самостійна рухова діяльність дітей. Вона великою мірою залежить від створення необхідних умов для реалізації біологічних потреб дитини у русі (обладнання майданчика різноманітним фізкультурним інвентарем)

     Таким чином, система фізичного виховання дітей 3-6 років передбачає широке застосування усіх засобів фізичної культури у різних організаційних формах, які забезпечують оптимальну рухову активність малят. За тривалістю вона складає не менш як 2-2.5 години на добу для кожної дитини. 

     Значна роль у фізичному вихованні дошкільнят належить сім’ї.

    Програмою передбачені домашні завдання з фізичної культури. Зокрема, обов’язкове виконання основних рухів та вправ спортивного характеру.

   А яке задоволення діти відчувають, коли самі або разом з батьками виготовляють атрибути до гри. Жолуді стають ручними масаж ерами, а пластмасові кришки - масажерами для ніг, хорошим засобом розвитку дрібної моторики, концентрація уваги та окоміру стали металеві кришечки в грі «Неслухняні ковпачки». Така своєрідність психологічна підготовка до гри є водночас чудовою можливістю для розвитку творчих здібностей. 

     Важлива умова для розвитку творчих здібностей у рухливих іграх є варіативність, їхній зміст та форми організації. Сьогодні звичайна пластмасова пляшка стає кільцекидом, завтра – лабіринтом, а післязавтра стане ракетою. На якій можна повернутися додому після космічної подорожі.

 

Категорія: Консультації | Додав: StasKO (2014-12-28)
Переглядів: 1192 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: