Ви увійшли як Гість | Група "Гості"
Головна » Файли » Конспекти занять

Конспект заняття на тему: «Спостереження за берізкою»
2015-01-24, 6:31 PM

Фізичний розвиток: залучати малюків до спільної ігрової рухової діяльності, зокрема водіння хороводу, розвивати координацію рухів.

Соціально – моральний розвиток: виховувати чуйність та дбайливе ставлення до природи в цілому, бажання спілкуватися з природою та відчувати себе її частинкою.

Емоційно – ціннісний розвиток: сприяти формуванню у дітей емоційних еталонів взаємодії з компонентами природи, милуватися вітами берізки.

Пізнавальний розвиток: закріплювати та розширювати знання дітей про дерево  березу, її лікувальними унікальними можливостями, згадати вірші, прислів’я, прикмети про це дерево.

Мовленнєвий розвиток: активізувати словник дітей такими мовними одиницями, як береза білокора, тендітна, струнка.

Художньо – естетичний розвиток:розвивати вміння бачити красу природи, її неповторність , привабливість.

Креативний розвиток: розвивати спостережливість, заохочувати потяг вихованців до невідомого та цікавого в природі, розвивати образну уяву, здатність творчо перевтілюватися в задуманий персонаж.

Хід заняття:

Діти, у нас сьогодні незвичне заняття, до нас прийшли гості. Давайте привітаємось. Доброго ранку! Вони запитують, чому ми проводимо заняття на вулиці?  Адже на вулиці холодно. А ми відповімо: Наш девіз «На природу в будь – яку  погоду!»

Малята, подивіться навколо.

Ви нічого не бачите незвичного ?

Метод припущення

(Лелека  з листом)

Що це ? (конверт)

А як ви гадаєте, що тут?(лист, вітальна листівка, запрошення, гроші і т. д.)

Подивимось кому він адресований? (фото групи)

Можна відкрити та подивитися що в конверті?

Так, бо лист для нас.

Виймаю листочок паперовий форми березового листочка.

Що це?(листочок)

З якого дерева цей листочок?

З берізки.

Малята, тут на іншому боці щось написано. Зараз я прочитаю:

«Я – берізка, запрошую вас до себе в гості»

Малята, приймемо запрошення берізки? Ну то вирушаємо в дорогу.

«Вийшло сонечко весняне

Шле нам звістку з висока

На майданчику в садочку

Нас берізонька чека»

Діти, давайте  послухаємо весну, але слухати треба тільки звуки природи.

Які звуки природи ви почули?

Дихальна гімнастика

Діти, давайте подихаємо весняним повітрям.

Малята, підніміть руки вгору і вдихніть повні груди повітря.

Опустіть руки та видихніть.

 Скажіть, хто як думає  чим пахне весняне повітря? (теплом, дощем, сирою землею, травою, квітами).

Діти разом з педагогом йдуть до берези.

Педагог, а потім і діти вітаються з берізкою.

-         Берізка хоче, щоб ви підійшли до неї і доторкнулися рукою.

(Вона хоче поділитися з вами своєю енергією, додати вам якомога більше сил.

- Малята, що відчули? Додалось в нас сили?

-          А тепер простягніть руки вгору вздовж стовбура і попросіть у берізки стрункі ніжки:

- «Берізко, берізко, дай нам стрункі ніжки».

-         Погляньте на віти берези. Що вони вам нагадують?

Так, кіски. Щоб ваше волосся було таким гарним і довгим, треба

полоскати його відваром із листя берізки.

       Станемо близенько біля стовбура берізки та подивимося на блакитне небо крізь її гілки.

 Які почуття виникли у вас?

З чим можна порівняти таку картинку? (з мереживом).

Діти, давайте ще помилуємось небом крізь березові віти.

Давайте подаруємо берізці компліменти. Я почну, а ви продовжуйте. День добрий, подружко-берізко, ти золотокоса красуня.

  1. а    дитина. Які гарні у тебе золоті стрічки.
  2. а    дитина. Ти зачарувала нас своєю красою.
  3. я    дитина. Ти, як дівчина-красуня, привертаєш увагу до себе.
  4. а    дитина. Я зачарована тобою.
  5. а    дитина. Дарую тобі вірш про твоїх подружок-берізок.

 

Ростуть над ставом дві берізки,

Високі, гарні і стрункі.

Вітрець розчісує їм кіски,

І сонце світить залюбки.

Ще, берізко, послухай які віршики знають про тебе діти.

 

           Берізонько, берізонько,

           Ти мавка лісова,

           Зелені твої кіски вітрисько розвіва .

           Стоїш ти при дорозі у травах і кущах,

           І білі свої ноги все миєш на дощах.

 

                           І коли весна на дворі —

                           Оживуть берізки всі,

                           Стануть гарні, білокорі,

                           Наче вмиті у росі.

 

              Білі ніжки у берізки, чобітки юхтові,

              і сережки золотисті в кучерях шовкових,

             А на грудях вишиванка — мережана, біла.

             Усміхнулася берізка, як дівчина, мило,

 

         Не дивуйтеся ні трішки,

          Що в берізок молодих

Ціле  літо чисті ніжки,

 Білі- білі, наче сніг.

Це    тому, що в хороводі,

        Коли ми спимо усі,

        По траві берізки ходять

         Миють ноги у росі.

 

               Ще, берізко, малята знають про тебе різні прислів’я та приказки:

 

Стоїть, запишалась, як берізка в гаї

Розпустила свої кісоньки, як берізка вітоньки.

                         Та прикмети знають: 

             Якщо спочатку листям вкривається береза — чекай сухого літа, а

                         коли клен — дощового.

             Зазеленів березовий гай — пересаджуй дерева.

             3 берези тече багато соку — літо буде дощове.

 

  •           Діти, здавна стрічечки на Україні вважали гарною прикрасою та оберегом. Кожна дівчина в косу вплітала красиву стрічку. Берізку також завжди порівнювали зі стрункою молодою дівчиною красунею. Да­вайте наші хлопчики подарують берізці яскраві святкові стрічечки.

Хоровод навколо берізки

А у нас берізоньки зростають,

Всю малечу радо зустрічають.

 Люлі-люлі, зростають,

Люлі-люлі, зустрічають.

 

 Підем, підем ми погуляєм,

 Стрічечки їм в кіски повплітаєм.

Люлі-люлі, погуляєм,

Люлі-люлі, повплітаєм.

            Метод емпатії

Малята, давайте закриємо всі очі і уявимо себе берізками. А в мене є чарівна паличка. До кого паличка торкнеться, той на берізку обернеться:

  • Ти хто?
  • Хто твої друзі?
  • Що тобі сниться?
  • Для чого ти потрібна людям?
  • Чи потрібно тобі сонце?
  • Коли тобі буває боляче?
  •  Діти, що у берези саме найдивовижніше?   Кора.

      -  Чим вона відрізняється від кори інших дерев?  Кольором.

 У корі берези є особлива речовина , яка і забезпечує білий колір. А через ці темні риски і смужки береза дихає: в спеку вони відкриваються і пропускають повітря до коренів дерева. Стовбур берези в жару прохолодний.

         Береза - саме шановане дерево. Про неї кажуть: дерево - "піонер". Піонер - означає перший. Ось і береза завжди першою зростає на пожарищах, вирубуваннях, покинутих полях.

         (показ малюнку)

           Ще береза дерево-нянька. Вона захищає інші дерева від вітру і спеки. Дивіться, скільки дерев біля беріз, їм тут добре і затишно.

          (показ малюнку)

        Оскільки береза любить світло, не боїться вітру і морозу, вона першою проростає на відкритих просторах.

 

Експеримент

Педагог пропонує дітям провести невеликий експеримент. Насипає їм в долоньки насіння берези(крилатки), пропонує дути.

Звертає увагу дітей на те, що насіння дуже легке і навіть слабкий вітер відносить їх далеко.

 

З'являється Лісовичок

Лісовичок. Здрастуйте, діти! У гості до нас завітали. Чув, чув, як ви про березу добре говорили, славили нашу красуню-березу, та віршики чув. А ось я таку загадку загадаю, яку ви, напевно, ніколи не чули.

Стоїть дерево, цвітом зелено,

В цьому дереві чотири бажання:

Перше – хворим на здоров’я,

Друге – від темряви світло,

Третє – посуд для всього,

Четверте – людям колодязь.

- А відповідь на загадку дуже проста: (лісовичок показує що в корзинках)

«хворим на здоров’я» - Паритись у лазні з березовим віником,

 готувати ліки з березових бруньок (березовий віник, лікарські препарати, дьогтярове мило)

«від темряви світло» - печі топили березовими дровами .

Раніше не було електрики, хати освітлювали скіпками з берези  (кошик з березовими скіпками)

 «посуд для всього» - з  березової кори люди плели кошики, з дощок робили діжки, ложки, миски, різноманітний посуд.(дерев’яний посуд)

«людям колодязь» - Втамувати спрагу смачним березовим соком  (березовий сік)

Лісовичок  пропонує дітям скуштувати щедрий дар берізки — березовий сік.

  • Який він на смак?
  • Чи має колір, запах?
  • Що він вам нагадує?

Таночок з Лісовичком

Порадували, порадували! Бачу, що навчилися ви відати природу, не чужі ви їй, а близькі, почуваєте себе її частиною, умієте її спостерігати, розуміти, у неї вчитися, умієте в ній і з нею грати. А вчення це дає поживу не лише для розуму, але і для душі.

Діти, попрощаємось з нашою новою подружкою та гостями, а на прощання я пропоную намалювати для берізки різні малюнки фарбою на снігу.

 

«Ти рости наша берізонько, рости

Буйним листом всім на радість шелести

Сонце лагідним теплом хай зігріває

              Діти знов до тебе в гості завітають».

Підготувала вихователь ДНЗ №27

                                Ільченко Н.В.

Категорія: Конспекти занять | Додав: StasKO
Переглядів: 3934 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: