Ви увійшли як Гість | Група "Гості"
Головна » Файли » Конспекти занять

Рідне місто моє - Прилуки
2017-12-11, 3:14 PM

Рідне місто моє - Прилуки

Освітні завдання: Розвивати естетичне сприйняття образну пам’ять, мислення, мовлення, уяву. Виховувати почуття національної гордості за свій народ, державу та почуття любові до рідного міста, краю, викликати бажання берегти та примножувати його красу.

Розширювати і узагальнювати знання і уявлення дітей про своє рідне місто, його історичне минуле, пам'ятних та визначних місцях; людях, які прославили його; активізувати пізнавальний інтерес. Вчити орієнтуватися в своєму місті, називати установи, визначні місця, пам’ятники.. Формувати у дітей навики виразного читання віршів, інтонаційно передавати зміст; вправляти в утворенні складнопідрядних речень із сполучниками; закріпити вживання роду іменників та узгодження іменників із прикметниками, дієсловами.

Матеріал: карта України з містами та визначними місцями; альбом «Стежками рідних Прилук», альбом «Крокуємо країною – всією родиною»; електронний лист від дітей Чернігова, маршрут.

Хід заняття:

Організація дітей до заняття.

Ігровий прийом для зацікавлення.

Отримання електронного листа від дітей з іншого міста в якому вони просять розповісти нас про рідне місто.

«Доброго дня, друзі! Ми дошкільнята, з міста Чернігів. Ми чули що ваше місто красиве та історичне. Нам дуже цікаво дізнатися про історію та культуру міста Прилук. Чекаємо на вашу відповідь. До зустрічі!»

- Як ми можемо відповісти на листа дошкільнят з міста Чернігів? (Написати листа, запросити в гості, змонтувати відеоролик, створити альбом про місто Прилуки і вислати в Чернігів.)

- Тож я пропоную створити альбом про наше місто і вислати нашим друзям. Ми з вами влітку і восени частенько ходили на екскурсії, але фотографії не зробили. Тож зараз за кожне правильне виконане завдання ви отримаєте фотокартку для альбому, щоб відіслати нашим друзям. Домовились?

1 сторінка – титульна

Створення другої сторінки.

- Що можна зобразити на другій сторінці нашого альбому? (Герб та прапор)

- Я вам пропоную виконати завдання, щоб створити другу сторінку альбому. Потрібно міст сусідів та нашого міста викласти герби та прапори.

- Що означає прапор міста Прилук? (це прямокутне шовкове полотнище зеленого кольору, з зображенням св. Георгія на білому коні, який лівою рукою вражає списом поверженого змія, а у правій тримає блакитний щит з золотою головою бика, пронизаного золотою шаблею, по краю золотиста окантовка.)

- Який герб у нашого міста? (Голова бика на гербі Прилук вказує на те, що на Прилуччині ще за давні х часів було розвинуте тваринництво, блакитний колір означає достаток. Проткнута шаблею голова бика - це символ боротьби й перемо )

Діти викладають на прапорах герби міст Чернігів, Ніжин, Київ, Полтава, Прилуки, Суми.

Київ. Прапор - має вигляд синього полотнища із зображеним на ньому покровителя Києва Архангела Михаїла з палючим мечем і щитом у руках. Полотнище прапора мало жовту смугу.

Чернігів. Прапор - біле полотнище, в центрі якого розміщений чорний одноголовий коронований орел, що лівою лапою тримає золотий хрест. Симолізує – силу, перемогу.

Суми. Герб - це щит. Колір його поля — срібний. На полі герба розміщено три чорні суми: дві — зверху, одна — знизу, з золотими ґудзиками. Своєю формою вони нагадують сумки, які носили козаки. Чорний колір означає обережність, мудрість.

- А щоб зробити альбом я вам пропоную здійснити подорож рідним містом. А що нам для цього потрібно? (Маршрут).

- А щоб отримати маршрут ви повинні сказати комплімент нашому місту.

- Наше місто яке? (квітуче, культурне, красиве, історичне, спортивне, українське, гостинне, зелене.).

Діти отримують та розглядають маршрут.

- Що знаходиться під цифрою 1?

- Правильно, це міський парк. А що ви любите робити в міському парку?

Фізкультхвилинка

 

- Молодці і відпочили, і розповіли про наше місто. Ви заробили фотокартку для альбому.

Діти отримують третю фотокартку із зображенням парку.

 

Дивимось, що знаходиться під цифрою 2. Куди ми вирушаємо. (До пам'ятників відомих прилучан).

 

Діти повинні принести фото з батьками де вони були в Прилуках і розповісти про них.

 

Молодці гарно розповіли про свої улюблені місця – тож заслужили фотокартку. А в альбом ми вставимо і фото з батьками на згадку про нас дошкільнятам з Чернігова.

 

Давайте подивимось на маршрут і вирушимо далі в дорогу.

- Що зображено під цифрою 3? (Брудна центральна вулиця)

Але є в нашому місті і Недбайки, вони роблять шкоду – ламають лавочки, смітять.

- Хто хоче бути такими?

- А якими хочете бути? (добрими, дбайливими, гарними господарями міста)

- Що можуть зробити дорослі і діти, щоб наше місто було чисте, квітуче, сонячне? Подивіться на картинки, що на долоньках. Оберіть ті, де люди роблять добрі справи.

- Що ти обрав? Чому? Чому не обрав інші картинки?

-Долоньки з поганими справами заховаємо у скриню назавжди:

Йдіть недобрі, погані діла,

Ми не хочемо бачити зла.

Виростуть наші малята,

Добрі та дбайливі прилученята.

-А від добрих справ людей і дітей все у місті засяє, як сонечко. Давайте викладемо сонечко із долоньок.

- Звернемося до жителів нашого міста з нагадалочками, як треба дбати про рідне місто. Діти в колі називають приказки та прислів’я.

Землю сонце прикрашає, а людину вчинки.

Посієш вчинок – виросте звичка

Хто тримає в чистоті джерело, той п’є чисту воду

Не рубай дерево, яке дає тобі затінок

Чисто не там, де прибирають, а там, де не смітять

Добре роби – добре і буде

Не брудни криниці, бо схочеш напитись водиці

Як дбаєш, так і маєш

Забруднимо воду, засмутимо природу

Не одяг красить людину, а добрі діла

Так треба в світі жити, щоб лиха не чинити

Молодці отримайте фотокартку для наших друзів. (Діти отримують фото із зображенням музичної школи.)

 

Дивимось, що знаходиться під цифрою 4. Куди ми вирушаємо? (Фото з річкою)

- А ви любите відпочивати на річці Удай? Що ви любите робити?

- А я вам зараз пропоную зробити човники мрій.

Діти роблять човники за схемою, а потім відправляють у подорож по річці.

По закінчують отримують фото Густинського монастиря на березі річки.

Молодці гарний альбом зробили для наших друзів. Ми розповіли їм про минуле і сучасне нашого містає

А давайте уявимо наше місто Прилуки в майбутньому. Що ви хотіли б побачити на карті міста? Погляньте на картинки і виберіть ті, що хотіли б побачити у майбутньому.

-Яку ти обрав картинку? Чому?

 

Дивлячись на таку красу, хочеться говорити віршами (діти декламують вірші про Прилуки):

Мій рідний край!

Моя земля, як тебе не любити:

Твоя краса – небо, поля,

Сині волошки в житі

 

Я є з відомих всім Прилук,

Старого міста-града,

Я прилучанка,

Ось тому цій честі дуже рада.

 

Бо в місті корені віків

Плетуться із сучасним.

Церковні куполи, собори

  • височіють рясно.

 

Удай у хвилях хлюпочить,

Несе в даль свої води,

А вітер віє… та лишає

  • віки пам'ять роду.

 

У нас творили і жили

Усім відомі люди,

З самого ранку тут життя

Кипить і сонце будить…

 

І тут живуть вже сотні літ

Прилуки з дня у день

Під променем ясного сонця

  • спів рідних пісень.

Тут радість серце обійма,

Мов материнські руки

Бо це – мій край, моя земля,

Моє місто Прилуки!!!

 

Від кожного з нас залежить, яким буде наше рідне місто. То ж давайте ці вогники, які запалили у сердечках, понесемо по життю.

Підсумок: «Коло вражень» Які враження? Що сподобалось? Кому про це хотіли б розповісти? Що сподобалось найбільше?

 

Категорія: Конспекти занять | Додав: StasKO
Переглядів: 1223 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: